Hlavní navigace

Diety, které ničí ženské zdraví. Narušují menstruaci a mohou vést k rakovině či neplodnosti

Přísné diety mohou mít závažné důsledky pro ženské zdraví. V extrémních případech vedou až k rakovině děložní sliznice. Nezdravý způsob stravování negativně ovlivňuje i menstruační cyklus a správnou funkci vaječníků.

27. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Ukázkový jídelníček: Jak zvýšit příjem bílkovin během dne

Představíme vám důležité zdroje bílkovin a přidáme návodný jídelníček, který vás o bílkoviny snadno a chutně obohatí.

Doba čtení: 5 minut

Od ledna hubnu: Tohle je můj plán změn

Ne na dárky, rodinu a odpočinek, ale na cukroví, salát a řízky, na to se celá řada z nás těšila nejvíce. A teď sedíme u počítače přecpaní a žaludek nám spílá. Chcete přístup k jídlu změnit? Začněte teď a tady.

28. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 6 minut

Ne, letos se na Vánoce nepřejím

Neporušit dietní režim, když jsou všude hromady cukroví, je pro hubnoucího člověka těžká zkouška, kterou je třeba vydržet. Takových „zkoušek“ je totiž plný kalendář – narozeniny, svátky, výročí… Jak se ošálit a nepřejíst se?

Doba čtení: 2 minuty

Dita Pichlerová: Jen dvě procenta lidí, kteří zhubnou, si váhu udrží

Někdo jí za čtyři a netloustne, druhý si dá jednou za čas dort a ručička na váze se stočí doprava. A když už obézní zhubne, tak obvykle zase nabere. Proč je to tak nefér? A co s tím můžeme dělat? „Zhubnout zvládne prakticky každý, ale udržet váhu je mnohem horší,“ říká obezitoložka.

16. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 9 minut

Jedno selhání neznamená konec diety

Asi to známe všichni. Ráno začíná skvěle, dopřejeme si zdravou snídani, jsme motivovaní a snažíme se být výkonní. Ale v průběhu dne stačí jediná stresová situace a už nás honí mlsná na uklidňovací koblihu nebo dort.

14. 11. 2017 15:07
Doba čtení: 3 minuty

Šest tipů, jak vybírat zdravé potraviny

Cvičíte hodiny v posilovně, ale vaše cílová váha je stále v nedohlednu? Možná chybujete už v samotném základu – ve výběru vhodných potravin.

Doba čtení: 3 minuty

Sportovci to smí „přehánět“ s bílkovinami

Sportovní dietolog o roli a postavení bílkovin ve výživě (s příkladem jídelníčku klienta-sportovce).

Doba čtení: 10 minut

Hubnutí s Naturhouse: vyzkoušeno na vlastní kůži

V České republice má téměř osmdesát poboček. Proudí do nich lidé, kteří potřebují zhubnout. Podaří se jim shodit požadovaná kila, nebo pouze utratí hromadu peněz za potravinové doplňky?

Doba čtení: 4 minuty

Tyto weby jsou rizikové, tady přípravky na hubnutí a lepší erekci nekupujte

Státní zemědělská a potravinářská inspekce zveřejnila seznam webů, kterým je lepší se vyhnout. Slibují zázraky, ale inspekce je vyhodnotila jako rizikové.

1. 2. 2017 17:23
Doba čtení: 1 minuta

Nemám čas cvičit. Nemám čas jíst pravidelně. Poznáváte se?

Nejčastější dotazy a výmluvy z poradny pro hubnutí se stále opakují. Které to jsou a jak se k nim postavit, abychom byli ve svém snažení úspěšní?

Doba čtení: 6 minut

Magická pětitisícovka aneb při jakém kalorickém příjmu hubneme

Vzorový online jídelníček do 1 minuty! Nikdo asi nejsme v povánočním období imunní k článkům, radám, tipům a online jídelníčkům, které na nás vyskakují ze všech médií. Asi žádný z nás neodolá nakouknout, zda se neobjevilo něco nového, převratného, co by nám k vysněné postavě a kondici pomohlo.

10. 1. 2017 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Potraviny nevhodné před spaním: vedou k horšímu spánku a tloustnutí

Místo toho, aby odpočívalo, zpracovává naše tělo potraviny, které jsme do něj na noc nacpali. Špatný spánek a zvětšení tukových zásob – takový je důsledek konzumace nevhodných potravin před spaním. Pokud si navíc dopřejete jídla plná soli, napomůžete i ke zvýšení krevního tlaku a otokům.

Doba čtení: 7 minut

Zvýšení daně na sladkosti? U nás by to nefungovalo, říká odborník z IKEMu

Sladkosti určitě patří k potravinám, které nejvíce ohrožují naši váhu. Když máme slabou vůli, pomohou light potraviny, menší balení, nebo snad vyšší daň za cukrovinky?

15. 12. 2016 14:00
Doba čtení: 3 minuty

5 tipů, jak nepřibrat na večírku

Pokud patříte mezi ty, kteří se dlouhodobě snaží dodržovat zdravý jídelníček, nebo si hlídáte linii, vánoční večírky mohou pro vaši životosprávu představovat jistou hrozbu. To však neznamená, že byste se jim měli vyhýbat.

14. 12. 2016 11:55
Doba čtení: 3 minuty

Pravda o přibírání na zimu: Musíme nutně ztloustnout?

Přibírání na zimu je asi tak stejně nebezpečné jako přibírání na podzim nebo přibírání na jaře. Zkrátka, když ho nebudete přivolávat, nemusíte se ho bát.

Doba čtení: 6 minut

Spalovače tuků: pět pomocníků na cestě k vysněné postavě

Cvičíte a snažíte se zhubnout, anebo jen přemýšlíte, které ovoce, koření nebo bylinky pomáhají spalovat tuk? Vybrali jsme pro vás pár ingrediencí, které nejen obohatí jídelníček, ale také mohou pomoci s tvarováním postavy.

17. 11. 2016 0:00
Doba čtení: 6 minut

6 důvodů, proč je pro tělo dobrý silový trénink

Ať už se snažíte zhubnout, udržet si stávající hmotnost, nebo naopak přibrat, silový trénink vám pomůže snáze dosáhnout vytyčených cílů a zároveň přispěje k tomu, že se budete cítit lépe.

13. 10. 2016 10:38
Doba čtení: 3 minuty

Když jste na dietě: Jaké potraviny upřednostňovat a kterým se vyhnout?

Rozhodli jste se zamávat na rozloučenou kilogramům navíc, které obsadily váš pas, břicho, stehna? Máte ale pocit, že nevíte jistě, po kterých potravinách v období redukční diety máte sáhnout, i když se na první pohled jeví jako ty vhodné? Uděláme vám konečně jasno.

Doba čtení: 4 minuty

Břicháč Tom, to je vzpomínka na mé hubnutí, říká Tomáš Kosačík

Je to „jen“ skromný kluk z vesnice, který zhubl, a přesto jsou jeho dvě knihy nejprodávanějšími knihami loňského roku. Jak se Břicháč Tom na výsluní dostal a proč ho následují davy?

Doba čtení: 9 minut

Hladové potraviny: Po kterých jídlech máme ještě větší chuť jíst?

Když máme hlad a dáme si na zasycení bílý rohlík nebo jablko, žádnou velkou službu svému organizmu neprokážeme. Brzy totiž dostaneme znovu hlad, a jaký! Proč to tak je a po kterých potravinách máme hned zase hlad?

11. 7. 2016 0:00
Doba čtení: 5 minut

Stačí vynechat jen sladké limonády a zhubnu. Nesmysl!

Také už jste to jistě slyšeli: nahradím-li neslazeným nápojem ten sladký, zhubnu. To však neplatí absolutně, pokud začnete jen jinak pít, nic moc se na vaší váze nezmění.

Doba čtení: 2 minuty

Emoční přejídání – zajídáme nepříjemné, příjemné, únavu i nudu

Jíme bez hladu. Do svých hektických životů potřebujeme zařadit rychlé a účinné potěšení. „Je ale řada mnohem destruktivnějších věcí, o kterých si lidé myslí, že jim pomáhají,“ hodnotí emoční jedení psycholožka Jitka Herlesová.

26. 5. 2016 0:00
Doba čtení: 6 minut

Ministerstvo zemědělství nově testuje potraviny. Prošly eidamy?

Ministerstvo zemědělství spustilo testování potravin, kterým reaguje na různá hodnocení potravin objevující se v médiích. Ministerstvu totiž vadí, že u mnoha testů není jasné, kdo tyto potraviny testoval a jestli se při tom řídil platnými postupy a zákony.

17. 5. 2016 19:00
Doba čtení: 2 minuty

I salát může být kalorickou bombou. Nač si dát pozor?

Lupení, spousta zeleniny, říkáte si, že zdravější oběd už ani mít nemůžete? Ale co ta slanina, dresink a smažené krutony? Vyvarujte se drobností, které zdravý salát mění v kalorickou bombu. Tady jsou zdravé tipy odborníka.

13. 5. 2016 13:00
Doba čtení: 3 minuty

Nemoc, kterou vymysleli pacienti, mění naše jídelníčky

Nezapamatovatelný a ošklivě znějící název „neceliakální glutenová senzitivita“ patří k onemocnění, které není ani celiakií, ani alergií na lepek. Přesto má pravděpodobně s konzumací potravin obsahující lepek něco společného.

Doba čtení: 3 minuty

Hubnete, sportujete? Správně pijte

Hubnutí a sport si docela dobře rozumí. Jak jejich souznění podpořit a na co nezapomenout? Přece na pitný režim. Víte, co pít, když hubnete a zároveň sportujete?

Doba čtení: 5 minut

Na přebytek bílkovin nemáme játra ani ledviny

Zastánci paleodiety mnohdy argumentují evolucí. Můžeme se nějak poučit na základě nových výsledků o stravě neandrtálců?

Doba čtení: 4 minuty

Závislí na hubnutí: Čím jsou hubenější, tím víc si sami sebe váží

Je jedno, jak vypadáme, jestli jsme „kost a kůže“ nebo máme nadváhu. Závislost na hubnutí, nezdravě nastavené priority a sebehodnocení založené pouze na úspěších při formování postavy a dodržování diet může negativně ovlivnit kvalitu našeho života.

Doba čtení: 5 minut

Po paleodietě se tloustne, zjistili vědci v Austrálii

Paleodieta má řadu zastánců, ale i stále se prodlužující řadu odpůrců. Teď přibudou další, neb se zjistilo, že po paleodietě se tloustne. A to dost.

23. 3. 2016 11:58
Doba čtení: 2 minuty