Hlavní navigace

Přílohy se škrobem vyvolávají falešný pocit bezpečí

Přílohy k jídlu chtějí rozumné zacházení, chyba je velké množství i jejich úplné vynechávání, obsahují důležité látky. Škrtnutí příloh v dietě vede navíc k jojo efektu.

Doba čtení: 6 minut

Naučte se netloustnout

Více než polovina Čechů má nadměrnou hmotnost. České děti dokonce patří k nejtlustším v Evropě. Zájem o zdravý životní styl by měl jedním z cílů každého z nás. Stojí nejen na správné stravě, ale i na dostatečném pohybu, odpočinku a psychické pohodě.

Doba čtení: 3 minuty

5 tipů pro úspěšné hubnutí (Komerční sdělení)

Září se přehouplo do své druhé poloviny a pro nás skončilo období zmrzlin a grilování. Pokud bojujete s nadbytečnými kilogramy, je pro vás podzim ideální.

22. 9. 2014 0:00
Doba čtení: 2 minuty

Nadměrné nadýmání je signálem oslabené slinivky

Podle bylinkového kalendária se v září dostává na vrchol své aktivity důležitý orgán našeho těla – slinivka. Jak se o ni starat? Slinivce svědčí detoxikace, odlehčená strava a bylinky.

Doba čtení: 5 minut

Názory na elektronické cigarety se nesbližují

Co se v poslední době zjistilo o e-cigaretách, nakolik je máme vítat a nakolik je na místě opatrnost či rovnou odmítání?

Doba čtení: 5 minut

Jíst v těhotenství za dva je nesmysl

Mnohé těhotné se stále drží zaběhlého pravidla a jedí „za dva“. Často se jim to i hodí – těhotenské chutě umí s organizmem pěkně zamávat. Zvýšení energetického příjmu je přitom nutné až ve třetím trimestru a zdaleka ne tolik, kolik si možná představujeme.

16. 9. 2014 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Dejte si čerstvá vejce se skořápkou z trilobitů

Pokud se vám zdá titulek poněkud nelogický, máte samozřejmě pravdu. Použitá formulace je skutečně velkou nadsázkou, tak úplně nepravdivá ale není.

Doba čtení: 3 minuty

Bio má méně éček, nutriční hodnoty se lišit nemusí

Měsíc biopotravin vystartoval s mottem „BIO pro každého“. Ministerstvo chce ukázat, že i produkty ekologického zemědělství mohou být cenově dostupné a že ne všechno bio je zelené. Značka BIO zdobí třeba špek.

8. 9. 2014 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Tekuté kalorie do školní tašky nepřidávejte

Vymýšlíme zdravé svačiny, vykrajujeme ze sýra postavičky a z okurky kytičky, jen aby dítko ve škole mělo větší chuť zdravě jíst. Stejně velký zájem bychom ale měli věnovat i jeho pití.

Doba čtení: 3 minuty

Bramborák (téměř) stokrát jinak

Brambory jsou oproti loňsku levnější, a nejen to je dobrý důvod udělat si bramborák.

4. 9. 2014 0:00
Doba čtení: 5 minut

Odpůrci cholesterolové teorie zaměňují příčinu a důsledek

„Je to zkratka, když říkáme hodný a zlý cholesterol, sice užitečná, ale je třeba si uvědomit, že cholesterol je jenom jeden. A i ten hodný se může chovat zle,“ říká Michal Vrablík. Mění se pohled medicíny na cholesterol?

Doba čtení: 14 minut

Bércové vředy mají různé příčiny, na nich závisí léčba

Bércové vředy jsou velmi závažné a nepříjemné onemocnění, které se projevuje otevřenými, často velmi hlubokými ranami. Nejsou jen problémem seniorů, jak si často myslíme.

28. 8. 2014 9:00
Doba čtení: 4 minuty

Třetina Čechů snídá až v práci a za chodu počítače

Rozsáhlý průzkum odhalil, že pro Čechy není snídaně extra důležitá a že to není jídlo, kterému by byli ochotni věnovat extra pozornost. Navíc jíme dokola to samé a ve spěchu.

27. 8. 2014 9:00
Doba čtení: 2 minuty

Muž ze Starbucks teď dělá mouku z kávy

Novinka potěší především ty, kdo mají potíže s lepkem – zřejmě již v příštím roce bychom se mohli i v ČR setkat s výrobky z mouky vhodné i pro celiaky. Je totiž vyrobena z kávového odpadu.

Doba čtení: 3 minuty

Jíte ovoce a zeleninu? I zdravé má svou mez

Všichni víme, jak jsou ovoce a zelenina důležité složky potravy, ale většina z nás nedodržuje jejich správný příjem. V čem chybujeme?

Doba čtení: do minuty

Petr Havlíček radí, jak jíst při práci na směny

Nedivte se, že tloustnete, když máte nedostatek spánku. Petr Havlíček vám poradí, jak se tukovým poštářům kolem břicha vyhnout a jak zvládnout jídelníček i ve směnném provozu.

Doba čtení: 3 minuty

Jídlo na dovolené: Strasti a slasti cestovatele

Cesty mě zavedly do Českého ráje. Po celodenním trmácení jsem se ocitla před vstupem na nádvoří zámku. Klasický obrázek. Parkoviště a stánky. Můj žaludek si říkal o malou svačinu.

Doba čtení: 4 minuty

Funkční trénink s kettlebell: ženy s koulí

Následující rozhovor vznikl díky mé bývalé spolužačce, která propadla silovému a kondičnímu způsobu cvičení nazývaném funkční trénink. A kdybych neviděla výsledky – neuvěřím.

Doba čtení: 10 minut

Hubený člověk by neměl jíst sladké

Chcete-li zhubnout, máte tisíce možností, jak to udělat – začít s dietou, tvrdým tréninkem, změnou jídelníčku, návštěvou dietologa… ale co když chcete zdravě přibrat?

Doba čtení: 6 minut

Fast food je hladové jídlo

Spěcháme, nestíháme… po cestě odněkud někam do sebe kopneme nějaký ten burger, k tomu hranolky, sladkou limonádu. Je to dobré, je to tučné. Ve fast foodu sníte hodně – a brzy máte stejně hlad.

Doba čtení: 3 minuty

Byl to podfuk na zákazníky, nebo ne? Knorr nelituje

Chtěl Knorr spolknout Vitanu? Která je neoblíbenější instantní polévka v Česku? Byl projekt na podporu polévek z pytlíku bouda na zákazníky? Odpovídá manažer značky Knorr.

Doba čtení: 6 minut

Časy se mění: Jedno vejce denně je zdravé

Zatímco dříve jsme se cholesterolu ve vajíčkách báli jako čert kříže, dnes už se odborníci shodují na tom, že jedno vejce denně je zdraví prospěšné. Co se změnilo?

Doba čtení: 3 minuty

Máte po slaném chuť na sladké? Proč nás honí mlsná

Možná to znáte sami. Jen co doobědváte, přepadne vás chuť na něco sladkého. Přijdete domů a vaše první kroky vedou k ledničce. Proti stresu bojujete tabulkou čokolády či sáčkem gumových medvídků…

28. 7. 2014 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Domácí, nebo kupovaný džem? Zavařování stojí za to

Očekávala jsem pohromu v kuchyni a článek o nepovedeném džemu. Nic takového se k mému překvapení nekonalo a já se těším ze své historicky první zavařeniny.

Doba čtení: 5 minut

10 tipů, jak to mít hustý: Jíška není jediné zahušťovadlo

Zahušťovat pokrmy jíškou už není nezbytně nutné, na trhu je řada prověřených alternativ. Zkuzte kuzu, hrašku, pohankovou kaši nebo třeba zátřepku.

Doba čtení: 5 minut

Před dvaceti lety jsme jedli 2× více hovězího než dnes

Za posledních dvacet let se leccos změnilo. I v potravinářství a spotřebě konkrétních potravin. Jíme více ryb a méně sádla, jak nám odborníci radí? Stoupá spotřeba chleba a zeleniny?

Doba čtení: 4 minuty

Proč jsou „éčka“ strašák?

Přídatné látky působí jako jeden z největších strašáků na spotřebitele. Proč není třeba se všech „éček“ bát a na co si dát při výběru potravin opravdu pozor?

Doba čtení: 2 minuty

Kaktus místo okurky? Nopál je proti stresu i na hubnutí

Opuncie nopál má široké spektrum využití. Používá se k výrobě chleba, piva i coby varianta okurek. Kaktus z Mexika je u nás dosud k mání jen na e-shopu, ale už míří do českých prodejen.

Doba čtení: 4 minuty

Hříšně zdravé brownies. Ale neříkejte, že je z fazolí

Upéct zdravý dezert se možná zdá být utopií, ale klidně zapomeňte na čokoládu, cukr, mouku i máslo. Zdravé moučníky se teď totiž pečou i z fazolí.

Doba čtení: 3 minuty

90 % lidí je odkázáno na nepoživatelné obědy

Stravovat se během všedního dne zdravě není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. I Petr Havlíček ví, že nám to školní a závodní jídelny znesnadňují svými nepoživatelnými obědy.

Doba čtení: 4 minuty