Hlavní navigace

Dieta

Chcete zhubnout? Udržet si postavu? Přitom si nezničit zdraví a vyhnout se častému jo-jo efektu? Nové a zaručené diety se objevují s železnou pravidelností. Při podrobnějším pohledu jsou mnohé z nich jen oprášené a marketingově navoněné staré známé.

Redukce váhy by měla vždy probíhat postupně, vyžaduje rozumnou změnu jídelníčku a celkově životního stylu. Metoda „dlouhý bič a malý dvůr“ platí pořád, ale všichni si to chceme nějak ulehčit. Velký průvodce dietami představuje výhody a nevýhody nejznámějších diet.

Můžu se předávkovat vitamínem D?

Hlavním zdrojem vitamínu D je slunce, doplňovat ho můžeme také vhodným jídelníčkem a speciálně obohacenými potravinami či doplňky stravy. Odborníci vysvětlují, jak na to.

Včera 10:24
Doba čtení: 3 minuty

Jak bojovat s diabetem stravou? Ukázkový jídelníček při cukrovce

Při předcházení diabetu, případně už při vzniku onemocnění je důležité dodržovat pravidelnou a kvalitní stravu. Platí také, že ve stravě je potřeba co nejvíce omezit cukr, což jsou nejen jakékoliv cukrovinky, ale i sladké nápoje včetně colových, a vyvarovat se alkoholu.

16. 10. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Čokoláda bez cukru: Marketing s projímavými účinky

Vyhýbáte se cukru? A víte, že některé potraviny, které se pyšní tímto označením, jsou namísto toho ochuceny umělými sladidly? Nejlepší čokoláda bez cukru je ta bez náhradních sladidel.

3. 10. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Vhodné potraviny pro obézní děti

Odborníci připravili základní doporučení pro léčbu dětské obezity určené dětem a jejich rodičům. Týkají se nejen nakupování, vaření či složení jídelníčku. Pomoci mohou i zdánlivé maličkosti.

30. 9. 2018 0:00
Doba čtení: 7 minut

Dieta cholesterolu na míru: čeho jíst míň a čeho víc?

Hodnoty cholesterolu se dají významně ovlivnit. Zejména důslednou prevencí a v případě potíží správnou léčbou.

26. 9. 2018 10:19
Doba čtení: 4 minuty

Po kom máme postavu: Za co (ne)mohou geny?

Máte hrudník po tatínkovi, ale boky jsou dědictvím z maminčiny strany? Genetika si s námi pohrává, jak se jí zlíbí, a nám nezbývá nic jiného, než se s ní „nějak“ popasovat. Naštěstí není vše dané až do smrti, byť je nutné si přiznat, že s rodinou se sklony k obezitě za zády nepůjde hubnutí lusknutím prstů.

3. 9. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Nejčastější důvody, které nám brání zhubnout

Snažíte se, držíte diety, cvičíte, jíte zdravě, ale stále nehubnete? Nebo zhubnete, ovšem kila jsou brzy zpět? Zde je výčet typických chyb a rady, jak hubnout s trvalým výsledkem.

23. 8. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Hubnutí podle zaměstnání

Každý člověk je individuální, a tak i naše těla pracují trochu jinak, míváme různé chutě a preferujeme různé potraviny. Vliv na to, jak se stravovat, abychom nebyli obézní, má i naše profese.

17. 8. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Alkohol a hubnutí: to nesmím ani víno?

Alkohol je obecně velmi kalorický, a tudíž jej výživoví poradci v rámci redukce tělesné hmotnosti obecně nedoporučují. Ale co když přeci jen neodoláte?

29. 7. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Cena za „vymakanou” krásu mužského těla

Kdo tvrdí, že jen ženy se až příliš zaobírají vlastní krásou, tvary svého těla a dokonalou postavou, je naprosto na omylu. Který muž by nechtěl mít perfektně vysportované tělo se „šestipackem“? Co ale za touto námahou stojí a jak se při tom nezničit?

Doba čtení: 10 minut

Cukr – správná volba, nebo skrytá hrozba?

O cukru slýcháme v dnešní době spíše samá negativa. Odstranit veškerý cukr z jídelníčku dospělých a dětí přesto není nutné. Jak s ním zacházet, aby vám neškodil?

Doba čtení: 5 minut

Příprava ječných krup zabere půl hodiny a rozhodně stojí za to

Ječmen obsahuje řadu cenných látek a ječné kroupy jsou zdrojem vlákniny, beta-glukanů a vitamínů. Na vaření krup není nic složitého, můžete je jednoduše přidat do svých oblíbených receptů, třeba do polévek, jako doplněk salátů nebo místo rýže do rizota.

5. 6. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jeden muffin má víc cukru, než je dávka na celý den

Je známo, že s cukrem bychom to neměli přehánět. A to s jakýmkoli cukrem, ať se už jmenuje jakkoli. Přidaný cukr je jednou z nejhorších složek moderní stravy. Nedodává tělu žádné živiny, ale pouze kalorie, což může náš metabolismus dlouhodobě poškodit.

Doba čtení: 6 minut

Hubnete do plavek? Kašlete na dietu, hlídejte si bílkoviny

Přípravy na plavkovou sezónu pomalu vrcholí a vy si stále lámete hlavu, jak vyzrát nad zbývajícími tukovými polštářky? Je dost pravděpodobné, že chybujete v naprostém základu – ve stravě.

25. 5. 2018 11:00
Doba čtení: 3 minuty

Radši tu a tam něco nezdravého než příliš mnoho zdravého

Tři odborníci, tři otázky. Margit Slimáková, Radkin Honzák a Hanka Zemanová odpovídali na to, jaké chyby ve stravování nejčastěji děláme a jak to lze napravit.

Doba čtení: 6 minut

Léto za dveřmi: Jak se dostat co nejrychleji do formy?

Do léta už mnoho času nezbývá, ale pokud nemáte morbidní obezitu, pak ještě na postavě i celkovém životním stylu zvládnete zapracovat. A ani to nebude moc bolet.

17. 5. 2018 14:18
Doba čtení: 4 minuty

Práce na směny? Je to jako zažívat jet lag

Pracovat na směny není dnes nic neobvyklého. Celá řada lidí se kvůli tomu potýká s narušeným biorytmem. Špatně spí, špatně jí a ještě tloustnou. Kdo je nejohroženější?

10. 5. 2018 15:15
Doba čtení: 3 minuty

Piškoty a hořká čokoláda: častý dietní omyl při průjmu

Tradovaní pomocníci při průjmu, jako jsou piškoty, suchary či hořká čokoláda, nám vůbec pomoct nemusí, naopak. Jaká dieta je při střevních potížích nejúčinnější?

Doba čtení: 4 minuty

Prof. Vítek: Pozor na vysoký příjem bílkovin

Nejen vrcholoví, ale i amatérští sportovci hledají informace o bílkovinách neboli proteinech. Narostou po nich svaly, pomáhají při hubnutí, podpoří lepší výkon? Expert na sportovní výživu před přehnaným příjmem proteinů varuje.

Doba čtení: 5 minut

Obézním hrozí rakovina, nejtlustší generací jsou mileniálové

Nová obsáhlá studie uvádí, že vliv nadváhy a obezity jako narůstajících faktorů na vznik rakoviny děsivě stoupá. Mladá generace přitom již je, nebo brzy bude tlustá jako snad nikdy dříve.

12. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jaké jsou možnosti léčby obezity? Některé hradí pojišťovna

Lidé, kteří potřebují zhubnout, mají šanci na pomoc zdravotní pojišťovny. Terapie obezity by ale vždy měla být komplexní a nutná je spolupráce pacienta. Vedle farmakoterapie a chirurgické léčby pro závažné případy zahrnuje redukční dietu, pohybovou aktivitu, případně podpůrnou psychologii.

26. 3. 2018 10:54
Doba čtení: 4 minuty

Co se stane, když zavedete vysoké daně za sladkosti

Pokud chcete sladký život, v Norsku vás momentálně nečeká. Země zavedla „daň z cukru“. Velká Británie ji bude v dubnu následovat. Je to dobrý nápad?

Doba čtení: 7 minut

Jsou morbidně obézní. Jídlo je zabíjí

Televizní reality show Můj 300kg život ukáže osudy lidí, kteří nedokáží přestat jíst, přestože jim jejich posedlost ničí život.

Doba čtení: 4 minuty

Střevní bakterie ovlivňují, zda jsme tlustí, či hubení

Nejen výživa a nedostatek pohybu ovlivňují naši váhu. Za to, jakou konfekční velikost si oblékáme, mohou i bakterie v našich střevech. Můžeme dostat do těla ty, které by nám pomohly zhubnout?

16. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Vzorové jídelníčky při dráždivém tračníku

Dráždivý tračník umí pořádně znepříjemnit život. Odbornice připravila doporučení a varianty receptů, z nichž si vyberete, ať už trpíte průjmem, zácpou, nebo nadýmáním.

13. 3. 2018 11:14
Doba čtení: 3 minuty

Běžná bolest břicha, nebo syndrom dráždivého tračníku?

Opakované bolesti břicha, zácpa, průjem, nadýmání. Lidé, které tyto příznaky trápí dlouhodobě, mnohdy trpí tzv. syndromem dráždivého tračníku. Toho je možné se zbavit vhodnou léčbou a jídelníčkem.

13. 3. 2018 11:14
Doba čtení: 3 minuty

VZP: Máme platit léčbu jen proto, že někdo nechce držet dietu

Pojišťovna prohrála soudní při, při níž klientka požadovala proplacení drahé léčby. „Soud tak fakticky rozhodl, že léčbu, která může vyjít odhadem až na 1,5 milionu korun ročně, má VZP uhradit jen proto, aby nemocná nemusela držet dietu,“ tvrdí pojišťovna.

7. 3. 2018 16:30
Doba čtení: 4 minuty

Limonádová dieta: Trend, který provokuje poruchy příjmu potravy

Limonádová dieta, při které se pije voda s javorovým sirupem, pepřem a citronem, koluje světem už skoro osmdesát let, teď je ale znovu na výsluní, protože podle ní (prý) deset kilo zhubla zpěvačka Beyoncé. Jenže tahle bláznivá dieta je skutečným hazardem se zdravím.

30. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 6 minut

Diety, které ničí ženské zdraví. Narušují menstruaci a mohou vést k rakovině či neplodnosti

Přísné diety mohou mít závažné důsledky pro ženské zdraví. V extrémních případech vedou až k rakovině děložní sliznice. Nezdravý způsob stravování negativně ovlivňuje i menstruační cyklus a správnou funkci vaječníků.

27. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Ukázkový jídelníček: Jak zvýšit příjem bílkovin během dne

Představíme vám důležité zdroje bílkovin a přidáme návodný jídelníček, který vás o bílkoviny snadno a chutně obohatí.

Doba čtení: 5 minut