Hlavní navigace

Nový Kaufland sází na regionální potraviny a moderní technologie

Sdílet

 Autor: Vitalia.cz / Karel Choc
Na pomezí Prahy-Křeslic a Čestlic v okrese Praha-východ byl v tomto týdnu otevřen nový Kaufland. Je již pátým maloobchodním řetězcem, který v tamní komerční zóně nabízí prodej potravin, přesto se od jiných liší. Podívejte se, co všechno zákazníkům nabízí.

Ve středu tohoto týdne byla v Čestlicích otevřena nová pobočka Kauflandu, spadající do německé skupiny Schwarz Group. Zrod supermarketu nebyl úplně hladký. 

Kaufland některými místními nebyl vítán

„Na začátku jsme řešili stavební povolení, které jsme měli, pak zase neměli. Když jsme překonali tyto porodní bolesti, začali jsme v srpnu 2021 se stavbou, dvěstěčtyřicetkrát jsme se vyspali a měli jsme hotovo,“ popisuje ve zkratce výstavbu 139. české filiálky Kauflandu František Hucl z oddělení stavby.

Vydané a následně odebrané stavební povolení ale nebylo to jediné, co realizaci  komplikovalo. Nový Kaufland totiž vyrostl na trojmezí katastrů Průhonice, Čestlice a Praha-Křeslice v jedné z největších obchodních zón v Praze a okolí s rozlohou asi sto hektarů, v blízkosti dalších čtyř potravinových super- či hypermarketů. A právě proto, že obdobné služby nabízejí i jiné prodejny v rámci obchodní zóny, považovaly některé občanské spolky z dotčených katastrů tuto stavbu za „objektivně nepotřebnou“.

Trnem v oku jim byl i fakt, že nový Kaufland mířil do těsného sousedství osmdesátihektarové Dendrologické zahrady, biotopu a přírodního mokřadu. Proti výstavbě sepsali petici a situaci popsali i České televizi.

Nicméně Kaufland dnes stojí. A jak tvrdí, snaží se nebýt pro přírodu zátěží, a to zejména technologiemi, které v něm využívá. Obchod s prodejní plochou přes tři tisíce dvě stě metrů disponuje například rekuperačním zařízením využívajícím k vytápění odpadní teplo z chladicích zařízení, takže nepotřebuje topné kotle či dálkové vytápění. V obchodě svítí LED osvětlením a na parkovišti má nabíjecí stanice pro elektromobily.

V novém Kauflandu se neztratíte, a kdyby, hledejte červený sloup

Nový Kaufland v Čestlicích je dvoupodlažní prodejna, která disponuje parkovacími místy jak vedle obchodu, tak i pod ním. Stejně jako například v Kauflandu v Praze-Hloubětíně nebo na Palmovce i zde se do prodejny dostanete za pomoci pohyblivých chodníků, tzv. travelátorů. Kromě prostoru s potravinami jsou před pokladnami prodejní místa pro lékárnu, tabák nebo rychlé občerstvení.

Samotná prodejna působí vzdušně a díky LED osvětlení a barevnému rozdělení dle sortimentu se na místě dobře zorientujete. A kdybyste nemohli najít to, co hledáte, využijte mapu obchodu v takzvaném zákaznickém terminálu. V obchodě je umístěn na červených sloupech, které jsou viditelné z celého obchodu.

Zákaznický terminál je vlastně větší tablet, který disponuje několika funkcemi. Kromě mapy s rozložením sortimentu zákazníkům umožňuje zjistit jak cenu, tak i přesné složení výrobku. Ten do terminálu naskenujete pomocí čárového kódu na produktu. V terminálu si můžete prohlédnout i aktuální leták.

Regionální potraviny mají své boxy

Příjemnou zajímavostí je široká nabídka regionálních potravin. Nejde o speciální oddělení, kde najdete vše na jednom místě. Ale v jednotlivých sekcích obchodu mají tyto potraviny své místo, vlastní box nebo vitrínu.

Například v části s pivem najdete chlazené lokální pivo Hostivar z nedalekého pivovaru v Hostivaři, u sýrů je chladírenský box se zásobou od Farmy Zahrádka ze Sedlčan, od středočeské mlékárny Bio Vavřinec nebo východočeské Mlékárny Ohaře.

Nechybí ani skenery

Zatímco ne ve všech Kauflandech jsou k dispozici skenery (v některých typech obchodů lze nakupovat jen prostřednictvím skeneru v aplikaci mobilního telefonu), v těch nových, a tedy i v tom čestlickém, jsou samozřejmostí.

Zaplatit zboží lze pak u jedné ze tří K-Scan pokladen nebo šesti samoobslužných pokladen. Pro zákazníky s hendikepem jsou připravené dvě snížené pokladny pro přístupnější odbavení nákupu.

Autor článku

Redaktorka serveru Vitalia.cz se zaměřuje zejména na kvalitu potravin a kvalitu jejich prodeje. Věnuje se také zdravotní problematice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).