Lidl se už roky dere dopředu mezi řetězci s jídlem a drogerií, před pěti lety se označil na tvůrce privátních značek, má jich ostatně ve svém portfoliu největší množství. Také spolu se sesterským řetězcem Kauflandem jako první umožnily odběr PET lahví a plechovek za „úplatu“, jako první potravinový řetězec otevřel svůj outlet, na řadě míst prodloužil otevírací dobu do 22, někde do 23 hodin a skončil s prodejem živých kaprů před svými obchody. Tím vším Lidl u mnoha lidí zabodoval.
Přišly ale i nápady, které uskutečnil, psalo se o nich, ale pak vyšuměly.
Vařená mrkev zaujala, ale jen jednou
Psal se rok 2021, když se hned do regálů v Lidlu dostala vařená mrkev. Tak jako znáte vařenou červenou řepu nebo předvařenou kukuřici, v nabídce se objevila vakuově zabalená uvařená polská mrkev. Půl kila za 19,90 korun. Marně jsme tehdy v redakci přemýšleli, kdo a jak ji využije, a protože jsme moc nápadů neměli, oslovili jsme Lidl.
„Zmíněné produkty vyhledávají především zákazníci, kteří preferují delší trvanlivost. Ta se oproti čerstvému ovoci a zelenině pohybuje v řádu měsíců,“ řekl nám tehdejší mluvčí řetězce. Od té doby jsme každopádně vařenou mrkev v Lidlu v nabídce neviděli.
Seniorský týden potěšil málokoho
V roce 2023 přišel Lidl s týdnem pro seniory, kdy o deset procent zlevnil nebalené pečivo, ovoce a zeleninu a čerstvá vejce. Nejspíš tak reagoval na stížnosti lidí, kteří nemají chytré telefony, a tudíž přicházejí o možnost nakupovat se slevou díky aplikaci řetězce. Senior musel nárok na slevu ohlásit na pokladně, a ještě před zaplacením bez vyzvání prokázat svůj věk dokladem s fotografií. Nárok měli jen ti, kterým už bylo pětašedesát.
A to bylo něco, co řadu lidí rozlítilo a vyvolalo velmi vzrušenou reakci na sociálních sítích. Senioři si stěžovali, že se nebudou kvůli desetiprocentní slevě na obvykle malý nákup ponižovat prokazováním průkazu z fotografií, samoživitelé a rodiny s dětmi se cítili dotčeni, že se jich sleva netýká. Zatímco XXL, mexické, italské, retro i asijské týdny probíhají několikrát do roka, seniorský týden se už od října 2023 neopakoval.
Šunka na ®rohlík(.cz)
V uplynulých dnech si server iDnes.cz všiml, že se v Lidlu objevila novinka, která má usnadnit přípravu svačin, večeří, možná rychlých obědů: šunka na rohlík, 100 g za 22,90 Kč. Konec překrajování, konec přečuhování krajů z rohlíků, šunka, která padne rohlíku jako ulitá.
To byla hozená rukavice pro prodejce potravin Rohlik.cz, který trefně zareagoval: „To Česko zachvátila revoluce! Držte se… šunka na rohlík! (Díky, to nám lichotí!) My už ale šunky máme. A ty si tvary nevybírají. Padnou na rohlík, chleba, bagetu… nebo rovnou do pusy. Každý den čerstvě krájené, poctivé farmářské i klasické, stačí si jen vybrat. A hlavně? Chutnají tak skvěle, že žádné pravítko k porcování nepotřebujete.“
Co si myslíte o produktu Šunka na rohlík?
A elegantní smeč padla i z druhé strany. Lidl do své aplikace Lidl Plus zadal kupón, po jehož aktivaci k šunce na rohlík získáte do konce tohoto týdne jeden rohlík zdarma.
Zdali se šunka na rohlík ujme stejně jako vařená mrkev, zatím nikdo neví, pokud její budoucnost ovšem bude zářná, možná se v brzké budoucnosti dočkáme i šunky na Šumavu, másla na kaiserku, nebo sýru na kroucený rohlík.