Hlavní navigace

Teď se to nehodí… 5 nejčastějších důvodů, proč se nezačneme hýbat, a co s tím

13. 11. 2020

Sdílet

 Autor: Depositphotos.com
Nová aplikace vyzývá a hlavně motivuje k pohybu nejen lidi s diabetem. Každý se může zapojit a hýbat se „společně“.

Při příležitosti Světového dne diabetu (14. 11.) vznikl listopadový projekt Měníme cukrovku pohybem. Je určený nejenom osobám s diabetem, ale úplně všem, kdo by se třeba chtěli začít hýbat, sportovat či shodit nějaké to kilo, udělat si lepší náladu a i přes nucenou izolaci se zapojit do společného projektu.

Měníme nejen cukrovku pohybem

Pohyb nám pomáhá být fit, zbytečně nepřibírat i k dobrému pocitu. Stáhněte si do telefonu aplikaci „Měníme cukrovku pohybem“ (na Google Play nebo v App Store) a zvolte si hlavní výzvu připravenou pro váš kraj. Hýbejte se, plňte úkoly, přečtěte si více o diabetu a nechte se inspirovat tipy i recepty.

Čas, který během měsíce listopadu strávíte pohybem, ať už při procházce, úklidu, nebo práci na zahradě, se bude sčítat s dalšími účastníky z vašeho kraje i z celé České republiky. Kolik času strávíme pohybem společně? Více informací i průběžné výsledky najdete na stránkách projektu Měníme cukrovku pohybem, připojit se můžete také na Facebooku.

Komu se do pohybu nechce, může vyzkoušet praktické tipy, jak počáteční nechuť překonat:

Co nám brání ve cvičení? 5 tipů, jak překonat nejčastější důvody

Mám moc práce a nemám čas

Jak na to: Pomůže naplánovat si pohyb jako schůzku, kterou nesmíme zmeškat, nebo ji spojit s jinou aktivitou. Spoustu kroků lze nachodit třeba při venčení psa nebo pěší cestě na nákup, případně do práce, pokud momentálně nejste na home office, a podobně. Ke cvičení můžeme využít třeba i čas při sledování televize.

Jsem moc unavený, unavená

Jak na to: Vyplatí se naplánovat si pohyb na denní dobu, kdy máme nejvíce sil – pro někoho to může být ráno, pro jiného naopak v době, kdy ostatní už málem spí. Začít se dá klidně i pomalu – jednou až dvakrát týdně jen na patnáct minut. Postupně dobu zkusíme prodlužovat a také zvyšovat intenzitu. I když nejprve budete možná po pohybu cítit ještě větší únavu, brzy přijde naopak pocit větší energie.

Cítím se trapně, protože mi to nejde

Jak na to: Nyní, kdy stejně všichni musíme cvičit převážně doma, odpadá pocit studu před druhými. A ani sami před sebou se stydět nemusíme, učený z nebe nespadl.

poporodni_deprese

Naposledy při cvičení nepřišlo žádné zlepšení

Jak na to: Zlepšení může znamenat například to, že se méně zadýcháme, budou nás méně bolet nohy nebo trasu urazíme o pár minut rychleji. Opravdu nedošlo vůbec k žádnému zlepšení?

Cvičení mě nebaví

Jak na to: Pokud jste nikdy necvičili, k pohybu pravděpodobně nemáte vztah a rozhodnout se pro něj (a vytrvat) bude těžší. Důležité je si uvědomit, že pohyb není jenom posilování, aerobik nebo běh. Každý pohyb se počítá – rychlá chůze, jízda na kole (nebo rotopedu – klidně před televizí). Najít v pohybu radost pomůže i společnost – pokud je to v současných podmínkách možné. I když se pro pohyb rozhodnete kvůli zdraví nebo jiné „povinnosti“, přesto se snažte užít si vyplavené endorfiny a být spokojeni sami se sebou.

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).