Hlavní navigace

hubnutí

Jsou svaly těžší než tuk? 5 největších mýtů o tělesném tuku

Hodně se o něm mluví a téměř všichni se ho snaží zbavit. Přitom se o něm šíří tolik nepřesností. Řeč je o tělesném tuku.

15. 1. 2019 14:51
Doba čtení: 2 minuty

Po bariatrické operaci lidé hubnou více než 30 kg za rok

Bariatrie může být řešením pro ty, jimž se nedaří zhubnout jinou cestou. Pomáhá i lidem s II. a III. stupněm obezity a s cukrovkou 2. typu.

9. 1. 2019 16:52
Doba čtení: 4 minuty

Běhání v zimě: Když cítíte na hrudníku chlad, vraťte se domů

Běhat můžete, i když se teploty pohybují kolem bodu mrazu, chce to jen rozcvičku, kvalitní oblečení a šátek.

2. 1. 2019 16:20
Doba čtení: 3 minuty

Asertivně na předsevzetí: „Snažit se“ je chyba

Předsevzetí nemusí být zrovna novoroční. Řeknete: „Budu se snažit o …“ Trenér asertivity opáčí: „Jen to ne, rozhodně se nesnažte! Jen se rozhodněte a jednejte dle svého rozhodnutí.“ Máte asertivní právo nevědět, jak to dopadne, udělat chybu, nebýt zodpovědní za problémy druhých ani závislí na tom, zda vám budou všichni tleskat.

Doba čtení: 5 minut

Redukční dieta zabere jen na někoho

Žádný typ diety nemá univerzální platnost. A i když budete „hubnout“ správně, třeba pod dohledem odborníka, kýžený výsledek se nemusí dostavit. Na vině jsou geny a metabolismus.

1. 1. 2019 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Neexistuje nic jako úspěšné novoroční předsevzetí. Jediné, co existuje, je úspěšná změna myšlení

Všichni máme zkušenost nadšeného rozhodnutí pro velkou změnu. Od zítřka pravidelně běhám, nejím cukr a nestěžuju si. Tak rychle, jak předsevzetí vzniklo, tak se i vracíme do stejných kolejí. Jestli chceme v životě cokoli jinak, musíme o tom jinak přemýšlet.

31. 12. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jak vytrvat v předsevzetí: Řekněte ostatním, že chcete zhubnout

„Selžete? Nevadí.“ Výživová poradkyně o snahách zhubnout. Jak to udělat, aby novoroční předsevzetí tentokrát vydrželo?

28. 12. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jak na nové já? Změňte své návyky

Aktivní a zdravý způsob života je třeba budovat dlouhodobě, až se z pravidelnosti stane zvyk a ze zvyku rutina. Jak změnit své (ne úplně dobré) dosavadní návyky?

13. 12. 2018 14:50
Doba čtení: 3 minuty

Má smysl hubnout před Vánoci?

Někdo znervózní už před svátky a váhu si hlídá „preventivně“, jiný slibuje „letos ani jeden rohlíček“. K vánočním stresům, kterými sami sobě kazíme „svátky klidu a pohody“, se tak přidává i obávané vánoční tloustnutí. Je důvod k panice?

Doba čtení: 4 minuty

Zelená káva: šance utratit mnoho peněz za sen o krásné postavě

Získává si stále větší oblibu a někteří z nás jsou za ni ochotni utrácet vysoké částky. Jaká je zelená káva? Chuť má zajímavou, ale nečekejte, že se vám po ní začnou splaskávat problematické partie.

20. 11. 2018 0:00
Doba čtení: 2 minuty

Vhodné potraviny pro obézní děti

Odborníci připravili základní doporučení pro léčbu dětské obezity určené dětem a jejich rodičům. Týkají se nejen nakupování, vaření či složení jídelníčku. Pomoci mohou i zdánlivé maličkosti.

30. 9. 2018 0:00
Doba čtení: 7 minut

Muži jsou tlustší než ženy, přestože více sportují

Jak jsou na tom Češi a Slováci s váhou, sportem a výživou? Kdo jí více luštěnin, jaký olej preferujeme a proč ženy moc nesportují? To všechno sledoval nejnovější mezinárodní průzkum.

Doba čtení: 4 minuty

Po kom máme postavu: Za co (ne)mohou geny?

Máte hrudník po tatínkovi, ale boky jsou dědictvím z maminčiny strany? Genetika si s námi pohrává, jak se jí zlíbí, a nám nezbývá nic jiného, než se s ní „nějak“ popasovat. Naštěstí není vše dané až do smrti, byť je nutné si přiznat, že s rodinou se sklony k obezitě za zády nepůjde hubnutí lusknutím prstů.

3. 9. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Nejčastější důvody, které nám brání zhubnout

Snažíte se, držíte diety, cvičíte, jíte zdravě, ale stále nehubnete? Nebo zhubnete, ovšem kila jsou brzy zpět? Zde je výčet typických chyb a rady, jak hubnout s trvalým výsledkem.

23. 8. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Hubnutí podle zaměstnání

Každý člověk je individuální, a tak i naše těla pracují trochu jinak, míváme různé chutě a preferujeme různé potraviny. Vliv na to, jak se stravovat, abychom nebyli obézní, má i naše profese.

17. 8. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Fit i na cestách: Jak se udržet ve formě?

Bojíte se, že na dovolené přiberete, že neovládnete svou chuť? S pomocí malých triků a tipů svou postavu neohrozíte, a ještě si budete moci zamlsat.

8. 8. 2018 12:00
Doba čtení: 3 minuty

Alkohol a hubnutí: to nesmím ani víno?

Alkohol je obecně velmi kalorický, a tudíž jej výživoví poradci v rámci redukce tělesné hmotnosti obecně nedoporučují. Ale co když přeci jen neodoláte?

29. 7. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Ovesné vločky, jak je neznáte: na slano, coby zdroj energie i tajná zbraň při hubnutí

Oves nejčastěji jíme v podobě ovesných vloček, do müsli, granoly či ovesných kaší. Tedy coby samostatná jídla. Nejde sice o klasickou přílohu, ale díky svým vlastnostem se ovesné vločky začínají prosazovat i coby součást řady nesladkých pokrmů.

25. 7. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Cena za „vymakanou” krásu mužského těla

Kdo tvrdí, že jen ženy se až příliš zaobírají vlastní krásou, tvary svého těla a dokonalou postavou, je naprosto na omylu. Který muž by nechtěl mít perfektně vysportované tělo se „šestipackem“? Co ale za touto námahou stojí a jak se při tom nezničit?

Doba čtení: 10 minut

Cukr – správná volba, nebo skrytá hrozba?

O cukru slýcháme v dnešní době spíše samá negativa. Odstranit veškerý cukr z jídelníčku dospělých a dětí přesto není nutné. Jak s ním zacházet, aby vám neškodil?

Doba čtení: 5 minut

Příprava ječných krup zabere půl hodiny a rozhodně stojí za to

Ječmen obsahuje řadu cenných látek a ječné kroupy jsou zdrojem vlákniny, beta-glukanů a vitamínů. Na vaření krup není nic složitého, můžete je jednoduše přidat do svých oblíbených receptů, třeba do polévek, jako doplněk salátů nebo místo rýže do rizota.

5. 6. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jeden muffin má víc cukru, než je dávka na celý den

Je známo, že s cukrem bychom to neměli přehánět. A to s jakýmkoli cukrem, ať se už jmenuje jakkoli. Přidaný cukr je jednou z nejhorších složek moderní stravy. Nedodává tělu žádné živiny, ale pouze kalorie, což může náš metabolismus dlouhodobě poškodit.

Doba čtení: 6 minut

Hubnete do plavek? Kašlete na dietu, hlídejte si bílkoviny

Přípravy na plavkovou sezónu pomalu vrcholí a vy si stále lámete hlavu, jak vyzrát nad zbývajícími tukovými polštářky? Je dost pravděpodobné, že chybujete v naprostém základu – ve stravě.

25. 5. 2018 11:00
Doba čtení: 3 minuty

Léto za dveřmi: Jak se dostat co nejrychleji do formy?

Do léta už mnoho času nezbývá, ale pokud nemáte morbidní obezitu, pak ještě na postavě i celkovém životním stylu zvládnete zapracovat. A ani to nebude moc bolet.

17. 5. 2018 14:18
Doba čtení: 4 minuty

Prof. Vítek: Pozor na vysoký příjem bílkovin

Nejen vrcholoví, ale i amatérští sportovci hledají informace o bílkovinách neboli proteinech. Narostou po nich svaly, pomáhají při hubnutí, podpoří lepší výkon? Expert na sportovní výživu před přehnaným příjmem proteinů varuje.

Doba čtení: 5 minut

Obézním hrozí rakovina, nejtlustší generací jsou mileniálové

Nová obsáhlá studie uvádí, že vliv nadváhy a obezity jako narůstajících faktorů na vznik rakoviny děsivě stoupá. Mladá generace přitom již je, nebo brzy bude tlustá jako snad nikdy dříve.

12. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jaké jsou možnosti léčby obezity? Některé hradí pojišťovna

Lidé, kteří potřebují zhubnout, mají šanci na pomoc zdravotní pojišťovny. Terapie obezity by ale vždy měla být komplexní a nutná je spolupráce pacienta. Vedle farmakoterapie a chirurgické léčby pro závažné případy zahrnuje redukční dietu, pohybovou aktivitu, případně podpůrnou psychologii.

26. 3. 2018 10:54
Doba čtení: 4 minuty

Příznivý efekt česneku na rakovinu, cukrovku, kůži i obezitu

Zatímco česnek je dnes považován zejména za běžnou surovinu do kuchyně, v dobách minulých byl vysoce ceněn především díky četným, zdraví prospěšným vlastnostem. I když si to dnes tolik neuvědomujeme, česnek je všelék.

Doba čtení: 9 minut

Co se stane, když zavedete vysoké daně za sladkosti

Pokud chcete sladký život, v Norsku vás momentálně nečeká. Země zavedla „daň z cukru“. Velká Británie ji bude v dubnu následovat. Je to dobrý nápad?

Doba čtení: 7 minut

Nejhorší přílohou z brambor jsou hranolky

Vařené, pečené a šťouchané brambory, hranolky, krokety, bramborové knedlíky i kaše. Brambory samy o sobě jsou zdravé, příloh z nich je celá řada, ale musíte vědět, jak je připravit.

19. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut