Hlavní navigace

hubnutí

Cukr – správná volba, nebo skrytá hrozba?

O cukru slýcháme v dnešní době spíše samá negativa. Odstranit veškerý cukr z jídelníčku dospělých a dětí přesto není nutné. Jak s ním zacházet, aby vám neškodil?

Kateřina Ondrušová

14. 6. 2018 8:00
Doba čtení: 5 minut

Příprava ječných krup zabere půl hodiny a rozhodně stojí za to

Ječmen obsahuje řadu cenných látek a ječné kroupy jsou zdrojem vlákniny, beta-glukanů a vitamínů. Na vaření krup není nic složitého, můžete je jednoduše přidat do svých oblíbených receptů, třeba do polévek, jako doplněk salátů nebo místo rýže do rizota.

Veronika Pourová

5. 6. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jeden muffin má víc cukru, než je dávka na celý den

Je známo, že s cukrem bychom to neměli přehánět. A to s jakýmkoli cukrem, ať se už jmenuje jakkoli. Přidaný cukr je jednou z nejhorších složek moderní stravy. Nedodává tělu žádné živiny, ale pouze kalorie, což může náš metabolismus dlouhodobě poškodit.

Kristina Vacková

31. 5. 2018 0:00
Doba čtení: 6 minut

Hubnete do plavek? Kašlete na dietu, hlídejte si bílkoviny

Přípravy na plavkovou sezónu pomalu vrcholí a vy si stále lámete hlavu, jak vyzrát nad zbývajícími tukovými polštářky? Je dost pravděpodobné, že chybujete v naprostém základu – ve stravě.

Susan Bowermanová

25. 5. 2018 11:00
Doba čtení: 3 minuty

Léto za dveřmi: Jak se dostat co nejrychleji do formy?

Do léta už mnoho času nezbývá, ale pokud nemáte morbidní obezitu, pak ještě na postavě i celkovém životním stylu zvládnete zapracovat. A ani to nebude moc bolet.

Samantha Clayton

17. 5. 2018 14:18
Doba čtení: 4 minuty

Prof. Vítek: Pozor na vysoký příjem bílkovin

Nejen vrcholoví, ale i amatérští sportovci hledají informace o bílkovinách neboli proteinech. Narostou po nich svaly, pomáhají při hubnutí, podpoří lepší výkon? Expert na sportovní výživu před přehnaným příjmem proteinů varuje.

Lenka Krbcová

13. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Obézním hrozí rakovina, nejtlustší generací jsou mileniálové

Nová obsáhlá studie uvádí, že vliv nadváhy a obezity jako narůstajících faktorů na vznik rakoviny děsivě stoupá. Mladá generace přitom již je, nebo brzy bude tlustá jako snad nikdy dříve.

Kristina Vacková

12. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jaké jsou možnosti léčby obezity? Některé hradí pojišťovna

Lidé, kteří potřebují zhubnout, mají šanci na pomoc zdravotní pojišťovny. Terapie obezity by ale vždy měla být komplexní a nutná je spolupráce pacienta. Vedle farmakoterapie a chirurgické léčby pro závažné případy zahrnuje redukční dietu, pohybovou aktivitu, případně podpůrnou psychologii.

Redakce

26. 3. 2018 10:54
Doba čtení: 4 minuty

Příznivý efekt česneku na rakovinu, cukrovku, kůži i obezitu

Zatímco česnek je dnes považován zejména za běžnou surovinu do kuchyně, v dobách minulých byl vysoce ceněn především díky četným, zdraví prospěšným vlastnostem. I když si to dnes tolik neuvědomujeme, česnek je všelék.

Kristina Vacková

22. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 9 minut

Co se stane, když zavedete vysoké daně za sladkosti

Pokud chcete sladký život, v Norsku vás momentálně nečeká. Země zavedla „daň z cukru“. Velká Británie ji bude v dubnu následovat. Je to dobrý nápad?

Kristina Vacková

20. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 7 minut

Nejhorší přílohou z brambor jsou hranolky

Vařené, pečené a šťouchané brambory, hranolky, krokety, bramborové knedlíky i kaše. Brambory samy o sobě jsou zdravé, příloh z nich je celá řada, ale musíte vědět, jak je připravit.

Veronika Pourová

19. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Jsou morbidně obézní. Jídlo je zabíjí

Televizní reality show Můj 300kg život ukáže osudy lidí, kteří nedokáží přestat jíst, přestože jim jejich posedlost ničí život.

Lenka Krbcová

18. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Střevní bakterie ovlivňují, zda jsme tlustí, či hubení

Nejen výživa a nedostatek pohybu ovlivňují naši váhu. Za to, jakou konfekční velikost si oblékáme, mohou i bakterie v našich střevech. Můžeme dostat do těla ty, které by nám pomohly zhubnout?

Helena Singerová

16. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Kuskus má pověst zdravé přílohy – zaslouží si ji?

Kuskus je často vnímán jako typicky zdravá příloha, proto někoho možná překvapí, že jde v podstatě o těstovinu a opět záleží, zda je kuskus celozrnný, nebo klasický a na jaký způsob si ho připravíte.

Veronika Pourová

12. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Detox organismu a na hubnutí. Má nějaký význam?

Rozhodli jste se podstoupit v novém roce detoxikační kúru, začít žít zdravěji, lépe, nebo o tom uvažujete? Pojďte se společně s námi podívat, je-li takový detox organismu jen mýtus, nebo potřebná a zdraví prospěšná záležitost.

Jana Tichá

31. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Limonádová dieta: Trend, který provokuje poruchy příjmu potravy

Limonádová dieta, při které se pije voda s javorovým sirupem, pepřem a citronem, koluje světem už skoro osmdesát let, teď je ale znovu na výsluní, protože podle ní (prý) deset kilo zhubla zpěvačka Beyoncé. Jenže tahle bláznivá dieta je skutečným hazardem se zdravím.

Kateřina Čepelíková

30. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 6 minut

Diety, které ničí ženské zdraví. Narušují menstruaci a mohou vést k rakovině či neplodnosti

Přísné diety mohou mít závažné důsledky pro ženské zdraví. V extrémních případech vedou až k rakovině děložní sliznice. Nezdravý způsob stravování negativně ovlivňuje i menstruační cyklus a správnou funkci vaječníků.

Redakce

27. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Chilli dieta je jen další z výstřelků moderní doby, který nepomáhá

Už nějakou dobu se objevují informace o takzvané chilli dietě. Mimo jiné se v nich dozvíme, že chilli papričky či tabletky mají zeštíhlující účinky a pomáhají nám dosáhnout v procesu hubnutí lepších výsledků.

Daniel Mareš

23. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Hubnoucí senior by se měl vyhnout hlavně 3 věcem. Malé porce jsou jedna z nich

I starší lidé někdy potřebují shodit přebytečná kila a také oni mají sklony pokoušet se o to různými nevhodnými způsoby. Tato kategorie má navíc svá specifika daná věkem.

Redakce

17. 1. 2018 11:24
Doba čtení: 5 minut

10 výhod pravidelného cvičení. Víte o nich?

Nejen svaly a postava, ale i činnost mozku a nálada. To vše se zlepší díky pravidelnému vhodnému pohybu. Budete zdravější, vyšší a možná i úspěšnější.

Samantha Clayton

12. 1. 2018 14:38
Doba čtení: 4 minuty

Když cvičíte špatně, nikdy nezhubnete

Cvičíte, jíte zdravě, a přesto kila ne a ne jít dolů? Chyba může být právě ve cvičení.

Šárka Kuželová

11. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Předsevzetí, na která vám přispěje pojišťovna

Předsevzetí jdou dodržovat snáz, když v tom nejste sami, když máte parťáka a podporu. A to i tu finanční. Kolik peněz vám pojišťovna přispěje, když se rozhodnete zhubnout, trénovat mozek nebo sportovat?

Redakce

2. 1. 2018 15:22
Doba čtení: 3 minuty

Od ledna hubnu: Tohle je můj plán změn

Ne na dárky, rodinu a odpočinek, ale na cukroví, salát a řízky, na to se celá řada z nás těšila nejvíce. A teď sedíme u počítače přecpaní a žaludek nám spílá. Chcete přístup k jídlu změnit? Začněte teď a tady.

Kateřina Čepelíková

28. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 6 minut

Řízek, salát, alkohol… Jak ubrat Vánocům kalorie

Je možné si o Vánocích neodpírat, a přitom snížit příjem škodlivých tuků? Tady je pár tipů na „lehčí“ sváteční tabuli.

Šárka Kuželová

22. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Má smysl nejíst po 17. hodině večer?

Určitě jste už mnohokrát slyšeli, že pokud si chcete udržet štíhlou linii, neměli byste jíst po určité hodině večerní, a to buď vůbec, nebo alespoň ne určité potraviny.

Veronika Pourová

23. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Dita Pichlerová: Jen dvě procenta lidí, kteří zhubnou, si váhu udrží

Někdo jí za čtyři a netloustne, druhý si dá jednou za čas dort a ručička na váze se stočí doprava. A když už obézní zhubne, tak obvykle zase nabere. Proč je to tak nefér? A co s tím můžeme dělat? „Zhubnout zvládne prakticky každý, ale udržet váhu je mnohem horší,“ říká obezitoložka.

Kateřina Čepelíková

16. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 9 minut

Jedno selhání neznamená konec diety

Asi to známe všichni. Ráno začíná skvěle, dopřejeme si zdravou snídani, jsme motivovaní a snažíme se být výkonní. Ale v průběhu dne stačí jediná stresová situace a už nás honí mlsná na uklidňovací koblihu nebo dort.

Susan Bowermanová

14. 11. 2017 15:07
Doba čtení: 3 minuty

Břicho „po dětech“? Nemusí být na věky

Když má žena těhotenské bříško, je to hezký pohled. Ale když ani týdny nebo měsíce po porodu nezmizí? To je diastáza: problém, o kterém se příliš nemluví, přesto může jeho zanedbání vést až k operaci. A přitom to tak dopadnout nemusí.

Tereza Víchová

13. 10. 2017 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Žena v přechodu přibrat nemusí. Pozor na zadržování vody

Metabolismus ženy v přechodu se zpomaluje, věkem ubývá pohyb a ženský hormon estrogen. Jeho nedostatek může za to, že kila jdou více do břicha než do boků. „Pokud se budeme hýbat, jíst kvalitně a pravidelně, není důvod v klimakteriu nabírat,“ tvrdí však Věra Burešová.

Lenka Krbcová

4. 10. 2017 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Bílkoviny máme rádi, proteinů se bojíme. Jak s nimi zacházet při hubnutí či při sportu?

Ve společnosti stále přetrvává zvláštní paradox. Lidé vědí, že pro jejich tělo jsou velmi důležité bílkoviny. Zároveň ale panuje názor, že proteiny jsou něco tajemného, co je vyhrazeno pouze sportovcům a kulturistům s vypracovanými těly.

Jana Zlámalová

29. 9. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut