Hlavní navigace

cholesterol

Nejčastější omyly o hovězím mase

Kolem hovězího masa se traduje řada mýtů. Někteří jeho hojnou konzumaci doporučují, jiní varují, že je zdraví nebezpečné. Kde je pravda?

6. 10. 2018 0:00
Doba čtení: 2 minuty

Indiánská vejce: odlišná barva je to nejméně zajímavé

Na českém trhu jsou k mání Indiánská vejce; vejce v kulatém obalu, s modrozelenou či tmavě hnědou skořápkou. Liší se nejenom barvou, ale do jisté míry také chutí, využitím při vaření a obsahem cholesterolu.

4. 10. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Dieta cholesterolu na míru: čeho jíst míň a čeho víc?

Hodnoty cholesterolu se dají významně ovlivnit. Zejména důslednou prevencí a v případě potíží správnou léčbou.

26. 9. 2018 10:19
Doba čtení: 4 minuty

Máme se bát mikroplastů v pitné vodě?

Vědci potvrdili přítomnost plastových mikročástic v pitné vodě v ČR. Další zajímavé novinky akademických institucí: Jak postupuje boj s leukémií? Potravina z ječmene má stabilizovat hladinu cholesterolu. Mezistátní trojvýměna ledvin. Svalová atrofie u kojenců.

10. 9. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jak si jídelníčkem a sportem snížit hladinu cholesterolu

Bezmála polovina české populace se nachází v riziku srdečně-cévních onemocnění na základě zvýšené hladiny cholesterolu v krvi a přes šedesát procent těchto lidí o svých zdravotních komplikacích ani neví.

4. 9. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Věda potvrzuje babské rady: Česnek je všelék

Všestranně přínosné použití česneku se traduje z generace na generaci. Je využíván při domácí léčbě a znalosti o jeho blahodárných účincích na lidské tělo se předávají stovky let. Jednou z nejvýznamnějších složek obsažených v česneku je alicin.

Doba čtení: 5 minut

Jezte vejce, ale ne smažená a s uzeninami

Vejce jsou významným zdrojem vitamínu D. Při typickém českém jídelníčku dokonce nejvýznamnějším zdrojem z potravin. Každý z nás sní v průměru dvě stě padesát vajec za rok. Je to moc, nebo málo?

1. 9. 2017 11:00
Doba čtení: 4 minuty

Se snížením cholesterolu pomáhají potraviny, pro každého jiné

Zvýšená hladina nezdravého cholesterolu je fenoménem dnešní doby. Řada lidí, i těch velice štíhlých, se s ní potýká. Vyzkoušejte tipy ke snížení cholesterolu přírodní cestou, úpravou životního stylu a výživy.

Doba čtení: 4 minuty

Proč nám tuhnou cévy? Jíme hodně masa a „éček“

Fosfor je pro nás nepostradatelný, ale stejně jako u mnoha dalších věcí i v tomto případě platí, že příliš dobrého může i škodit. Kvůli restauracím s rychlým občerstvením a průmyslově upravovaným potravinám se nám ho dostává do těla výrazně větší množství, což nám způsobuje obrovské zdravotní potíže.

8. 9. 2016 13:41
Doba čtení: 5 minut

Jezte rýži, snížíte cholesterol

Rýže pomáhá snížit zvýšený cholesterol, ale také tlak a hodnoty cukru. Nejcennější je rýže natural. Léčivý je především rýžový škrob.

16. 5. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Kdy vám lékař zdarma změří cholesterol?

Máte ve svém okolí lidi s vysokým cholesterolem? Sledujete jejich obtíže a chcete vědět, jak jste na tom vy sami? Nechte se vyšetřit u lékaře, čas od času je to zdarma.

2. 2. 2016 13:00
Doba čtení: 2 minuty

Máte v rodině dědičný vysoký cholesterol? Hrozí vám infarkt ve čtyřiceti

Každý zná pojem „vysoký cholesterol“, ale málokdo tuší, co je familiární hypercholesterolémie. To je také vysoký cholesterol, ovšem dědičný a zákeřný. Probíhá totiž bez příznaků a zabíjí.

29. 10. 2015 15:22
Doba čtení: 3 minuty

Ghí a přepuštěné máslo: Podobné, ale ne identické

V první části seriálu jsme se seznámili s přepuštěným máslem. Dnes si představíme jeho indickou sestřenici, daleko starší ghí, máslo známé již z ajurvédy. A řekneme si něco o vztahu ghí a klasického másla.

Doba čtení: 5 minut

Kapři se „vylepšují“ krmivem

Tak jako klasický kapr i tzv. funkční kapr mává ploutví v českých rybnících, tělo mu zdobí šupiny a útroby mnoho drobných kostí. Jak je tedy možné, že konzumace omega3 kapra dokáže zlepšit zdraví už po jednom měsíci?

Doba čtení: 3 minuty

Nejnovější výživová doporučení nemáme šanci dodržet

Zbrusu nové rady o výživě, jež by nám měly zlepšit zdraví a snížit zejména chladinu cholesterolu, jsou na světě. Na krásném papíře, v živých barvách… jen s jejich realizací to bude horší.

Doba čtení: 4 minuty

Dejte si čerstvá vejce se skořápkou z trilobitů

Pokud se vám zdá titulek poněkud nelogický, máte samozřejmě pravdu. Použitá formulace je skutečně velkou nadsázkou, tak úplně nepravdivá ale není.

Doba čtení: 3 minuty

Listové těsto že obsahuje máslo? Zlatý voči

Listové těsto si málokdo pracně připravuje doma, když si ho za pár kaček může pořídit v každém obchodě. Jenže právě proto, že je levné, těžko v něm hledat máslo, které do něj původně patří.

Doba čtení: 2 minuty

Odpůrci cholesterolové teorie zaměňují příčinu a důsledek

„Je to zkratka, když říkáme hodný a zlý cholesterol, sice užitečná, ale je třeba si uvědomit, že cholesterol je jenom jeden. A i ten hodný se může chovat zle,“ říká Michal Vrablík. Mění se pohled medicíny na cholesterol?

Doba čtení: 14 minut

Časy se mění: Jedno vejce denně je zdravé

Zatímco dříve jsme se cholesterolu ve vajíčkách báli jako čert kříže, dnes už se odborníci shodují na tom, že jedno vejce denně je zdraví prospěšné. Co se změnilo?

Doba čtení: 3 minuty

Proč nám tučné chutná?

Současný průměrný člověk přijme 120 g tuku denně. Zhruba dvojnásobek toho, kolik by měl přijmout. Výsledkem je, že polovina populace ve vyspělých zemích má nadváhu nebo je obézní.

Doba čtení: 4 minuty

Vrozený vysoký cholesterol se od běžného značně liší

Zvýšený krevní cholesterol má v Čechách kdekdo. V případě onemocnění označovaného zkratkou FH, tedy geneticky daného vysokého cholesterolu, se však jedná o zcela jiné hodnoty a rizika.

Doba čtení: 5 minut

Nic není tak pomíjivé jako doporučení, co jíst

Nová zjištění o cholesterolu a antioxidantech obrací naruby předchozí tvrzení. Ani tato nebudou definitivní. Zdravotní a nutriční doporučení se mění – a měnit se budou dál.

Doba čtení: 4 minuty

10 mýtů o tloustnutí: Večer se už nesmí jíst

Mnozí z nás se trápí dietami a dodržují různá doporučení a pravidla. Někdy však v dobré víře můžeme na svém těle napáchat více škody než užitku.

Doba čtení: 3 minuty

Kokosový a palmový olej – velmi levné tuky, kterým je lépe se vyhnout

Naším problémem není tuk, ale spíše typy tuků, které konzumujeme. Laciné tropické tuky většina firem používá k výrobě různých druhů potravin. Počínaje pečivem až po trvanlivé potraviny.

Doba čtení: 4 minuty

Šupinatá kůže je příznakem nedostatku tuku v jídle

Lidé po celém světě konzumují příliš mnoho „špatného“ tuku. Samozřejmě všechny tuky nejsou špatné a jejich příjem ovlivňuje naše zdraví. Důležité jsou hlavně omega-3 mastné kyseliny.

Doba čtení: 4 minuty

Velbloudí mléko nebude pro krávy konkurencí. Cena je vysoká

Velbloudí mléko může po letech úsilí na evropský trh. Tedy i na ten český. Proč je to tak velká sláva pro alergiky a v čem jsou mléčné výrobky z velbloudího mléka lepší než z kravského?

Doba čtení: 4 minuty

Cholesterol z potravin nemá na zdraví vůbec žádný vliv, říká studie

Nové poznatky bourají představy o cholesterolu. Vyšší hladina znamená delší život. Přívod prostřednictvím potravin nemá ani pozitivní, ani negativní vliv. A i „hodný“ cholesterol škodí.

Doba čtení: 6 minut

Na trhu jsou dvě novinky k zahnání žízně

Pít se musí, o tom žádná. Ale co když už jsme těch zakonzervovaných a sladily podpořených lahviček přesyceni? Našli jsme na trhu dvě novinky, které vzešly z lůna přírody. Podívejte se.

Doba čtení: 3 minuty

Každá potravina obsahuje něco zdraví prospěšného

Tím, jak žijeme a jak se stravujeme, se můžeme řadě nemocí vyhnout. Podle dietoložky Karolíny Hlavaté to platí zejména pro civilizační choroby, ale také zánětlivá a jiná onemocnění.

Doba čtení: 6 minut

Houby jsou to pravé pro posílení imunity

Ještě rostou, ale těm nejznámějším brzy odzvoní. Ochutnejte neznámé druhy, posilte si jimi imunitu a zlepšete paměť. Tato čtveřice by neměla chybět ve vašem podzimním jídelníčku.

14. 9. 2012 10:00
Doba čtení: 2 minuty