Řetězec McDonald's v Česku loni obsloužil 53,5 milionu lidí. Přispělo k tomu bezesporu i to, že řetězec s rychlým občerstvením otevřel sedm nových restaurací.
„Nově tak obsluhujeme komunity v Třebíči nebo například Kunovicích. Rostli jsme ale také v Karlových Varech, Jihlavě nebo v Praze. Stovky milionů korun pak licenční partneři spolu s námi investovali do modernizací stávajících restaurací. V rychlém tempu pokračujeme také letos, máme za sebou otevření nových lokací ve středočeském Kladně, na Litoměřicku i v hlavním městě,“ řekl ředitel komunikace McDonald's pro Česko, Slovensko a Ukrajinu Tomáš Myler.
Každou minutu prodal loni český McDonald's 38 Cheeseburgerů, který je jeho nejoblíbenějším produktem. Prodalo se ho 20,5 milionu kusů. Druhou příčku v žebříčku nejoblíbenějších pokrmů obsadil legendární Big Mac, na třetí pozici se nachází hranolky. Pomyslné stupně vítězů tedy vypadají stejně jako v předchozím roce.
Nejprodávanější produkty v McDonald's
- Cheeseburger
- Big Mac
- hranolky
McCrispy a Maestro na vzestupu
„Novou stálicí McDonald's menu se stal burger McCrispy, kterým společnost reaguje na rostoucí poptávku zákazníků po kuřecím masu. V září ho doplnil vyšperkovaný McCrispy Deluxe. Uvedení kuřecích burgerů doprovázela originální marketingová kampaň, jejíž součástí je krátký film Lajky, hejty, kuřecí, který vidělo přes dva miliony lidí,“ říká marketingový ředitel McDonald's pro Česko, Slovensko a Ukrajinu Martin Troup.
Úspěch přinesla také edice prémiových burgerů Maestro, kdy prodeje výrazně překonaly původní očekávání.
Do jakých fast foodů chodíte nejraději?
Bez komunikace s obsluhou
Jídlo si Češi neobjednávají jen skrze kiosky či běžné pokladny v McDonald's, ale i prostřednictvím služby My Order, díky níž si můžete objednat jídlo i s nápojem předem nebo přímo u stolu v restauraci. V roce 2024 bylo tímto způsobem odbaveno o více než 60 procent objednávek více než o rok dříve.
Roste i počet rozvozů prostřednictvím služby McDelivery. Rozvážkoví partneři McDonald's loni přijali téměř čtyři miliony objednávek, což je téměř o třetinu více než v roce 2023. V roce 2024 bylo tímto způsobem odbaveno o více než 60 procent objednávek více než o rok dříve.