Hlavní navigace

Fidorka se po jedenácti letech mění a přidává novou příchuť

Sdílet

 Autor: Mondelēz International
Desítky let oblíbené kulaté sušenky mění svou tvář. Každá ze šesti příchutí Fidorky má nově tři verze obalu. A navíc je k mání nová příchuť, kakaová v mléčné čokoládě v růžovém balení.

Historie pekařské tradice v Opavě sahá až do roku 1840. Za téměř dvě stě let existence se výroba znatelně proměnila a kapacity významně navýšily. Denně se tu upeče více než třicet milionů sušenek či oplatek, které se vyvážejí do více než dvaceti zemí světa.

Zdejší závod firmy Mondelēz International vyrábí sušenky Oreo či sušenky a oplatky Opavia, Bebe Dobré ráno, Kolonáda, Milka, Cadbury či BelVita. Mondelēz International se ale hlásí i k odkazu zakladatele pekárny Kaspara Fiedora, jehož jméno dodnes nesou kulaté oplatky Fidorka, které se zde také vyrábějí. Nově s novou příchutí a v novém hávu.

Nová Fidorka je růžová

Od začátku nového roku se na českém a slovenském trhu začala objevovat nová, šestá stálá příchuť oplatek značky Fidorka. Tradiční kulatá oplatka bude mít kakaovou náplň v mléčné čokoládě a rozšíří základní portfolio značky.

Po jedenácti letech se začátkem roku 2022 u značky Fidorka změnil také design loga a obalů celé její základní produktové řady.

Než se Fidorka stala Fidorkou, dvakrát změnila jméno

Tradiční kulatá oplatka zalitá v čokoládě se v továrně v Opavě vyrábí od třicátých let minulého století. Původně se jmenovala Tartalletes, později Capri. Název Fidorka nese od padesátých let minulého století na počest pekařské rodiny Fiedorů, která v Opavě v roce 1840 založila tradici pečení sušenek a oplatek.

Nová Fidorka s žádanou kakaovou náplní v atraktivním růžovém obalu tak doplňuje základní produktovou řadu. Nový design dostalo jak logo, tak obal Fidorky. Změnilo se i u všech pěti stávajících příchutí: hořké s oříškovou náplní, mléčné s kokosovou náplní, mléčné s oříškovou náplní, hořké s čokoládovou náplní a bílé s čokoládovou náplní. „Každá příchuť, včetně novinky s kakaovou náplní, bude mít nově tři verze obalu. Kromě svěžejší verze klasického obalu půjde o obal s rošťáckým smajlíkem pro lepší náladu a medailový obal, kterým můžou zákazníci odměnit sebe nebo někoho dalšího,“ uvádí Alena Kratochvílová, brand manažerka značky Fidorka. „Všechny tři designy dané příchutě budou různě namíchané v každém kartonu.“ 

Kolik Fidorek sníte za rok?

Ročně se z továrny v Opavě dodá do českých a slovenských obchodů více než 47 milionů kusů Fidorek. Což vlastně není až tak moc, znamená to, že každý jeden Čech či Slovák sní tři Fidorky ročně.

Česká Fidorka inspirovala vznik obdobných produktů, které se ve zdejší továrně také vyrábějí a exportují do zahraničí pod značkami Cadbury, Milka, Lacta, Freia či Marabou.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktorka serveru Vitalia.cz se zaměřuje zejména na kvalitu potravin a kvalitu jejich prodeje. Věnuje se také zdravotní problematice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).