Hlavní navigace

pitný režim

Vhodné potraviny pro obézní děti

Odborníci připravili základní doporučení pro léčbu dětské obezity určené dětem a jejich rodičům. Týkají se nejen nakupování, vaření či složení jídelníčku. Pomoci mohou i zdánlivé maličkosti.

30. 9. 2018 0:00
Doba čtení: 7 minut

Tuto plastovou láhev dětem nekupujte, obsahuje karcinogen

Netradiční tvar láhve láká k zakoupení pro děti, jen si dejte pozor, kde podobnou láhev kupujete. Konkrétně tato láhev může způsobit i alergickou dermatitidu.

27. 8. 2018 12:30
Doba čtení: 1 minuta

10 tipů, jak se zbavit nateklých nohou

Máte nohy jako konve? Na vině je horké počasí, nebo nadváha, nedostatek sportu a přijímaných tekutin. Pomozte si od nateklých nohou snadnými tipy.

21. 8. 2018 10:00
Doba čtení: 4 minuty

Krajinu můžeme ochladit, budeme pak zdravější

Nad sklizeným polem je v létě i o dvacet stupňů vyšší teplota než pod stromy u vody. O rozpáleném městě bez zeleně ani nemluvě. Jak se můžeme bránit horku?

17. 8. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Na co máte ve vedrech nárok coby zaměstnanci či pacienti?

Pacienti mají nárok na studené obklady a větrák, ale lékaři se mnohde musí vařit v dlouhých kalhotách. Někdo má nárok na minerálku a lidé v klimatizovaných kancelářích zas na přiměřené teploty.

9. 8. 2018 14:00
Doba čtení: 3 minuty

Letní jídla ve stáncích na koupalištích a ve městech: jak se vyhnout největšímu zlu

Párky v rohlíku, klobásy, smažené langoše a hranolky, sladké zmrzliny a limonády… Nabídka stánků s občerstvením je bídná. Pro jednou se jistě svět nezboří, ale i na koupališti se můžeme stravovat zdravě.

Doba čtení: 2 minuty

Zlobí? U spousty dětí stačí zlepšit pitný režim, říká odborník na výživu

Ukazuje se, že pitný režim proniká i do oblastí, o nichž jsme nepředpokládali, že je pro ně důležitý. Podle nových poznatků může stát za příznaky podobnými ADHD dehydratace.

Doba čtení: 3 minuty

Potraviny proti jarní únavě

Zatočte s jarní únavou – načerpejte energii ze správných potravin.

Doba čtení: 3 minuty

Proč není 2,5 litru tekutin denně nesmysl

Člověk by měl denně vypít 2,5 litru tekutin, při horkém počasí až o litr více. Je možné se ale i „přepít”, je proto třeba příjem tekutin hlídat. S dodržováním režimu mají největší problém senioři. Další skupinou, co „nestíhá pít“, jsou pracovně vytížení lidé.

Doba čtení: 6 minut

Voda pomáhá zahnat chřipku

Voda je jeden z nejlevnějších přírodních prostředků, které jsou mimo jiné účinnými pomocníky proti chřipce a nachlazení. Pitný režim pomáhá udržovat sliznice – sloužící jako první linie obrany proti nečistotám a bakteriím – vlhké a tím napomáhá posílení imunity.

Doba čtení: 5 minut

Podzimní únavu a stres spláchněte minerálkou

A je to tu zase, za okny zima a pošmourno, slunce schováno za mraky a na nás padají podzimní chmury a únava. Není to nic výjimečného a dá se s tím pracovat.

11. 11. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Vím, co se učíš, ale netuším, co piješ

Ptali jste se někdy svých dětí, jakou nabídku nápojů mají ve škole k obědu? Máte představu, zda lahvičku, kterou si ráno bere do aktovky, vypije postupně, naráz, nebo téměř netknutý obsah doma vylije? Víte, co a jak vaše dítě vlastně pije?

Doba čtení: 7 minut

Nejlepší nápoj po sportu? Nealko pivo, říká Petr Havlíček

Aby nám při pohybu nebylo ouvej, je dobré vědět, jak se stravovat i pít. Radili jsme se s Petrem Havlíčkem, který doporučil vhodné nápoje před, během i po sportovní aktivitě.

29. 8. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Jak pít při sportu

Během hodiny středně náročného sportování vypotíte až dva litry. Tělo přitom ztrácí vodu ještě předtím, než sportovec pocítí žízeň.

18. 8. 2016 13:19
Doba čtení: 4 minuty

Nehrozí vám dehydratace?

Pitný režim je důležitý, slyšíme to ze všech stran, ale víme proč? Víme, co máme pít či jíst, abychom svému tělu dodali přesně to, co v horku potřebuje?

9. 8. 2016 0:00
Doba čtení: 5 minut

Nejhorší je, když děti nepijí ráno

Pitný režim stále podceňujeme. Myslíme si, že když nepijeme dopoledne, že to pak večer doženeme. Nedoženeme. Ukázal to zcela nový průzkum pitného režimu dětí. Ty, které ráno nepijí, jsou dehydrované.

4. 7. 2016 0:00
Doba čtení: 5 minut

Studené nápoje nás v létě neochladí

Pít studené pro ochlazení těla i mysli? „Je to, jako kdybyste do moře nalili sklenici studené vody a mysleli si, že se ochladí,“ říká lékař Petr Tláskal.

Doba čtení: 2 minuty

Konec dohadů: pijte podle toho, kolik vážíte

Někdo říká, že ideální je vypít čtyři litry tekutin denně, druhý zas tvrdí, že se má pít pravidelně sklenka vody. Kdo se v tom má vyznat? Co, kolik a proč pít nám proto osvětlí lékařka.

16. 6. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Stačí vynechat jen sladké limonády a zhubnu. Nesmysl!

Také už jste to jistě slyšeli: nahradím-li neslazeným nápojem ten sladký, zhubnu. To však neplatí absolutně, pokud začnete jen jinak pít, nic moc se na vaší váze nezmění.

Doba čtení: 2 minuty

Všechny velké objemy sladkých nápojů jsou škodlivé

Profesor Vladimír Teplan je specialista v oboru nefrologie, tedy „machr přes ledviny“. Usiluje o to, aby lidem ledviny správně fungovaly a aby nekončili předčasně na dialýzách a transplantacích.

Doba čtení: 7 minut

Čím tmavší alkohol, tím těžší kocovina

Tipy proti kocovině jako „vyprošťovák“ nebo „dvojitý turek“ nebohé namáhané tělo ještě více oslabují. Jak se účinně bránit kocovině? Střídmostí i dobrým výběrem nápoje.

Doba čtení: 5 minut

V horku pijte, i když necítíte žízeň

Ministerstvo zdravotnictví doporučuje: V současných vedrech pijte minimálně dva až tři litry tekutin denně!

7. 7. 2015 11:06
Doba čtení: 4 minuty

Děti pijí kávu a energy drinky, přitom stačí voda a minerálky

Člověku se ani nechce věřit, že už děti základní školou povinné pijí kávu a energetické nápoje. Zcela nevhodné nápoje by přitom dle doporučení měly nahradit obyčejnou či minerální vodou.

Doba čtení: 4 minuty

Žízeň není jediný důvod, proč pít

Pitný režim je skloňován již několik let. Když jedete na dovolenou, každý vám řekne, abyste hodně pili. Když vás bolí hlava, málo pijete. Když potřebujete relaxovat, měli byste se pořádně napít… Pitný režim je otravný. Ale velice důležitý.

Doba čtení: 6 minut

Dřív než začnete sportovat, musíte se napít

Voda funguje jako základní chladicí směs, takže tak jako v autě, když mu vyteče voda z chladiče, tak se i naše tělo při zátěži přehřeje a necítíme se bez tekutin dobře. Co, kdy a kolik toho máme vypít při sportu?

3. 11. 2014 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Tekuté kalorie do školní tašky nepřidávejte

Vymýšlíme zdravé svačiny, vykrajujeme ze sýra postavičky a z okurky kytičky, jen aby dítko ve škole mělo větší chuť zdravě jíst. Stejně velký zájem bychom ale měli věnovat i jeho pití.

Doba čtení: 3 minuty

Nesmysly o pitném režimu aneb odborníci z posilovny

Samozvaní odborníci z posiloven doporučují nesmysly, lidé se pod vlivem reklamy nutí do pití litrů vody. Takže znova: Přísun tekutin do organismu neobstarávají jen nápoje.

Doba čtení: 4 minuty

V letních drincích letí chřest i nakouřený heřmánek

V letních měsících si více než kdy jindy dopřáváme osvěžení v podobě míchaných nápojů. A nemusí to být dokola jen mojito a beton, zkuste míchat bylinky s rebarborou, houbami i chřestem.

20. 6. 2014 0:00
Doba čtení: 5 minut

Voda dětem moc chutná, ale hlavně ta sladká

Nový průzkum ukázal, jak málo a špatně naše děti pijí. Jen deset procet z dotázaných dětí vypije dva litry tekutin denně. Chutnají jim zejména kolové a slazené nápoje, vodu skoro neznají.

Doba čtení: 2 minuty

10 mýtů o tloustnutí: Kofein způsobuje dehydrataci

Pro ty, kdo usilují o redukci hmotnosti, je zvlášť důležité dodržovat pitný režim a vyhnout se dehydrataci. Lidé si často myslí, že ji způsobují kofeinové nápoje, káva, čaj nebo limonády.

Doba čtení: 3 minuty