Hlavní navigace

cvičení

Nejčastější chyby po cvičení – děláte je také?

Tipů a triků, jak správně provádět cviky a naplánovat zátěž jednotlivých partií, je plný internet. Mnoho z nás však zapomíná, že pro dosažení optimálních výsledků hraje klíčovou roli potréninková regenerace.

3. 7. 2018 11:20
Doba čtení: 4 minuty

Léto za dveřmi: Jak se dostat co nejrychleji do formy?

Do léta už mnoho času nezbývá, ale pokud nemáte morbidní obezitu, pak ještě na postavě i celkovém životním stylu zvládnete zapracovat. A ani to nebude moc bolet.

17. 5. 2018 14:18
Doba čtení: 4 minuty

Jóga venku – méně stability, více soustředění

Slunce nad hlavou a vlhká tráva pod nohama. Jóga pod širým nebem je pro aktuální roční období jako stvořená. Co navíc vám přinese čím dál oblíbenější body-mind cvičení venku?

17. 5. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Padá na vás únava? Dobijte si baterky pohybem

Nemusíte chodit do posilovny ani si kupovat zázračné detoxikační nápoje a podstupovat jarní kúry. Načerpat po dlouhé zimě energii můžete i přirozeným pohybem. Ideálně v partě.

8. 3. 2018 11:00
Doba čtení: 3 minuty

Kancelářský test: Zvládnete se dotknout prstů u nohou?

Celý den sedíte a kromě toalety a pauzy na oběd neuděláte v práci krok navíc? Vaše svaly tím trpí a kvůli tomu se ani nedotknete rukama palců u nohou a nespojíte ruce za zády. Nebo ano?

25. 9. 2017 11:16
Doba čtení: 3 minuty

Nemáte čas cvičit? Choďte. Alespoň hodinu denně

Zlepšit kondičku, protáhnout tělo a rozpumpovat srdce můžete jak cvičením, tak i obyčejnou chůzí. Samantha Clayton radí, jak zařadit více chůze do života.

Doba čtení: 2 minuty

Dětem na sport přispěje VZP další pětistovkou

Třetí hodina tělocviku dostoupila do fáze dobrovolnosti, děti tak od počítačů nikdo nezvedl. Pomůže další pětistovka, kterou přispěje VZP na úhradu kroužků?

24. 9. 2015 11:14
Doba čtení: 2 minuty

4 kroky, jak vybrat správné fitness a trenéra

Chcete cvičit a nezničit si přitom zdraví? V dobrém fitcentru a s dobrým trenérem se vyhnete častým chybám.

27. 5. 2015 0:00
Doba čtení: 4 minuty

10 nejčastějších chyb při cvičení

Nejen začátečníci, ale mnohdy i lidé, kteří cvičí roky, opakují stále stejné chyby. Cvičení je pak v lepším případě neefektivní, v horším může i škodit.

Doba čtení: 6 minut

Mojžíšová není jen na plodnost aneb Co s blokádou páteře

Bolesti zad, ztuhlá šíje, blokády obratlů – kdo jimi nikdy netrpěl, jako by snad ani nebyl moderním člověkem. Jedná se o jeden z nejčastějších zdravotních problémů, takzvaně civilizačních.

Doba čtení: 5 minut

Funkční trénink s kettlebell: ženy s koulí

Následující rozhovor vznikl díky mé bývalé spolužačce, která propadla silovému a kondičnímu způsobu cvičení nazývaném funkční trénink. A kdybych neviděla výsledky – neuvěřím.

Doba čtení: 10 minut

Cvičení vhodné i pro začátečníky? Pilates a obyčejná chůze

Sportovat pro dokonalé tělo? Raději kvůli zdraví. Pokud začínáte cvičit, vybírejte dobře. Ne každý sport je pro začátečníky vhodný. Řada fitness programů přímo podporuje dysbalanci svalů.

Doba čtení: 5 minut

Cvičit jde i s brzdou na kočárku

Každá žena během těhotenství přibere a téměř každé zůstane nějaké to kilo navíc i po porodu. 11 jednoduchých cviků vás dostane do formy.

18. 10. 2012 11:00
Doba čtení: 2 minuty

Notebook je super. Jen z něj pěkně bolí záda

Sezení u počítače není žádná věda, přesto většina z nás sedí špatně a zadělává si na potíže s páteří, ale i s krevním oběhem. Poradíme vám moderní vychytávky, které od bolesti pomohou.

13. 9. 2012 10:00
Doba čtení: 3 minuty

Svaly jsou jako ženy, pořád si šuškají

Vzájemné komunikace svalů využívá český SM systém. Díky jedinému pohybu zapojíte svaly od hlavy až k patě. Ulevíte páteři, zbavíte se bolesti zad a jako bonus získáte štíhlý pas.

30. 8. 2012 0:00
Doba čtení: 6 minut

Křížíte nohu přes nohu? Nedivte se, že máte jednu delší

ROZHOVOR – Oblíbeným posedem „noha přes nohu“ i spánkem ve „stabilizované poloze“ si zaděláváme na křivou páteř, bolest zad a různě dlouhé nohy. Napraví nás Aleš Dobšák–Kling.

Doba čtení: 5 minut

Cvičení a bez pohybu? Výsledky jsou nečekané

Posilovat svaly můžete i pouhým myšlením na cvičení. Že je to hloupost? Není, mozek se dá ošálit a „neviditelné cvičení“ vás zbaví bolesti zad i zpevní postavu. Jak se cvičí Infinity?

Doba čtení: 5 minut

Hubnutí začíná v hlavě, ne prázdným žaludkem

Chcete shodit pár kil? Dřív než vyměníte dort za okurku, nechte si poradit od psychologa. Ať víte, nač si dát v začátcích tuhého boje pozor.

8. 8. 2012 10:00
Doba čtení: 4 minuty

Vbočený palec je pěkná hrůza, ale nemusí být

Vbočený palec má dnes kde kdo. Málokdo ale toto bolestivé a nohy hyzdící onemocnění léčí. A přitom je tolik možností. Přečtěte si doporučení ortopedů.

Doba čtení: 6 minut

Bolí vás záda? Kupte si míč

Bolestmi zad trpí až osmdesát procent populace a přitom nemusí. Vyzkoušejte osvědčené metody, posilte zádové a břišní svalstvo a hoďte svoje záda do latě.

3. 8. 2012 10:00
Doba čtení: 3 minuty

Zhubnout může každá postava. Jenže každá jinak

Typ postavy si nevyberete, víceméně ji zdědíte po předcích. Ale když už naberete kila navíc, jinak je budete shazovat, jestli jste hruška, véčko, kulička anebo typ dítě.

31. 7. 2012 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Desatero: Jak jíst pro maximální účinek cvičení

K dobré kondici a zdraví nestačí samo o sobě ani cvičení, ani jakkoliv vyvážená strava. Deset jednoduchých tipů poradí, jak cvičení a výživu skloubit s co nejlepším efektem.

27. 3. 2012 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Vibrostation zdravým lidem neuškodí, nemocní si ale koledují o malér

S vibračními plošinami se to má podobně jako s dalšími způsoby „zhubněte bez námahy“. Nás ale zajímal i aspekt zdravotní. Je totiž řada lidí, kteří by se této metodě měli obloukem vyhnout.

Doba čtení: 5 minut

Může mít každá žena krásná prsa? Jak na to?

Pěkná prsa a dekolt si přeje asi každá žena. Velikost prsou se příliš ovlivnit nedá, pokud tedy nebereme v úvahu plastiku, ale pevnosti a zdravému vzhledu už pomoci lze. Jak?

14. 9. 2011 0:00
Doba čtení: 5 minut

Jak se rychle vrátit do kondice po porodu

Inkontinence, bolesti zad a kloubů, to jsou potíže mnohých žen, které začaly se sportem příliš brzy po porodu. Přitom je cvičení, s nímž mohou začít třeba hned druhý den po porodu.

Doba čtení: 5 minut

Křeče a otoky nohou nejsou nutné, ani v těhotenství

Několik základních cviků zabere sotva čtvrt hodiny a může výrazně pomoci proti křečím i otékání nohou. Zacvičit si je mohou všichni, kdo mají podobné potíže, nejen budoucí maminky.

29. 10. 2010 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Už nechci mít panděro!

Větší břicho je realitou téměř každého muže po třicítce. Sportují, nepřejídají se a stejně si musejí rok od roku povolit pásek. Jak se zbavit obtížného pupku?

Doba čtení: 5 minut

Než vyběhnete: běžecká cvičení

Delší běh dá tělu pořádně zabrat – to mé by o tom mohlo vyprávět. Proto je nutné se před během pořádně procvičit, abychom si neublížili a aby se nám hezky běželo. V tomto dílu našeho seriálu vám představíme základní cviky, které by neměl žádný běžec předtím, než vyběhne na dlouhou trať, vynechat.

Doba čtení: 3 minuty

Štíhlé nohy? Začněte s posilováním vnitřních stran stehen

Dlouhá chůze v sukni bez silonek nebo punčocháčů nás často odmění pálením na vnitřní straně stehen, která o sebe během chůze dřou. Pokud o tenhle pocit chcete přijít a k tomu být majiteli krásných štíhlých nohou, začněte pravidelně posilovat a protahovat vnitřní strany stehen.

30. 9. 2009 0:00
Doba čtení: 2 minuty

Bikram jóga: Krev, pot a slzy!

Že je jóga jenom pro ženy? Pánové, bikram jóga je výzvou pro vás! Nejeden muž vylezl po devadesátiminutovém cvičení z místnosti vyhřáté na 42 °C po kolenou. Nejedna dívka se mezi jednotlivými polohami rozplakala. Přesto si bikram jóga získává stále větší okruh příznivců, kteří ji cvičí, třeba i denně.

Doba čtení: 5 minut