Obal se mění, obsah zůstává, tak by se dal charakterizovat refresh obalů, s nímž se nově můžeme setkat v obchodech. Svou tvář poupravily nápoje pod značkou Vinea, Kofola a Pepsi. Jak dlouho jsou tyto značky na trhu a co všechno se kromě grafiky mění?
První se letos změnila Vinea
Hroznový nápoj Vinea vznikl už roku 1974. A i po padesáti letech patří díky své originální receptuře mezi přední sycené ovocné limonády na trhu. „Aby byla Vinea v souladu s aktuálními trendy v designu a přilákala pozornost zákazníků, rozhodli jsme se jí dát nový moderní vzhled. Vybrali jsme minimalistický přístup a design, který promlouvá k mladší generaci, ale zároveň respektuje dlouhou historii značky,“ vysvětluje manažerka značky, Olga Kubíková.
Vinea slaví 50 let
Nejvýraznějším prvkem nového designu je logo Vinea, které je doplněno černým pásem s informací o vysokém podílu hroznové šťávy. Zdůrazňuje tak hlavní benefit produktu, který dosud značka komunikovala jen ve složení na zadní straně etikety. Nově najdete Vineu i v plechu, a to v užších a vyšších obalech, které už nejsou objemu 200 nebo 500 ml, ale 330 ml.
Součástí nového pojetí značky je i přejmenování perlivé Viney Frizzante na Vineu nealko střik. „Nový název ze světa vinic je pro nás více spojený se svěžestí a lehkostí léta. Myslíme, že vyvolává jasná očekávání, kterým naši zákazníci lépe porozumí,“ vysvětluje Kubíková. Nový design etiket a plechovky Viney připravila agentura Oh my dot.
„Vsadili jsme na dominantní logo přesahující formát, které okamžitě upoutá pozornost, a výraznou barevnost vycházející ze složení nápoje. Doplňuje jej kontrastní černý pás zdůrazňující hlavní produktový benefit, kterým je vysoký podíl hroznové šťávy,“ vysvětluje Juraj Dvorecký, kreativní ředitel Oh my dot.
Galerie: Jak šel čas s Kofolou
Kofola na novém logu pracovala sedm let
Ještě déle než Vinea je na českém trhu Kofola. A proto i jedna z tradičních československých značek s více než šedesátiletou historií dostává po letech nový impulz. Změnou prochází logo i celé portfolio značky včetně etiket, lahví, plechovek či sklenic. Navzdory zdánlivé jednoduchosti šlo o sedm let hledání, desítky návrhů od různých grafických a kreativních studií.
Portfolio značky Kofola
Do finále se dostaly dva zcela rozdílné návrhy. Pohledy na ně se Kofola rozhodla ověřit ve spotřebitelském průzkumu v Česku i na Slovensku. Do něj zapojila hlavně zákazníky ze skupiny mladých dospělých, na které značka primárně cílí. „V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu, že má primárně zůstat Kofolou. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších 10 let,“ doplňuje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola.
Vítězný návrh
Lístek lékořice, který symbolizuje jednu ze složek nápoje a stal se ikonickým prvkem značky, nově obklopuje tvar srdce – protože Kofola vždy byla, je a bude o lásce. Současně se text v samotném logu zmodernizoval.
Nejviditelnější změnou v rámci nové vizuální identity jsou nové etikety napříč celým portfoliem, do kterých se budou Kofoly postupně převlékat. V restauracích a hospodách se s novou identitou mohou zákazníci setkat hlavně v rámci chystané letní kampaně.
Pepsi nemění jen vizuální identitu nápojů
Celosvětového rebrandingu, avizovaného na sklonku loňského roku, se dočkala i Pepsi, pod křídly Mattoni 1873.
„Proces redesignu Pepsi začal zadáním, aby spotřebitelé nakreslili z paměti její logo. Velká část zúčastněných přitom umístila nápis Pepsi doprostřed glóbu a tím poukázala na silný kapitál, který značka vybudovala v průběhu minulého století,“ popisuje Michal Šlechta, ředitel marketingu Mattoni 1873, která je výhradním výrobcem a distributorem PepsiCo v ČR.
I Pepsi prošla redesignem
Rebranding přináší nejen novou vizuální identitu, ale také nové pojmenování oblíbeného nápoje Pepsi MAX na Pepsi Zero Sugar. „Název Pepsi Zero Sugar je zcela v souladu s nároky spotřebitelů na zdravější životní styl. Stále oblíbenější Pepsi Zero Sugar nyní nabízíme také ve variantách Mango a Limeta. Spotřebitel tak dostane ještě víc chuťových zážitků, přesně podle naší hlavní filozofie,“ doplňuje Michal Šlechta.