Hlavní navigace

vitaminy

Prodlužte si opálení jídlem

Krásné opálení hrozně rychle mizí? Tak letos nemusí. Prozradíme vám totiž, jak jídlem prodloužit bronzový nádech vaší pleti.

11. 8. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Jak si připravit kvasnice s obsahem vitamínu D

Vitamín D je pro nás důležitý, pro zdraví potřebujeme jeho pravidelný přísun. Získáme ho pobytem na slunci, které podporuje jeho tvorbu, z vhodných potravin či doplňků stravy. Jedním ze zdrojů vitamínu B jsou i houby vystavené UV záření. To se týká i droždí. Chcete kvasnice s vitamínem D? Dejte je na sluníčko.

17. 7. 2018 12:05
Doba čtení: 4 minuty

Kolik zeleniny je akorát? 2× více než ovoce

Zelenina je nenahraditelná. Nutriční terapeutka a vrchní sestra Oddělení léčebné výživy FN Brno vysvětlí, čím je vlastně zelenina tak zajímavá, jaké množství nás „posílí“ a jak se zeleninou správně nakládat.

29. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Nenáročná na pěstování a zpracování: Černá ředkev je dobrá syrová i pečená

Ve srovnání se svojí blízkou příbuznou červenou ředkvičkou je černá ředkev opravdovým ošklivým káčátkem. Lidé si ale tuto černě zbarvenou zeleninu oblíbili z mnohem důležitějších důvodů, než je její vzhled.

12. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

17 benefitů citronové vody podle vědců

Šťáva z citronu může být při každodenním užití stejně efektivní jako cvičení. Je zdrojem zdraví prospěšných látek a vědecké studie dokonce potvrzují, že je užitečná i v boji proti rakovině.

27. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 12 minut

Moringu využívá ájurvéda a lidové léčitelství, věda ji zatím opomíjí

Moringa olejodárná je strom s mnoha způsoby využití a účinky na zdraví. Prodává se jako prášek, kapsle, čaj, ve formě listů nebo směsi bylin určených na konkrétní problém.

11. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Vědci vyšlechtili zlaté brambory

Tzv. zlaté brambory nejsou sice ze zlata, zato jsou plné vitamínů, a to i těch, které běžné brambory neobsahují.

21. 12. 2017 16:22
Doba čtení: 2 minuty

Vitamín D: jak poznáte, že ho máte nedostatek?

Nedostatek vitamínu D, podobně jako dalších vitamínů, se projeví spíše dlouhodobě. Má ale velký vliv na zdraví. Jeho hodnoty můžete zjistit pomocí laboratorních testů.

30. 10. 2017 12:38
Doba čtení: 6 minut

Jezte vejce, ale ne smažená a s uzeninami

Vejce jsou významným zdrojem vitamínu D. Při typickém českém jídelníčku dokonce nejvýznamnějším zdrojem z potravin. Každý z nás sní v průměru dvě stě padesát vajec za rok. Je to moc, nebo málo?

1. 9. 2017 11:00
Doba čtení: 4 minuty

Českým dětem chybí vitamín D, ukázala studie. Mají málo slunce

Jsou české děti dostatečně zásobeny vitamínem D? Na tuto otázku se snažila najít odpověď studie Státního zdravotního ústavu.

17. 8. 2017 11:32
Doba čtení: 4 minuty

Nejlepší vitamíny na zimu – červená řepa a zelí

Kdo měl dost červené řepy a zelí, přežil zimu, platilo kdysi. Dnes máme mnohem širší výběr zdravých potravin a vitamínů, ale řepa a zelí stále patří k těm nejúčinnějším.

Doba čtení: 3 minuty

Výrobce Tercon Skin Care nás ošidil o 98 % vitaminu B2

Za tisíc korun jste si mohli koupit třicet tobolek na léčbu akné. Mohly být ale účinné, když deklarovaný obsah pomocné látky prakticky neobsahovaly?

9. 9. 2016 13:35
Doba čtení: 2 minuty

Kyselina listová je důležitá nejen v těhotenství

O důležitosti vitamínu B9, kyseliny listové, se často hovoří především v souvislosti s těhotenstvím a prevencí vývojových vad. Má i mnohé další účinky na lidský organismus.

30. 8. 2016 0:00
Doba čtení: 5 minut

Celé jídlo je víc než součet jeho částí

Lidstvo je posedlé konkrétními živinami. Je ten tuk dobrý, nebo špatný? Je cukr skutečným zlem? Kolik sodíku je už příliš? Musím do sebe dostat víc bílkovin? Jenže strava není úloha z počtů.

Doba čtení: 4 minuty

Na slunečnicovém oleji nesmažte

Časopis dTest testoval sedmnáct slunečnicových olejů. Zjišťoval v nich obsah karcinogenních látek, pesticidů i vitaminu E. A vítězem se stává…

4. 11. 2014 15:16
Doba čtení: 2 minuty

Mladý kokos je plný vitamínů, masa a pudinku

Mladý kokos bere útokem obchodní pulty a my jen tápeme, k čemu je kokos bez hnědého kabátku dobrý. Prozradíme, jak se do něj dostanete, co obsahuje i proč se mu říká přírodní iontový nápoj.

Doba čtení: 3 minuty

K doplnění vitamínu C se citrusy moc nehodí

Vysoký obsah vitamínu C není tak podstatný, jako to, nakolik jej naše tělo dokáže využít. Hodně céčka mají šípky, rakytník či rybíz, zato třeba citron není v tomto směru žádnou bombou.

Doba čtení: 6 minut

Zelený ječmen: tradiční plodinu dovážíme ve formě prášku

Jsou úžasné a báječné. Mají vitamíny, detoxikují a chrání proti civilizačním chorobám. Kromě toho zelené potraviny posilují imunitu i sexuální apetit. Také se vám tomu všemu nechce věřit?

Doba čtení: 5 minut

Deset neoblíbenějších salátů: nej je ledový

V obchodech je k mání kolem dvaceti různých druhů salátů. Víte, jak s kterým nakládat, k jaké úpravě se hodí a jak podpoří naše zdraví? Nabízíme přehled deseti nejoblíbenějších druhů.

Doba čtení: 6 minut

S obézním mužem jen tak neotěhotníte

Máte zázemí, vhodného partnera a ke štěstí chybí už jen dětský smích a pláč? Otěhotnět není tak snadné, jak se může zdát, ale třeba vám rady dietoložky Karoliny Hlavaté přijdou k dobru.

Doba čtení: 6 minut

Zázvorové lízátko a další levné tipy z přírodní lékárny

Onemocnělo vám dítě? Uzdravte je přírodní cestou! Doplňky stravy často obsahují zbytečná aditiva. Zkuste místo nich bylinky a vitamíny v přírodní podobě. Je to levnější a zdravější.

Doba čtení: 4 minuty

Dětské vitamíny obsahují umělá barviva a sladidla

Výrobci používají i v doplňcích stravy pro děti umělá barviva a sladidla včetně aspartamu. Prezentují to jako pozitivum. Hledali jsme výrobky bez zbytečných přídatných látek.

Doba čtení: 6 minut

Kdo pije, tomu to pálí

Nedostatek tekutin způsobuje přehřátí organismu, špatnou pokožku, nesprávně fungující ledviny a oslabení krátkodobé paměti. Jak se naučit pravidelně pít, když nám to moc nejde?

20. 9. 2012 10:00
Doba čtení: 7 minut

Smrkáte, kašlete a je vám v létě ouvej? Chřipka to není

Přestože do oken pere slunce, vy a kupa papírových kapesníků ležíte v posteli? Prozradíme, kdo za to může a vyvrátíme mýtus o letní chřipce.

17. 8. 2012 10:00
Doba čtení: 3 minuty

Do pětadvaceti je pleť krásná, pak začnou galeje

Kolagenu, který donedávna napínal naši pleť, pomalu dochází dech. Jak zachránit pleť před hlubokými vráskami a zdravotními problémy?

15. 8. 2012 10:00
Doba čtení: 4 minuty

Nedostatek hořčíku může způsobit potrat

Ženy v těhotenství často neví, že kromě zvýšeného příjmu kyseliny listové a železa potřebují i vyšší dávky hořčíku. Což znamená nejen změnit stravování, ale využít doplňky stravy.

2. 5. 2012 10:00
Doba čtení: 2 minuty

Dětská pitíčka: pod matoucími názvy se prodává zatraceně oslazená voda

Jmenuje se to aqua nebo waterrr, ale o čistou vodu nejde ani náhodou. Ani by většině dětí nechutnala, na sladkou chuť jsou zvyklé. Hlavně že je na obalu soutěž nebo samolepka, ne?

Doba čtení: 7 minut

Máme se bát hovězího z Ameriky?

Po letech končí blokace hovězího z USA pro evropský trh, přestože v některých chovech používají růstové hormony. Takové maso k nám ale nesmí, v praxi půjde především o maso na steaky.

Doba čtení: 5 minut

Vitamin C pomůže zahnat jarní únavu. Jak ale poznat kvalitní tabletky?

Samozřejmě že nejlepší je vitamin C v přírodní formě, třeba jako čerstvě vymačkaná citronová šťáva. Jenže tabletky jsou pohodlnější. Jak si v jejich nabídce vybrat a podle čeho?

13. 3. 2012 10:00
Doba čtení: 3 minuty

Vitamín B 17 je módní hit. Existuje ale vůbec?

Ve škole jsme se učili, že vitamínů B je celkem dvanáct. Teď se zdá, že byl objeven vitamín B 17. Co to je? Nový zázrak? A kde jsou ty čtyři vitamíny před ním, jejichž objevení mi uniklo?

Doba čtení: 3 minuty