Hlavní navigace

Čokoláda Milka slaví již 120. narozeniny. Kráva je s ní od samého počátku, ale vypadala jinak

18. 4. 2021

Sdílet

 Autor: Milka/Mondelēz
Značka čokolád Milka letos slaví své 120. narozeniny. U příležitosti tohoto jubilea Milka připomíná důležité momenty své historie. Jak vznikl její název a kde se na obalu vzala již klasická fialová kráva?

Narozeniny Milky připadají na 24. dubna, kdy byla v roce 1901 tato značka registrována v Německu.

Stodvacáté narozeniny jsou příležitostí ohlédnout se zpět na nejvýznamnější milníky této značky čokolád, jak je připomíná výrobce, jímž je v současné době společnost Mondelēz.

Začněme hned od významu názvu Milka – vznikl kombinací dvou německých slov. Konkrétně slov „milch“ a „kakao“, tedy spojením mléka a kakaa, což odkazuje na složení čokolád. Ty jsou vyráběny z alpského mléka a kakaa, které je produkováno prostřednictvím udržitelného programu Cocoa Life.

Již první obaly byly fialové

Za zakladatele Milky je považován Švýcar Philippe Suchard, který si v roce 1826 otevřel továrnu na výrobu čokolády. Když v roce 1901 začala továrna vyrábět čokoládu pod značkou Milka, objevovalo se jméno majitele i na jejích obalech. Původně velkým zlatým písmem ve středu tabulky, později tuto dominantní pozici získalo slovo Milka.

Úplně první tabulka Milka čokolády byla prodána v roce 1901 v Německu. Od té doby se tyto čokolády, a další produkty zabalené v typicky fialové barvě, postupně staly jedněmi z nejpopulárnějších čokoládových pochoutek.

Aktuálně si je mohou koupit lidé v 52 zemích po celém světě a každý den se během jediné hodiny prodá průměrně 150 000 kusů Milka produktů.

Kravička Milka dostala typickou barevnost a stala se hvězdou reklamy

Na prvním papírovém obalu fialové barvy z roku 1901 byl vyobrazen pastevec s krávou v kopcovité krajině. Kráva je tak součástí značky od úplného začátku. Současnou podobu, a především roli v komunikaci Milky, však získala až později.

Fialová kravička se tak, jak ji známe dnes, poprvé objevila v reklamě během roku 1972. O rok později se již stala ústřední postavou značky a objevila se poprvé i v televizi.

Od čokolád po srdíčka

Populární Milka krávu už dávno nenajdeme jen na tabulkových čokoládách. První rozšíření nabídky přišlo v roce 1926, kdy přibyly také speciální vánoční a velikonoční produkty. Od roku 1977 se začaly vyrábět tabulkové čokolády také ve vyšších gramážích než dosavadních 100 gramů. O deset let později, v roce 1987, se poprvé objevily čokoládové pralinky ve tvaru srdce. Tyto bonboniéry, které se dnes těší oblibě například během Valentýna, doplnily postupně i další tvary určené pro speciální příležitosti.

Když se podíváme do nedávné minulosti, zjistíme, že roku 2007 se rozrostla nabídka produktů o kategorii sušenek a jemného pečiva v kombinaci s Milka čokoládou. V dalších letech se portfolio Milky každoročně rozrůstalo o další a další novinky. V roce 2010 se tak například poprvé objevily Milka Choco Wafer, oplatky s kakaovou náplní přelité čokoládou. Že vám něco připomínají? Inspirací jim byla populární česká Fidorka, kterou dnes s Milkou pojí společný nadnárodní majitel.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).