Hlavní navigace

Když chce doma hubnout jenom jeden…

 Autor: Depositphotos.com
Jeden z páru chce držet dietu, a druhý ne. Jak to vyřešit? Dieta jednoho má totiž vždy vliv na oba partnery. Podívejme se, jak je možné se při změně životního stylu navzájem podpořit.
Susan Bowermanová 27. 11. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ve vztahu se běžně podporujeme, pomáháme si a sdílíme dobré i špatné. Když se ale jeden z partnerů rozhodne, že chce, nebo dokonce musí držet dietu, častokrát to představuje komplikaci, jejíž řešení se může zdát náročné.

Odhodlání a plán držet dietu, když se do ní partner nechce také pustit, nestačí. Abyste získali podporu své snahy od své druhé polovičky a zajistili, že všechno bude fungovat, měli byste mít aspoň částečně podobný životní styl. Dieta jednoho má totiž vliv na oba. Po vašem rozhodnutí držet dietu si váš protějšek může pomyslet: „O to nestojím, s tím jsem nepočítal.“ Nejspíš spolu nakupujete, vaříte, chodíte do restaurací či na večírky s přáteli. Namístě jsou tedy obavy partnera, čeho všeho se bude muset vzdát. Je důležité pochopit, že vaše dieta se netýká jenom vás, ve vztahu nutně zasahuje i toho druhého.

7 tipů na společné zvládnutí diety

1. Nevnímejte ji jako „dietu“

Dietu si obvykle plánujeme na určitý čas, počítáme s tím, že někdy skončí. Namísto toho o ní přemýšlejte coby o dlouhodobém zlepšení životního stylu, kterého docílíte díky výběru zdravějšího jídla. Jakákoliv náhlá a drastická změna jídelníčku není dlouhodobě udržitelná a neměli byste od svého partnera očekávat, že vás podpoří, nebo se dokonce připojí. Naopak postupné zavádění zdravějšího jídelníčku je dobré pro oba. Přečtěte si více v rozhovoru s nutriční terapeutkou, kde vysvětluje, proč životní styl nemůžete překopat ze dne na den.

2. Naučte se říct si o podporu

Podpora ze strany partnera není to samé jako jeho přímé zapojení. Váš protějšek by měl respektovat vaši snahu a přiměřeně vám pomáhat. Druhé polovičky většinou chtějí být i nápomocné, ale neví přesně jak. Neváhejte si tedy o konkrétní pomoc říct. Plánujete zajít párkrát týdně do posilovny? Požádejte partnera o přípravu jídla nebo hlídání dětí. Mívá doma vaše druhá polovička vždy po ruce různé dobroty? Požádejte, aby je schovala a nepokoušela vás jejich nabízením.

3. Domluvte se dopředu

Není dobré zničehonic říct, že se hned teď všechno změní, a zavést radikální opatření. To ničemu neprospívá. Domluvte se s předstihem a v klidu. Bude tak jednodušší najít kompromis, který bude vyhovovat vám oběma. Vaše dieta vám například možná neumožní chodit na večeře do restaurací, řešením ale není zakazovat je i svému protějšku. Zjistěte, jaké restaurace nabízejí jídla, která jsou pro vás vhodná, nebo se s partnerem domluvte, jestli se s vámi třeba nepodělí o předkrm.

4. Nedělejte si z partnera hlídače

Vaše strava je vaše zodpovědnost a není fér toto břemeno předávat komukoliv jinému. Natožpak vyčítat partnerovi, že vás neohlídal, když dietu porušíte. Z takovéhoto přístupu nevzejde nic dobrého, snažte se mu vyvarovat.

5. Mějte rozumné požadavky

Respektujte životní styl svého protějšku a přemýšlejte o tom, jak do něj mohou vaše požadavky zasáhnout. Například pokud ráno rád běhá, tak ho pravděpodobně nepřesvědčíte, aby s vámi pravidelně chodil večer předtím do posilovny.

6. Nebuďte frustrovaní

Nemá cenu se rozčilovat nad lidmi kolem vás, kteří mají to štěstí, že mohou sníst takřka cokoliv, a přitom nepřibrat. Sebelítost ke zhubnutí nepomáhá.

KL20

7. Zaměřte se na něco jiného než na jídlo

Hezký večer, který si s partnerem užijete, nemusí nutně obsahovat těžkou, vysoce kalorickou večeři. Soustřeďte se i s partnerem na zážitky a společně strávený čas, ne na jídlo. Sdílíte spolu přeci mnohem víc, tak se na to zaměřte a mlsání v tu chvíli ztratí na důležitosti.

Galerie: 15 nejhorších „pamlsků“ na hubnutí

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).