Hlavní navigace

Tesco chce zvýšit prodeje rostlinných alternativ masa o 300 %

13. 2. 2022

Sdílet

 Autor: Tesco
Bezmasou stravu začal více podporovat řetězec Tesco, zaměří se na rostlinné alternativy. Firma navázala spolupráci s organizací ProVeg a její zaměstnanci se zapojí do Veggie Challenge.

K trendu rostlinné stravy a alternativních bezmasých produktů se přidává maloobchodní řetězec Tesco. Firma oznámila spolupráci s mezinárodní organizací ProVeg International. Cílem má být podpora edukace o nejnovějších spotřebitelských trendech spojených se zájmem o zdravější životní styl a měnící se stravovací návyky.

Tesco chce své zákazníky vzdělávat v tom, jak se stravovat zdravěji a udržitelněji, začíná u svých zaměstnanců, informuje firma v tiskové zprávě.

Tesco plánuje rozšiřovat nabídku alternativ masa

Společnost současně uvedla, že jejím cílem je do roku 2025 zvýšit prodeje rostlinných alternativ masa o 300 %. Již nyní mohou zákazníci vybírat mezi více než 250 rostlinnými alternativami, včetně produktů vlastní značky Tesca s názvem Plant Chef, kam patří i bezmasé alternativy burgerů, nugetek nebo rybích prstů.

Galerie: Nabídka Tesco rostlinných produktů

„Způsob, jakým se stravujeme, má obrovský dopad nejen na nás, ale i na naši planetu. Vnímáme, že i mezi našimi zákazníky jsou výrobky rostlinného původu čím dál více oblíbené. Jsme proto rádi, že naši nabídku těchto potravin nejen postupně rozšiřujeme, ale zároveň se podílíme na šíření osvěty o jejich přínosech,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.

Výzva pro rostlinnou stravu

Spolupráci s ProVeg International a připojení k výzvě Veggie Challenge oznámil již zkraje letošního roku maloobchodní řetězec Lidl. Ten se stal i partnerem lednové veggie výzvy.

Program Veggie Challenge nabízí například informace o rostlinné stravě, recepty k vaření bez masa i osobní koučing. Zapojit se do něj může každý.

Tesco zaměří své úvodní aktivity ve spojení s Veggie Challenge na své zaměstnance formou webinářů a kulinářských školení o rostlinné stravě, na ně by měla navázat spolupráce i směrem k zákazníkům a veřejnosti.

„Přechod na rostlinnou stravu je spolu s omezováním plýtvání jídlem jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zmírnit náš osobní dopad na klima,“ říká manažerka kampaně Veggie Challenge Tereza Trávníčková z ProVeg Česko. „Veggie Challenge je třicetidenní výzva, která lidem pomáhá snížit spotřebu živočišných výrobků a překonat nejčastější bariéry, které jim brání stravovat se více rostlinně, například seznámením s nejnovějšími rostlinnými produkty i doporučením ověřených receptů. Velmi nás těší, že se společnost Tesco rozhodla do výzvy zapojit a její zaměstnanci a zaměstnankyně se tak přidali k více než 450 tisícům lidí z celého světa, kteří se Veggie Challenge již zúčastnili.“

ProVeg International je organizace zvyšující povědomí o potravinách, která pracuje na transformaci globálního potravinového systému nahrazením živočišných produktů rostlinnými a kultivovanými alternativami. Jejím cílem je snížit celosvětovou spotřebu živočišných produktů o 50 % do roku 2040.

Veggie výzvu v ČR podporují například také společnosti Garden Gourmet – výrobce rostlinné stravy spadající pod koncern Nestlé, značka Rama, výrobce Unilever, výrobce veganských produktů Violife, česká firma Emco nebo společnost Müller z nadnárodního koncernu zaměřující se na mléčné výrobky a další.

Galerie: Jak se vyrábějí rostlinné produkty Garden Gourmet

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktorka, editorka, dlouholetá šéfredaktorka serveru Vitalia.cz (do června 2022)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).