Hlavní navigace

dehydratace

Proč jsme v horku naštvaní, konfliktní a zpomalení?

Vyšší teploty mohou přispět k projevům násilí, agrese a stresu. Je třeba se zchladit.

1. 8. 2018 12:00
Doba čtení: 4 minuty

Zlobí? U spousty dětí stačí zlepšit pitný režim, říká odborník na výživu

Ukazuje se, že pitný režim proniká i do oblastí, o nichž jsme nepředpokládali, že je pro ně důležitý. Podle nových poznatků může stát za příznaky podobnými ADHD dehydratace.

Doba čtení: 3 minuty

V horku pijte, i když necítíte žízeň

Ministerstvo zdravotnictví doporučuje: V současných vedrech pijte minimálně dva až tři litry tekutin denně!

7. 7. 2015 11:06
Doba čtení: 4 minuty

Dáváte si do nápojů led? To neděláte dobře…

Teplotní šok, zvýšení rizik mikrobiální kontaminace, nachlazení uprostřed parného léta. To je jen velmi stručný výčet možných důsledků zřejmě nejrozšířenějšího „nápojového nešvaru“.

Doba čtení: 4 minuty

Žízeň není jediný důvod, proč pít

Pitný režim je skloňován již několik let. Když jedete na dovolenou, každý vám řekne, abyste hodně pili. Když vás bolí hlava, málo pijete. Když potřebujete relaxovat, měli byste se pořádně napít… Pitný režim je otravný. Ale velice důležitý.

Doba čtení: 6 minut

Dřív než začnete sportovat, musíte se napít

Voda funguje jako základní chladicí směs, takže tak jako v autě, když mu vyteče voda z chladiče, tak se i naše tělo při zátěži přehřeje a necítíme se bez tekutin dobře. Co, kdy a kolik toho máme vypít při sportu?

3. 11. 2014 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nesmysly o pitném režimu aneb odborníci z posilovny

Samozvaní odborníci z posiloven doporučují nesmysly, lidé se pod vlivem reklamy nutí do pití litrů vody. Takže znova: Přísun tekutin do organismu neobstarávají jen nápoje.

Doba čtení: 4 minuty

Voda s citronem – zdravý zvyk, ale musí být teplá

Traduje se, že našemu organizmu prospívá, když si ráno dáme sklenici teplé vody s citronem,to není žádná novinka. Ale proč? Přeceňujeme tento zvyk, anebo na něm skutečně něco je?

Doba čtení: 4 minuty

10 mýtů o tloustnutí: Kofein způsobuje dehydrataci

Pro ty, kdo usilují o redukci hmotnosti, je zvlášť důležité dodržovat pitný režim a vyhnout se dehydrataci. Lidé si často myslí, že ji způsobují kofeinové nápoje, káva, čaj nebo limonády.

Doba čtení: 3 minuty

Doporučení ohledně pitného režimu jsou přežitek

Nevypijete dva litry vody denně, coby kardiak si neodpustíte kávu a před sportovním výkonem saháte po energy drinku? Nevadí, mnohá doporučení a zákazy týkající se pití neplatí.

Doba čtení: 5 minut

Tekutiny v létě doplníte ovocem i polévkou Minestrone

Lahev vody do každé kabelky a talíř polévky ke každému polednímu menu. Tak se lze vyhnout hrozbě, která na nás číhá za horkých letních dnů – dehydrataci.

29. 6. 2012 10:00
Doba čtení: 4 minuty