Hlavní navigace

psychika

20 minut denně jen sami pro sebe

Máte hodně práce? Nemáte drahé pomůcky? Pořád kolem vás někdo je? Nevadí… Odhalte tajemství meditace a zklidněte svoji mysl.

31. 1. 2019 18:39
Doba čtení: 3 minuty

Časy se mění, ten letní zůstává. Jak vyzrát na hodinový posun?

Po roce to tady máme znovu. Změna času na takzvaný letní čas už dlouhá léta přináší spory mezi příznivci, či možná lépe řečeno zastánci, a zarytými odpůrci.

24. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Obáváte se Alzheimera? Jaká vás čekají vyšetření a čím nemoc oddálit

Pokud máte příznaky Alzheimerovy choroby, praktický lékař váš pošle ke specialistovi na vyšetření. O jaká vyšetření jde a čím nemoc oddálit nebo léčit? Můžete vyzkoušet například kognitivní pomůcky.

24. 11. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Léčivý relax: velký přehled koupelových olejů

Samotná koupel v teplé až horké vodě je značně relaxační. Pokud nahradíte světlo svíčkami, bude to téměř dokonalé. Uspokojte i další smysl – čich – a přidejte si do koupele vonné oleje. Vybírat můžete podle nálady nebo i zdravotních potíží, kdy se účinné látky vstřebávají do pokožky již během relaxace.

15. 11. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jak se pozná autista?

Vrozená porucha některých mozkových funkcí děsí nejednoho rodiče a možná i vy jste si položili otázku: „Není moje dítě autista?“ Co by vás mělo varovat?

27. 10. 2016 8:15
Doba čtení: 2 minuty

Nová pomoc pro rodiče s autisty

Autista se chová „jinak“ a rodiče často nevědí, jak na chování svého dítěte reagovat. Nevědí, jak s ním pracovat. Nerozumí nemoci. Do českého jazyka se překládá multimediální výukový manuál, který vznikl na vědeckých podkladech. Jak rodičům pomůže?

18. 10. 2016 0:00
Doba čtení: 2 minuty

Poporodní deprese řešte už v těhotenství

Tolik se na své dítě těšila a teď je smutná, plačtivá nebo podrážděná. Některé ženy jsou po porodu „jiné“. Nevyzná s v nich okolí a ony samy se nevyznají v sobě. Může za to poporodní blues, deprese, nebo dokonce psychóza. Jak se s těmito stavy vyrovnat?

13. 10. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Tipy dětského psychologa: Jak zvládnout školku

Pláče vám dítě ve školce nebo do ní nechce chodit? Jak mu to ulehčit a hlavně, jak se slziček a křiku zbavit? S přípravou na školku je potřeba začít mnohem dřív než 1. září.

19. 9. 2016 0:00
Doba čtení: 5 minut

4 tipy, jak se vyhnout letním depresím

Deprese a chmurné myšlenky má většina z nás spojeny s podzimem, který je typický sychravým počasím. I během léta můžeme snadno upadnout do deprese. Jak si léto maximálně užít a vyhnout se negativním emocím? Přinášíme vám několik užitečných tipů.

5. 7. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Čím podpořit mozek při učení

Blíží se maturity a přijímací zkoušky na vysoké školy. Čím podpořit mozek, aby dlouho vydržel „svěží“ a zvládl přijmout a uchovat co nejvíce informací a aby to současně nezatěžovalo organismus?

9. 5. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Stopněte stres: tyto aktivity vás zabaví a špatné myšlenky pošlou k šípku

Máte poslední dobou pocit, že nestíháte, nic se vám nedaří a navíc se vám do myšlenek propašoval negativní pohled na svět? Zkuste se na chvíli zastavit, nikam nespěchat a udělat si radost. Přicházíme s tahákem, který vás vytrhne ze spárů plíživého stresu, jež může mít na náš organismus fatální následky.

5. 5. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Několik tipů pro kvalitní spánek bez chemie

Spánek je nezbytný v životě každého z nás a svým způsobem také ovlivňuje stav psychické i fyzické schránky. Ve chvíli, kdy spokojeně oddechujete a nabíráte síly, mozek i pod oponou tmy rozhodně nezahálí, a to v závislosti na tom, jakou fází spánku prochází. V NREM čerpáme potřebnou energii, zato v REM spánku mozek zpracovává podněty, které jsme prožili, třídí myšlenky, zážitky, a také právě proto v něm nejčastěji sníme.

Doba čtení: 4 minuty

Jak se léčí poruchy příjmu potravy

Anorexie a bulimie, tedy hladovění a záchvaty přejídání, často doprovázené zvracením. To jsou nejčastější, ale zdaleka ne všechny poruchy příjmu potravy. Víte, koho se mohou týkat? Tušíte, jak nemocným pomoci? Přečtěte si dřív, než začnete bláznivě hubnout „do plavek“.

28. 4. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Druhy čajů a jejich účinky na zdraví

Bez lahodného šálku čaje si dnes mnozí z nás nedokáží představit svůj ranní nebo večerní rituál. Znáte ale skutečně všechny druhy čaje, které si můžete v pohodlí domova připravit? Vydejte se spolu s námi objevit oblíbené i ne tolik známé druhy čaje, které vašim chuťovým pohárkům zachutnají a tělo i mysl navíc obdaří nespočtem příznivých účinků.

Doba čtení: 3 minuty

FOTOGALERIE: Psychiatrická klinika

Nahlédněte do nově zrekonstruovaného komplexu centra, které zajišťuje rehabilitaci duševně nemocných na všech úrovních péče. Pozvala nás Všeobecná fakultní nemocnice v Praze.

25. 4. 2016 11:21
Doba čtení: 1 minuta

7 tipů proti jarní únavě

Jste poslední dobou malátní, schází vám energie a tím také dobrá nálada? Možná si říkáte, že ji zneškodníte popíjením energy drinku nebo cukrovinkami všeho druhu. Zkuste to jinak, třeba po vzoru přírody a lepších návyků. Přinášíme tipy na osvědčený jarní restart.

6. 4. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Přírodní antidepresiva: třezalka a magnolie

Smutek, duševní napětí či deprese může potkat každého. Na lehkou depresi platí přírodní antidepresiva, zejména s třezalkou nebo magnolií. Obě rostliny najdete jak v přírodě, tak v lékárnách.

Doba čtení: 2 minuty

Otroci jídla: Těší se, až se přejedí

Ztratit kontrolu nad nadívanou husou nebo tácem chlebíčků může každý. Potíž nastává, když se jednorázové přejedení na oslavě změní v tzv. psychogenní, záchvatovité přejídání ve svitu vlastní lednice.

13. 10. 2014 0:00
Doba čtení: 6 minut

Deset týdnů ve tmě

Terapie tmou je léčebná a sebepoznávací metoda. Tma na člověka působí bezprostředně, ale mění jeho vnímání i z dlouhodobého hlediska. Tři roky pobytů ve tmě ledacos změní.

Doba čtení: 9 minut

Plánujete dovolenou na svatých místech? Pozor na Jeruzalémský syndrom

Být – citlivým – turistou na svatých místech není jen tak. Emoční prožitky tam bývají velmi silné. Ne každý se s nimi dokáže vyrovnat.

Doba čtení: 3 minuty

3 plus 1 tip proti stresu

Naše civilizace nutí potlačovat projevy žalu. Sebeovládání je leckdy sice imponující, ale ne zdravé. Pomůže vymluvit se, vybrečet se, vykřičet se, i udělat si malou radost.

8. 4. 2014 0:00
Doba čtení: 4 minuty