Hlavní navigace

Ochota v restauracích není samozřejmostí

14. 6. 2010

Sdílet

 Autor: Agentura SXC
FEJETON – Občas se přenesete o několik desetiletí zpět. Obsluha trvá na dodržování nesmyslných pravidel a nepřesvědčí ji, ani když nakonec odejdete. Co vás může v restauraci spolehlivě odradit?

V Kouřimi jsme byli již poněkolikáté, a i tentokrát jsme se výlet rozhodli zahájit v restauraci na náměstí. Sojkovi dělají dobré steaky, takže jsme ani nepátrali po alternativách. Trochu nás překvapil nápis na tabuli, který tvrdil, že od jedenácti do čtyř nepodávají na zahrádku jídlo.


Autor: Agentura SXC

Asi půjde o nějaký omyl, pomysleli jsme si. Ale nebyl. Objednali jsme si pití, ovšem jídlo nám opravdu nechtěli dát. Na otázku proč, odpověděla servírka, že v této době na zahrádku obědy nepodávají. Jistě pochopíte, že se mi nechtělo svou otázku opakovat. Dotyčná slečna asi nepochopila, že když jí někdo položí dotaz, měla by odpovědět, ne jenom opakovat to, co jsme se dozvěděli z tabule a jejího prohlášení. Zrušili jsme tedy objednávku a odešli ke konkurenci naproti, kde jsme byli spokojeni.

Hoste, nezájem!

Nesmyslná omezení někdy působí až neuvěřitelně. Proč máme jíst v zakouřeném lokále, když máme malé dítě a venku je tak krásně? A asi jsme nebyli sami, jelikož v této restauraci bylo minule na zahrádce narváno, a nyní zde seděli jenom dva kluci a cucali pivo. Už jste se někdy setkali s tím, že vám v některé restauraci pět hodin přes obědy nedají jídlo ven? Proč tedy tu zahrádku vůbec mají? Přitom jde o rodinný podnik s penzionem a majitelé by měli dbát na to, aby se k nim hosté vraceli. Nevím jak ostatní, ale já se nevrátím určitě, i když tam skvěle a dost levně vaří. Stačí jedno jediné omezení a z bezva podniku se stane místo, kam už ani nepáchnu.

Čtěte téma: Vyhodil jsem popelníky a tržby jsou v plusu“

… říká majitel nekuřácké restaurace. Proč to jinde nejde?

Jíte rádi v restauraci na zahrádce, když je pěkné počasí?

Konkurence se raduje

Ale abych jenom nepomlouval, tak naproti v kavárně jsme se dobře najedli a pochvalovali si bezvadnou obsluhu. Dostali jsme všechno, co jsme chtěli, i knedlík pro holčičku navíc. Obsluha byla příjemná a v očích jí bylo vidět, že má z manýrů podniku naproti docela radost. Kavárna byla narvaná (hlavně zahrádka), a to asi i díky tomu, že si konkurence vymýšlí nesmysly. Nakonec nebylo tak špatné, že nás U Sojků vypekli, alespoň jsme poznali jiný, ještě lepší podnik.

Kde je logika?

Naštěstí se moc často nestává, že by v restauracích byli nepříjemní a lpěli na blbostech, které je evidentně připravují o kšeft. Rok od roku se to zlepšuje, ale občas se přihodí něco, nad čím člověk žasne. Nedovedu si představit logické vysvětlení, proč nenosit obědy na zahrádku. Je to asi pět kroků, takže lenost personálu by v této věci neměla hrát roli. Někdy nad přístupem majitelů restaurací opravdu musí zůstat rozum stát.

A co vy, stalo se vám někdy, že v nějakém podniku striktně trvali na nesmyslném nařízení, které rozhodně nepřispívalo k celkovému dobrému dojmu?

K tématu: Za dobrým číšníkem na kraj světa…

Víte, kdo je „mystery klient“? Tajný zákazník testuje v restauracích vedle jídla, čistoty, marketingu nebo prodejních dovedností také obsluhu …

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).