Vážení čtenáři,
svět online médií se výrazně změnil a vzhledem k vyhledávání využívajícímu umělou inteligenci se bude měnit i dál. Na Lupě jsme se tomu věnovali v rozsáhlém textu o AI Overviews od společnosti Google.
V minulosti jsme byli schopni platit provoz redakcí, které jako Vitalia spadají pod vydavatelství Internet Info, z cílené reklamy. I tato možnost ale vzhledem k požadavkům Evropské unie, která stanovila, že uživatelé internetu mají mít na výběr, zda se jejich údaje mohou používat pro cílenou reklamu, už loni padla. Více než rok jsme následně odolávali a snažili se najít jiný provozuschopný model, jak se bez peněz z cílené reklamy obejít.
Situace na trhu online médií nás bohužel nakonec dovedla k zavedení řešení, které v České republice používá už více vydavatelských domů. Tedy k tomu, že návštěvníkům našich webů dáme na výběr, zda budou s cílenou reklamou souhlasit, nebo využijí možnost zaplatit na provoz našich redakcí menší příspěvek, za což se jim bude dál zobrazovat nepersonalizovaná reklama.
Redakce Vitalia.cz