Názory k článku Jak se vyhnout palmovému oleji?
-
Jiří (neregistrovaný) ---.ctu.cz
V Bille jsem prošel celý regál s cukrovinkami a bez palmového tuku jsem našel jediné – piškoty s džemem polité čokoládou od firmy Figaro (ty měly řepkový olej). Jenže v nich zase byl glukózo-fruktózový sirup. Takže člověk si nevybere. V Německu aspoň sem tam lze narazit na potravinu s logem „100% slunečnicový olej“
-
Jiří (neregistrovaný) ---.ctu.cz
Němci ve složení výrobku uvádějí vždy „palmfett“, tedy palmový tuk. U nás se píše „palmový olej“. Je to olej nebo není? Není název „olej“ jen finta českých výrobců?
-
V2kt0r (neregistrovaný) ---.adsl.alicedsl.de
V čem by jim pomohlo vydávat tuk za olej, když stejně přiznají palmu?
Myslím, že ten rozdíl v označení bude jen tradiční. Nebo je ten, který je označen jako Palmfett, zrovna ztužený a už to opravdu olej není. -
* (neregistrovaný) 193.35.105.---
"Palmový olej je superlevná surovina "
Hned ta první věta v podtitulku není pravdivá. Palmový tuk je nejlevnější z dostupných potravinářských olejů, no potravinářských...., ale při ceně kolem 1000 UST/t, když ostatní běžné oleje stojí 1100-1800 USD/t, nelze hovořit o superlevnosti.
-
Pokud by tuna palmového oleje stála 1000USD, pak jedno kilo by bylo za dolar, tzn. litr cca za 22,50 Kč (25*0,9). A to je cena, za kolik se dá v maloobchodě supermarketu koupit řepkový či slunečnicový olej. Nemáte chybu v číslech? Kde by pak byla ta úspora, že ho strkají všude?
-
* (neregistrovaný) 193.35.105.---
Nemám. A neptej se, zjisti si ceny sám.
Právě to je smyslem toho, co jsem napsal. Ten rozdíl palmový - řepkový je velmi malý.
Jde o to, že i kvůli minimálně vyššímu zisku, to jsou tak tři haléře na sušence, výrobci dnes tráví lidi lepkavým svinstvem, a ničí přírodu.I když on ten zisk bude větší, protože výhoda palmového oleje není ani tak v ceně, ale v technologických vlastnostech. Je to levné ztužovadlo, které umožňuje použít méně kvalitní ostatní suroviny. O tom především je používání palmového oleje, cena je až druhotná.
-
No vida, tak jsem to udělal, a hned je ten váš příspěvek v jiném světle:
Palmový olej: http://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=palm-oil
za posledních 12 měsíců cena v rozmezí 484-642 USD za tunuSlunečnicový olej: http://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=sunflower-oil
za posledních 12 měsíců cena v rozmezí 960-1081 USD za tunuŘepkový olej: http://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=rapeseed-oil
za posledních 12 měsíců cena v rozmezí 742-849 USD za tunuA pak že o peníze v prvé řadě nejde...
-
* (neregistrovaný) 193.35.105.---
Ono záleží, kde a za jakých podmínek a s jakým zdaněním a clem k dodání a kam. Nicméně ten relativní rozdíl se neliší.
-
Pep (neregistrovaný) ---.uh.cz
U PO nejde jen primárně o cenu. Výrobci ho milují: neutrální chuť, nekazí se, neroztéká se, ... doporučuje 11 z 10 orangutanů
-
-
- (neregistrovaný) 193.35.105.---
primární >> prvotní, hlavní, základní
O cenu jde v první řadě, cena je hlavní. V čem je problém? Tedy on problém nebude v čem, ale kde. U tebe.
-
hhrthr (neregistrovaný) 213.226.252.---
No pokud stojí 1000 a ostatní až 1800 tak je to skoro polovina ... nevim jestli je to super, ale rozhodně hodně levné.
-
Katka (neregistrovaný) ---.szpi.gov.cz
Možná že díky haló, jakým je "Hrozba palmového oleje", si čeští spotřebitelé konečně začnou číst etikety - protože, to jaký druh rostlinného oleje je ve výrobku použit, MUSÍ BÝT VŽDY UVEDENO NA OBALU VE SLOŽENÍ".
-
Mary (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
Jistě. Bez lupy nebo silných skel se dnes nedá udělat obyčejný nákup potravin.
-
Katka (neregistrovaný) ---.szpi.gov.cz
Na rozdíl od minulých let je taky nově stanovena minimální velikost písma - stejná jako v cizině. Takže buď lidi v cizině vidí lépe než my v Česku, nebo jsou prostě ochotni používat v prodejnách potravin brýle ... otázka priorit, řekl abych...
-
:O (neregistrovaný) ---.isp.spc-net.cz
No a jak moc je škodlivý? Zabije mě jedna vanička Ramy týdně plus sem tam něco nebo bych toho musel denně sníst 5 kilo? Když to ty prasata dávaj do všeho, tak se asi těžko obejdu bez většiny potravin. Představa, že si doma budu vyrábět máslo atd. To asi ne. :D
-
- (neregistrovaný) 193.35.105.---
Uklidni se. Nikdo ti nebere tvé právo cpát se horšími věcmi, nežli je targelový recyklát.
I když v jednom tě musím zklamat: v másle to (zatím) není.
-
:O (neregistrovaný) 89.203.198.---
Nevím, kde jsi došel k tomuhle závěru, ale ok. Asi jsi typický agresivní žrout trávy. Jinak by mě třeba zajímalo, jak to je s tím margarínem. Rama se ohání tím, že je dobrá pro srdce a tady se dočtu, že její konzumace vede k infarktu, tak jak to je? Jsou výrobci vážně takové s.ině nebo je tenhle článek hysterie ultramilitantní veganky?
-
Tom (neregistrovaný) 62.209.195.---
Přece nemůžete čekat, že jde výrobcům v prvé řadě o vaše zdraví. První v řadě je zisk. U velkých výrobců potravin se nedá očekávat, že by potraviny dělaly z láskou, což se ještě dá očekávat u menších výrobců(např. farmy)
-
figura (neregistrovaný) ---.108.broadband7.iol.cz
To je zase blábol, nikdo nikdy nic nevyrábí s láskou, ale především pro zisk.
-
sof (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
Bohuzel mnohdy vyrobci tvrdi, ze je vyrobek sebezdravejsi, aby se dobre prodaval. Skutecnost je vsak nekde jinde. Take jsem z toho byla prekvapena. Je smutne, ze vyrobci potravin by si pro haler nechali vrtat koleno a cpou nas takovymi sragorami. Je to hrozny a nejhorsi je, ze clk jako jedinec to nezmeni. Snad aspon jen, nekupovat to.
-
Eva (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
Ono nejde jen o to, zda je zdraví škodlivý, ale o katastrofu, kterou jeho produkce přináší přírodě. V Indonésii již dlouho zuří požáry deštného pralesa, umírají lidé a zvířata a poškozuje se ovzduší celé planety. Tyto ztráty jsou nenahraditelné.
-
nesmysl, lidi i zvirata se zase narodi, stromy a kytky (kor na spalenisti) vyrostou rychle, a ovzdusi se opet procisti jako milionkrat predtim a pri mnohem vetsich katastrofach.
trochu mene hysterie a vice rozumu. v dlouhodobem horizontu planety je to asi jako kdyz se riznete nozem pri krajeni cibule. mozna to trochu zaboli, pali a naplast je chvili neprijemna, ale druhy den o tom uz ani nevite a olala svet frci dal. -
L ( (neregistrovaný) ---.kun.rev-fortech.cz
Nutrilion - to je nějaká novinka? Je to snad Nutrilon, ne?
-
-
kukucka (neregistrovaný) 2001:470:6e:----:----:----:----:----
zelenina, ovocie, syry, mlieko, vajcia, maslo, maso, strukoviny, cestoviny, prava cokolada ,napr. aj z Billy, susene ovocie, orechy, dokonca aj sunka ci salama, ovsene vlocky, rozne obiloviny, domaci chlieb alebo pecivo ...to je dost pestra strava a bez palmoveho oleja . Do regalov s cukrovinkami netreba ani chodit,okrem slastnej chuti nic prospesne. A obcas si to samozrejme kazdy moze dopriat,ale nie denne . A detom uz vobec nie. Mamicky,prestante to detom kupovat, nemajte to doma a nebudu to potom casom ani pytat. A ked,tak len kusok.
-
tsd (neregistrovaný) ---.nova.cz
Máte úplnou pravdu. Z diskuze jsem nabyl dojmu, že diskutující nejedí snad nic jiného a proto jim to tak leží na srdci a vadí.
Alkohol se prodává, cigarety se prodávají a stejně jako tyto "zbytné" potraviny, nikdo nikoho nenutí kupovat.
Kdyby se tady prodávala jen švýcarská čokoláda nejvyšší kvality, budou se zase rozčilovat, že je drahota. Proto kupují ty levné "šmejdy" a myslí si, že za málo peněz musí být hodně muziky. Nebude!
Za málo peněz bude jen laciný a nekvalitní výrobek.
Každý přece ví co může očekávat a jaký je rozdíl mezi Trabantem a Mercedesem.
tsd -
figura (neregistrovaný) ---.108.broadband7.iol.cz
Jenže to právě neplatí, zrovna levnější jogurt z Billy, vyráběný pro ně (žlutý kelímek) je dle složení i senzorických zkušeností daleko lepší než třeba dražší Danone. Tedy pozor na Trabanty v ceně Mercedesů. ;-)
-
ldx (neregistrovaný) 2001:4c28:4000:----:----:----:----:----
Tak díky palmovému oleji jsem si teď odvykl kupovat čokolády, sladkosti, krekry, tyčky a další hovadiny.
Mám s tím teď o malinko větší práci s přípravou, ale je to chutnější, zdravější a ještě ušetřím.
A ten, kdo nakonec brutálně zapláče, budou výrobci, protože si postupně ta inteligentnější část populace odvykne ty jejich chemický srág*ry kupovat. Nejvíc mně mrzí, že se to týká i tradičních českých značek (nyní již s mazanými zahraničními vlastníky). Aneb s palmovým olejem do pekel... dopadne to podobně jak s kdysi populární rakovinkou aka "pražskou" klobásou.
-
ign (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
Problém je, že inteligentnější, bohatší a pracovitější část populace je v minoritě. Ta výrazně početnější, tj. méně inteligentní, chudší a línější bude vždy kupovat a konzumovat tyhle srágory, takže dopad na výrobce těchto jedovatých laskomin bude a je vcelku malý. Proto se těmto korporacím stále daří a dařit bude.
Přitom stačí nebýt líný. Zkoušeli jsme např. udělat domácí piškoty a není to nijak složité a chutnají výborně. Nic z Mondelezu už dávno nekupujeme.
-
ruban (neregistrovaný) ---.235.broadband4.iol.cz
Obávám se, že tohle je přesný názor. Je to jako s volbami, kdy jen málo voličů dokáže odhadnout vlastnosti a charaktery kandidátů. V potravinách, naštěstestí, je pro ty inteligentnější pořád ještě možnost výběru. :-))
-
Nela (neregistrovaný) 62.201.23.---
Tato kosmetika obsahuje také palmáč. Konkrétně balzám na rty za 130,- Kč. :(
-
noname (neregistrovaný) ---.static.masterinter.net
Myslím, že je to zase nějaká někým podporovaná hysterie. A až bude ten někdo uspokojen, tak se dočteme, že to zase tak škodlivé není a příroda taky moc netrpí a najdou si zase něco jiného. A stádo bude zase jenom přikyvovat....
-
ldx (neregistrovaný) ---.klfree.cz
Tak tomu říkám relativismus toho nejhrubšího kalibru... stejně jako azbest, nanočástice, aromatické uhlovodíky, těžké kovy, disruptory v plastech, dioxiny v olejích a další laskominky.
Ano a vůbec nejmíň tim příroda trpí, když se to vylije někde daleko, třeba v Africe. To si pak i český les zpívá a šumí.
-
Saman (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
dalsi nesmyslne poukazovani na palmovej olej v pochutinach, kosmetice a dalsim co sotva dela 10% jeho skutecne produkce a pouziti, kdyby lidem slo o to nepouzivat palmovej olej, tak by si nesmeli koupit nic co se k nim doveze v lodi, protoze kontejnerove lode po celem svete spotrebuji zhruba 70% svetove produkce palmoveho oleje jako palivo, takze az si priste budete kupovat novej telefon, novou TV, vpodstate cokoliv co neni vyrobeno v EU, tak si vzpomente ze lod co vam to zbozi privezla, tak pravdepodobne jela na palmovej olej
-
ldx (neregistrovaný) 2001:4c28:4000:----:----:----:----:----
O ekologicke strance jsem nepsal - slo mi ciste o zdravotni stranku a vsechny tyhle veci jsou vice (tezke kovy) ci mene skodlivy (palmovy olej). Pokud neni clovek uplna socka, tak si muze jiste za nejakou cokoladu dat o 1 korunu vic, protoze to je asi tak maximalni cena rozdilu mezi beznym olejem a tim vetrelelcim palmovym.
Zadalsi jde spis o to, ze globalni koncerny si prosazovanim palmovyho oleje chtej prosadit vlastni dodavatelske retezce ve kterych maji financni podil. Tj. castka za cokoladu neni to co je vede k jejich pouzivani ale snaha vynutit si pres vydirani olejem dodavatelsky monopol.
Soudim, ze je skoda kazde cihly a dlazebni kostky ktera neskonci v reditelskych budovach tehle globalnich molochu. A manazeri by zaslouzili protahnout ulici plnou demonstrantu, aby dostali na pametnou.
-
Ts (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
Bebe Brumik čokoládový palmový olej obsahuje!
http://www.zdravapotravina.cz/susenky/bebe-brumik-s-cokoladovou-naplni -
Xxx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
A nebo se na to vykaslat, stejne si nicim nepomuzete
-
ldx (neregistrovaný) 2001:4c28:4000:----:----:----:----:----
Nejsi ty nějakej ten manažer takové vypečené dotčené firmy?
Naopak je třeba vyjít do ulic, demonstrovat a změnit módu! Boj proti globálnímu marketingu bude těžkej, to uznávám. Lidi se ani tolik neřídí tím, co kolik stojí (viz iPhony atp.) ale tím, co se v dané sociální vrstvě považuje za přijatelné nebo normální (určované reklamou a módou). Kupovat věci s palmovým olejem by mělo být fuj asi tak jako chodit v šusťákový bundě a důchodkách.
-
alzb (neregistrovaný) 89.235.62.---
Dobry den, mate tam chybu - v Nutrilonu JE palmovy olej.
-
Dobrý den, děkuji za upozornění, Nutrilon je zahrnut v obou kategoriích - s palmovým olejem i bez, podle informací na obalu je bez palmového oleje Nutrilon Počáteční mléko Profutura, upřesnila jsem tuto informaci v přehledu. Zdravím LK, Vitalia.cz
-
MAMA (neregistrovaný) 151.236.225.---
Pretoze je vseobecne zname (teda aspon u ludi, ktori dbaju o svoje zdravie a zdravie svojich deti), ze ten isty vyrobok od toho isteho vyrobcu ma pre vychodny trh uplne ine zlozenie ako pre zapadny trh... konkretne pre ten vychodny trh ma povolene rozne nahrady....
A vobec nemusite chodit po obchodoch s lupou. Staci si precitat etiketu a ak je nieco plne konzervantov a farbiv a kadejakych chemickych vzorcov, tak si to urcite zapamätate a nabuduce na to ani nesiahnete... ale to je tiez o lenivosti... a aj o vyspelosti. Niekomu staci, ze v reklame povedia, ze je to zdrave.. ale asi by nenaliali detom pohar ropy... a vsetky tie vyhovorky, ze ved z jednej tycinky nezomriem... SMIESNE! Jasne, ze z jednej nie, ved na to sa spoliehaju vyrobcovia. Nikdy ich nikto neusvedci, ze je to skodlive, lebo v tej jednej je "neskodne" mnozstvo.. ale za den je ich 30, za mesiac...?Kazdy je zodpovedny za svoje zdravie. Kto chce nech sa prepchava palmovym olejom, sladidlami a farbivami... jasne, zajtra nezomrie... ale o par rokov sa bude pytat "preco ja?"...
-
Nie vždy. Veľkí výrobcovia to pchajú aj na západe. Napr. taká Nutella (fúj) je len cukor a palmový olej aj v Rakúsku, rovnako aj Rocher, Kinder ... všetko "luxusné" Ferrero :)
-
trynity84 (neregistrovaný) ---.starnet.cz
Ovesná kaše Emco Natural, také obsahuje PO !!!!! hlavně, že NATURAL.
-
Cara01 (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
Souhlasim s tim, ze palmovy olej je svinstvo. Ale ze by v tabulce byly uvedeny synonyma pro palmovy olej rozhodne nemohu souhlasit. Napr. sodium laureth sulphate, myristoil atd. Nemusi mit rozhodne s palmovym olejem nic spolecneho a je jednodussi tyto vyrabet synteticky a ne z palmoveho oleje.. Autori clanku by se mohli venovat mimo jine i chemii,kdyz uz jmenuji produkty organicke syntezy a ne jako ovce prejimat tabulky z greenpeace o kterych nevedi zhola nic....
-
hehe:
Lentilky (Orion)
Mars, Lion, Snickers (Nestlé)
Rumba, Kofila, Banány v čokoládě (Figaro)
Čokoláda pistáciová (Orion)
Studentská pečeť (Orion)
Margot, Fidorka, Kolonáda (Opavia)
* Okrem Nestlé, je to všetko Mondelez. Náhoda?, Už zase? :) Ale robia to všetci veľkí výrobcovia. Napr. Ferrero (Kinder čokolády, Nutella, Rocher, ...) - si pozrite zloženie. Palmové tuky na popredných miestach.
Dále u nás najdete
Internet Info Vitalia.cz (www.vitalia.cz)
Chytře na život. ISSN 1802-8012
Copyright © 2009 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Vitalia.cz využívá zpravodajství ČTK