Hlavní navigace

Seriál Nejlepší a nejhorší přílohy

Které přílohy jsou vhodné při hubnutí, zdravotní dietě (např. bezlepkové), pro děti či sportovce? Co si dát na talíř, když chceme jíst zdravě?

Jsou knedlíky takové zlo, za jaké je máme? Jaké pečivo vybrat, když nechceme přibrat? Je bramborová kaše lepší než brambory? A k čemu se hodí málo známé druhy příloh, jako jsou pohanka či merlík?

Odpovědi budeme hledat v sérii článků zaměřených na přílohy, jejich druhy, benefity a možnosti využití.

Zdravé přílohy: Je žito lepší než pšenice?

Pokračování seriálu o přílohách je tentokrát věnováno žitu. Najdeme ho v pečivu i chlebu, z žitné mouky si můžeme připravit knedlíky nebo placky, žito lze zakoupit i jako celé zrno, které se dá použít místo klasické přílohy. Existují dokonce i žitné těstoviny.

Veronika Pourová

Včera 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Příprava ječných krup zabere půl hodiny a rozhodně stojí za to

Ječmen obsahuje řadu cenných látek a ječné kroupy jsou zdrojem vlákniny, beta-glukanů a vitamínů. Na vaření krup není nic složitého, můžete je jednoduše přidat do svých oblíbených receptů, třeba do polévek, jako doplněk salátů nebo místo rýže do rizota.

Veronika Pourová

5. 6. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Kukuřice z plechovky skutečně není vhodná příloha

Kukuřice jako příloha je dobrou volbou pro zpestření jídelníčku. Polenta, tortilla či kukuřičné chlebíčky mají své výhody, ale i nevýhody. U kukuřice z plechovky je pak problematický zejména značný obsah cukru.

Veronika Pourová

15. 5. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nejíte pohanku? Velká škoda

Pohanku můžeme připravit jako skutečně zdravou přílohu nebo ji chytře přidat do řady jídel. Vždycky nám to jen prospěje. Její účinky jsou překvapivé a recepty jednoduché.

Veronika Pourová

17. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

V čem tkví zrada luštěnin

Čočka, fazole, hrách, cizrna… Všechny druhy luštěnin jsou zdravé, některé však nadýmají, jiné jsou náročné na přípravu, fazole v nálevu zase mohou obsahovat zbytečný cukr. Co s tím?

Veronika Pourová

9. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Internet je plný zdravých receptů na bulgur

Bulgur má pověst typicky zdravé přílohy, a tu si i právem zaslouží. Jde totiž o nalámaná celá zrna pšenice. No a?

Veronika Pourová

3. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nejchudší je bílá rýže

Množství pro tělo užitečných látek ovlivňuje spíše způsob zpracování než odrůda rýže. Parboiled si uchová vyšší obsah vitaminů a minerálů, skvělá je rýže celozrnná. Roli hraje i to, jak ji uvaříte.

Veronika Pourová

26. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nejhorší přílohou z brambor jsou hranolky

Vařené, pečené a šťouchané brambory, hranolky, krokety, bramborové knedlíky i kaše. Brambory samy o sobě jsou zdravé, příloh z nich je celá řada, ale musíte vědět, jak je připravit.

Veronika Pourová

19. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Kuskus má pověst zdravé přílohy – zaslouží si ji?

Kuskus je často vnímán jako typicky zdravá příloha, proto někoho možná překvapí, že jde v podstatě o těstovinu a opět záleží, zda je kuskus celozrnný, nebo klasický a na jaký způsob si ho připravíte.

Veronika Pourová

12. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Knedlíky: jak z nich udělat zdravé jídlo bez zbytečných kalorií

Knedlíky – pro mnohé ztělesnění nezdravého jídla. Když se však podíváme na složení, zjistíme, že nic tak hrozného neobsahují, a pokud použijeme celozrnné pečivo a mouku, dokonce můžeme získat přílohu velmi vhodnou.

Veronika Pourová

5. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jsou těstoviny vhodná příloha, nebo dietní chyba?

Těstoviny jsou zdravá příloha – omyl. Těstoviny jsou nezdravá příloha – taky omyl. Nejde ani tak o těstoviny samotné, jako o to, s čím – a nebo bez čeho – je servírujeme.

Veronika Pourová

26. 2. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Pšeničné přílohy nelze házet do jednoho „nezdravého“ pytle

Obiloviny jsou neodmyslitelnou součástí lidské výživy. Poskytují jeden z nejvýznamnějších zdrojů energie, avšak liší se mezi sebou svou kvalitou.

Veronika Pourová

29. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty