Hlavní navigace

přílohy

Nekupujte bramborové noky, připravte si je jako šéfkuchař

Bramborové noky jsou malé jemné knedlíčky, které chutnají božsky. Tedy pokud si je nekoupíte jako polotovar, ale zkusíte si je připravit podle rad Romana Pauluse. A klidně i s hříbkovou omáčkou, i na tu totiž máme recept.

Doba čtení: 5 minut

Pečivo jako příloha? Trvanlivá bageta je odstrašující příklad

I pečivo může být dobrá složka oběda nebo večeře. Ale záleží na tom, o jakém pečivu se bavíme a co si k němu dáme.

Doba čtení: 4 minuty

Ovesné vločky, jak je neznáte: na slano, coby zdroj energie i tajná zbraň při hubnutí

Oves nejčastěji jíme v podobě ovesných vloček, do müsli, granoly či ovesných kaší. Tedy coby samostatná jídla. Nejde sice o klasickou přílohu, ale díky svým vlastnostem se ovesné vločky začínají prosazovat i coby součást řady nesladkých pokrmů.

25. 7. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Zdravé přílohy: Je žito lepší než pšenice?

Pokračování seriálu o přílohách je tentokrát věnováno žitu. Najdeme ho v pečivu i chlebu, z žitné mouky si můžeme připravit knedlíky nebo placky, žito lze zakoupit i jako celé zrno, které se dá použít místo klasické přílohy. Existují dokonce i žitné těstoviny.

18. 7. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Příprava ječných krup zabere půl hodiny a rozhodně stojí za to

Ječmen obsahuje řadu cenných látek a ječné kroupy jsou zdrojem vlákniny, beta-glukanů a vitamínů. Na vaření krup není nic složitého, můžete je jednoduše přidat do svých oblíbených receptů, třeba do polévek, jako doplněk salátů nebo místo rýže do rizota.

5. 6. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Kukuřice z plechovky skutečně není vhodná příloha

Kukuřice jako příloha je dobrou volbou pro zpestření jídelníčku. Polenta, tortilla či kukuřičné chlebíčky mají své výhody, ale i nevýhody. U kukuřice z plechovky je pak problematický zejména značný obsah cukru.

15. 5. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nejíte pohanku? Velká škoda

Pohanku můžeme připravit jako skutečně zdravou přílohu nebo ji chytře přidat do řady jídel. Vždycky nám to jen prospěje. Její účinky jsou překvapivé a recepty jednoduché.

Doba čtení: 3 minuty

V čem tkví zrada luštěnin

Čočka, fazole, hrách, cizrna… Všechny druhy luštěnin jsou zdravé, některé však nadýmají, jiné jsou náročné na přípravu, fazole v nálevu zase mohou obsahovat zbytečný cukr. Co s tím?

Doba čtení: 4 minuty

Internet je plný zdravých receptů na bulgur

Bulgur má pověst typicky zdravé přílohy, a tu si i právem zaslouží. Jde totiž o nalámaná celá zrna pšenice. No a?

3. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nejchudší je bílá rýže

Množství pro tělo užitečných látek ovlivňuje spíše způsob zpracování než odrůda rýže. Parboiled si uchová vyšší obsah vitaminů a minerálů, skvělá je rýže celozrnná. Roli hraje i to, jak ji uvaříte.

26. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nejhorší přílohou z brambor jsou hranolky

Vařené, pečené a šťouchané brambory, hranolky, krokety, bramborové knedlíky i kaše. Brambory samy o sobě jsou zdravé, příloh z nich je celá řada, ale musíte vědět, jak je připravit.

19. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

6 druhů rýže: V čem se liší jasmínová a basmati? Která lepí a která se sype?

Nemusíme domů kupovat stále stejný druh rýže. Na trhu jich je celá řada a každá se hodí k jinému pokrmu. Naučíme vás připravit rýži basmati i jasmínovou a poradíme, k čemu se hodí rýže černá a červená.

Doba čtení: 5 minut

Kuskus má pověst zdravé přílohy – zaslouží si ji?

Kuskus je často vnímán jako typicky zdravá příloha, proto někoho možná překvapí, že jde v podstatě o těstovinu a opět záleží, zda je kuskus celozrnný, nebo klasický a na jaký způsob si ho připravíte.

Doba čtení: 3 minuty

Knedlíky: jak z nich udělat zdravé jídlo bez zbytečných kalorií

Knedlíky – pro mnohé ztělesnění nezdravého jídla. Když se však podíváme na složení, zjistíme, že nic tak hrozného neobsahují, a pokud použijeme celozrnné pečivo a mouku, dokonce můžeme získat přílohu velmi vhodnou.

5. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Jsou těstoviny vhodná příloha, nebo dietní chyba?

Těstoviny jsou zdravá příloha – omyl. Těstoviny jsou nezdravá příloha – taky omyl. Nejde ani tak o těstoviny samotné, jako o to, s čím – a nebo bez čeho – je servírujeme.

26. 2. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Pšeničné přílohy nelze házet do jednoho „nezdravého“ pytle

Obiloviny jsou neodmyslitelnou součástí lidské výživy. Poskytují jeden z nejvýznamnějších zdrojů energie, avšak liší se mezi sebou svou kvalitou.

29. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Zapomenuté potraviny: Kroupy k zamilování

Ječné kroupy nesměly chybět ve spížích našich prababiček, poctivá kroupová polévka už ale v našem jídelníčku moc často nefiguruje. Ochuzujeme se? Velice.

Doba čtení: 6 minut

Přílohy se škrobem vyvolávají falešný pocit bezpečí

Přílohy k jídlu chtějí rozumné zacházení, chyba je velké množství i jejich úplné vynechávání, obsahují důležité látky. Škrtnutí příloh v dietě vede navíc k jojo efektu.

Doba čtení: 6 minut

Dlouhý jídelní lístek – špatné znamení

Nesmyslně rozsáhlá nabídka jídel není obvykle signálem dobré restaurace. Tady se asi hraje na „pytlíky“. Čeho si ještě všímat? Příloh, cen a záchoda.

Doba čtení: 4 minuty