Hlavní navigace

pohanka

Nápady na teplé snídaně: víc než ovesná kaše

Teplá sladká kaše hned po ránu nastartuje metabolismus a zároveň zahřeje. Což se nyní, kdy teploty klesají pod bod mrazu, obzvlášť cení.

28. 1. 2019 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Dnešní pšenice je přešlechtěná. Netradiční mouky nabízejí více

Mouka je nejčastěji využívanou surovinou v našich kuchyních. Přitom v podobě, v jaké ji známe dnes, na ní už není nic moc zdravého. Naopak bývá spojována s mnoha zdravotními neduhy. Problém je zejména v tom, že ji konzumujeme ve velkém množství. Proč tedy nezkusit zdravější a mnohdy i chutnější alternativy? K nejpopulárnějším patří ječná, kokosová, špaldová, kaštanová, ovesná, pohanková, mandlová a plantejnová neboli také banánová mouka.

Doba čtení: 4 minuty

Zimní jídelníček podle našich babiček

Lokální, sezónní, bio, málo cukru, bílá mouka jen svátečně… Vše, co je pro nás aktuálním trendem, bylo dřív nejen naprosto běžné, ale často i nutné. Přečtěte si, co bylo základem kuchyně v zimě či jak se Vánoce osladily i bez rafinovaného cukru.

Doba čtení: 3 minuty

Domácí klíčení: tipy výživových poradců

Rostlinné klíčky a výhonky jsou zdrojem celé řady zdraví prospěšných látek. Klíčení zvládnou i začátečníci. Zkusit můžete řeřichu, vojtěšku, mungo, čočku nebo čím dál oblíbenější pohanku.

21. 5. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nejíte pohanku? Velká škoda

Pohanku můžeme připravit jako skutečně zdravou přílohu nebo ji chytře přidat do řady jídel. Vždycky nám to jen prospěje. Její účinky jsou překvapivé a recepty jednoduché.

Doba čtení: 3 minuty

Zaveďte do své kuchyně špaldu, jáhly a pohanku

Trochu opomíjené, ale velmi zdravé a vitaminy nabité potraviny čekají na vaše pozvání. Nechte je vejít do své kuchyně a postupně je začleňujte do běžného jídelníčku.

Doba čtení: 3 minuty

Přílohy se škrobem vyvolávají falešný pocit bezpečí

Přílohy k jídlu chtějí rozumné zacházení, chyba je velké množství i jejich úplné vynechávání, obsahují důležité látky. Škrtnutí příloh v dietě vede navíc k jojo efektu.

Doba čtení: 6 minut

10 tipů, jak to mít hustý: Jíška není jediné zahušťovadlo

Zahušťovat pokrmy jíškou už není nezbytně nutné, na trhu je řada prověřených alternativ. Zkuzte kuzu, hrašku, pohankovou kaši nebo třeba zátřepku.

Doba čtení: 5 minut

Bylinkový speciál: Pohanka

Univerzální bylinka, která si poradí s opary, křečovými žilami, hemoroidy i ekzémy. Navíc výborně chutná v polévkách, pomazánkách či jako příloha k masu. Podlehněte všestranné pohance.

Doba čtení: 3 minuty

I ve školce se dá vařit bez dochucovadel

Eko školka není jen alternativou k přeplněnému státnímu zařízení. Je to úplně jiný svět. Svět, ve kterém děti žijí bez komerčních hraček a s chutí obědvají jáhly i pohanku.

Doba čtení: 4 minuty