Hlavní navigace

Kopečkovou, nebo točenou?

8. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa.cz
V souboji chutí už roky vyhrává vanilková nad čokoládovou zmrzlinou. Jak je to ale v případě typu servírování? Jsme národ konzervativní, který miluje točenou, nebo fandíme kopečkům?

Zatímco ve světě nejsou už žádným divem zmrzliny s exotickým složením, ve kterých nechybí wasabi, chilli papričky, ústřice, zázvor nebo i slanina, u nás jsme stále věrní vanilkové. Jak uvádí výsledky průzkumu společnosti Tesco, mezi nejoblíbenější zmrzlinové příchutě patří vanilková (33 %), čokoládová (29 %) a jahodová (10 %).

Točená vs. kopečková

V pomyslném souboji točené a kopečkové zmrzliny podle průzkumu jednoznačně vede zmrzlina točená, která je oblíbená především u věkové kategorie respondentů ve věku 27 až 44 let. Zmrzlinovým kopečkům pak dávají přednost osoby ve věku 45 až 59 let. K tzv. zmrzlině na špejli se přiklání generace nejstarší nebo respondenti bez dětí. Pokud si myslíte, že polárkové dorty byly na výsluní jen v osmdesátých letech, pletete se. V segmentu zmrzlin je stále populární retro styl a daří se především tradičním výrobkům. „Mezi našimi zákazníky jsou velmi populární polárkové dorty, nejvíce s příchutí čokoláda, stracciatella a vanilka,“ uvádí Petra Vavro z Tesca. Otázkou zůstává, zda víc než chuť v tomto případě nehraje prim cena, která je u hranatých, ztuženým tukem našlehaných polárkových dortů dost nízko.

Smetanová vs. ovocná

A jaké složení zmrzlin Češi preferují? Jak ukázal průzkum, u mužů a u respondentů nad šedesát let jednoznačně vede zmrzlina smetanová. Ovocné zmrzliny jsou populární především v rodinách s dětmi a mezi lidmi ve věku 27 až 44 let, ženy pak dávají častěji přednost jogurtovým zmrzlinám.

KL20-hlasovnai

Třicet procent dotazovaných žen uvedlo, že si zmrzlinu rádo dopřává za odměnu nebo jako sladkou tečku po jídle. Naopak 40 % mužů by si ledovou lahodu jako závěr dobrého oběda nebo večeře nedovedlo vůbec představit. 

Zdroj: TZ Tesco

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).