Hlavní navigace

Kde si koupit potraviny online? Volné termíny se objevují i během dne

18. 3. 2020

Sdílet

Online supermarkety, které vám nákup doručí až domů, jsou pod ohromným tlakem. Objednací lhůty jsou delší a některé nákupy jsou limitované například počtem položek. Zboží máme dost, ale nestíháme, říkají oslovení obchodníci. Zásobují i osoby v karanténě.

Prodejci musí zajistit bezpečnost jak svým zaměstnancům, tak zákazníkům, neustále proto reagují na vývoj situace a přijímají potřebná opatření, ať jde o hygienu, způsob předávání nákupu a další. Zájem o služby raketově narostl, navíc ve snaze o předzásobení jsou nyní objednávky na zákazníka mnohonásobně větší než obvykle.

S čím je teď třeba počítat v online supermarketech

Pro enormní zájem počítejte s delší dobou objednání vašeho nákupu, obchodníci doporučují objednávat v předstihu a využívat méně frekventované termíny, například brzy ráno.

V některých kategoriích může být omezen počet kusů nákupu, jinde dali strop pro celkový počet položek.

iTesco mělo masivní výpadek personálu, ke kterému došlo vlivem současné situace a vládních opatření. Svou roli u zaměstnanců sehrála obava z nákazy, ale také uzavření škol a nemožnost zajistit hlídání pro děti. Situaci komplikuje také to, že kvůli zvýšení bezpečnosti při předávce se celkově prodlužuje doba předávání jednotlivých nákupů. Přestože si lze svoji objednávku udělat až tři týdny předem, v Praze aktuálně není žádný volný termín až do dubna.

Rohlík.cz se pod náporem zájemců o nákup potýkal s výpadky svých stránek, i nyní můžete na vstup do objednávky nějakou dobu čekat (v době přípravy článku to bylo cca deset minut). Termíny se liší dle lokality, pro Prahu a Brno si lze aktuálně objednat na víkend (sobota s Premium členstvím, pro ostatní neděle a dále).

Na Košík.cz se coby Pražák momentálně nechytám v žádném termínu, nicméně obchodníci radí zkoušet to opakovaně, volná okna, tzv. sloty, se někdy uvolní i během dne.

Drogerie ZDE nabízí převážně drogistický sortiment, ale v nabídce je i řada trvanlivých potravin. Rozvoz funguje také na jednom z nejstarších e-shopů s potravinami v ČR, jímž jsou Potraviny domů. Prodejci bezkontaktně obslouží i zákazníky v karanténě.

Košík

Doporučujeme zákazníkům vracet se, sloty se občas ještě uvolní

František Brož, za Košík.cz

Jaké jsou nejbližší volné termíny pro objednávky?

Záleží na lokalitě a hodně se to vyvíjí. Nicméně teď, kvůli karanténě, jsme na některých místech kompletně zarezervovaní na šest dní dopředu. Doporučujeme zákazníkům vracet se, tzv. sloty se občas ještě uvolní.

Liší se situace dle lokalit?

Příliš ne, vyprodanost je vysoká po celé republice.

Preferujete nějak lidi v karanténě, seniory? Připravujete něco v tomto směru?

Ano, spolu s Prahou a dalšími partnery se chystáme na závoz balíčků pro seniory.

O jaké zboží je největší zájem?

Charakter nákupů se příliš nemění – stále se jedná jak o zásoby, tak běžný provoz domácnosti. Největší zájem je samozřejmě o trvanlivé zboží a drogistické zboží či čisticí prostředky. Vzhledem k délce situace si u nás nakupují zákazníci větší zásobovací nákupy již podruhé nebo potřetí.

Máte dostatek potravin, ev. drogerie? Co se nedostává?

U některých položek dochází k rychlému vyprodání, ale vždy se snažíme to co nejrychleji kompenzovat. Zatím fungujeme přímo úměrně situaci, občas se samozřejmě může stát, že některé základní položky jsou v řádech hodin nedostupné. Pracujeme také na úpravě portfolia, některé položky vyřadíme, abychom mohli zalistovat důležitější – pro konkrétní příklad třeba zahradnické substráty ustoupí velkým balením potravin.

Je šance, že se podaří zkrátit termíny objednávek? V čem je hlavní problém?

Největší problém je teď v rychlosti, s jakou sklad dokáže připravovat nové objednávky. Se směnami problém není, kurýři odvádějí úžasnou práci. Navíc řidičů, které můžeme proškolit na kurýry, je i s ohledem na aktuální počet profesionálních řidičů bez práce relativní dostatek.

Rohlík

Zásoba šunky na dva týdny zmizela „přes noc“

Zdeňka Svoboda, PR manager Rohlík.cz

Jaké jsou nejbližší volné termíny pro objednávky?

Aktuálně máme v Praze volné časy pro dodání nákupu v sobotu (pro Premium členy) a neděli. Přijímáme ale aktuálně taková opatření, abychom mohli uvolňovat další časy pro objednávky i v průběhu dnů. Zrušili jsme proto například dočasně možnost doobjednávek, omezili jsme nákup na pětačtyřicet položek. Dočasně jsme také pozastavili zpětný odběr vratných obalů a tašek. Přicházíme s dalšími možnostmi zpřístupnění naší služby co možná nejvíce zákazníkům.

Preferujete nějak lidi v karanténě, seniory? Připravujete něco v tomto směru?

Po domluvě s radnicí a panem starostou začínáme vozit nákupy obyvatelům v Uničově (obec je uzavřena v karanténě, pozn. red.) přímo na radnici, kde si je budou moci vyzvednout.

Pro lidi v karanténě jsme jednou z mála cest, jak si mohou potraviny obstarat. Díky bezkontaktní platbě a doručení nákupu za dveře je to tedy možné. 

Výjimku máme pro seniory, ti mohou platit i hotově. A zároveň od nás dostali Premium členství zdarma (doručení zdarma, přednost na telefonické zákaznické lince, dostupnější časová okna pro nákup). Platí pro zákazníky a zákaznice od 65 let (včetně). 

O jaké zboží je největší zájem?

Co se sortimentu týká, zájem je o vše. Například o víkendu nám „přes noc“ zákazníci vykoupili dvoutýdenní zásobu šunky a týdenní zásobu mražené zeleniny.

Máte dostatek potravin, ev. drogerie? Co se nedostává?

V tuto chvíli nemáme dostupnou asi polovinu položek. To se ale neustále mění. Dodavatelé nás zavážejí a my průběžně naskladňujeme, i přes noc.

Je šance, že se podaří zkrátit termíny objednávek? V čem je hlavní problém?

S termíny objednávek pracujeme neustále a uvolňujeme časová okna pro objednání i v průběhu dnů.

Na závěr mám doporučení pro zákazníky, aby pozměnili svoje nákupní zvyklosti a objednávali v těchto dnes s předstihem více dnů a objednávky realizovali například i v brzkých ranních či pozdějších večerních hodinách. Uleví tak našemu IT systému.

iTesco

Zásob máme na skladech dostatek

Václav Koukolíček, tiskový mluvčí Tesco Stores ČR

Jaké jsou nejbližší volné termíny pro objednávky?

Volné sloty pro doručení nákupu jsou často až začátkem dubna.

Liší se situace dle lokalit?

Zájem o online nákupy je podobný napříč celým Českem, tedy na všech místech, kde je služba aktuálně dostupná, tzn. pro více než pět milionů zákazníků.

Preferujete nějak lidi v karanténě, seniory? Připravujete něco v tomto směru?

V současné situaci jsme schopni dodat nákup i lidem v karanténě dle instrukcí, které máme na webu. Dovážíme i seniorům a lidem postiženým  a snažíme se jim vždy vyjít vstříc s vynesením nákupu.

Řešíme i ve spolupráci s vládou možnost doručování nákupů trvanlivých potravin pro seniory, zatím k tomu nemohu poskytnout bližší informace.

O jaké zboží je největší zájem?

Největší zájem je o čerstvé potraviny, ovoce, zeleninu, pečivo, maso, případně balené vody a zboží, které slouží k sanitárním účelům.

Máte dostatek potravin, ev. drogerie?

Zásob máme na našich skladech dostatek.

Je šance, že se podaří zkrátit termíny objednávek? 

Snažíme se situaci řešit a všichni kolegové pracují s maximálním nasazením, abychom byli schopni doručovat včas všechny objednávky a obsloužit co nejvíce zákazníků.

Drogerie ZDE

Není nutné dělat zbytečné zásoby

Martin Pokorný, zakladatel Drogerie ZDE

Jaké jsou nejbližší volné termíny pro objednávky?

Zboží máme dostatek a expedujeme každý den maximální množství objednávek, které jsme kapacitně schopni připravit.

Žádáme a prosíme zákazníky o trpělivost, opravdu děláme vše, co můžeme! Zároveň bychom rádi zákazníkům sdělili, že je vhodnější uhradit objednávku předem online nebo kartou, aby zbytečně nedocházelo s kontaktem při předávání zásilky. Dočasně jsme museli omezit zasílání na výdejní místa poboček Zásilkovny a zasíláme zboží přímo na adresu zákazníkům.

O jaké zboží je největší zájem?

Největší zájem je o osobní dezinfekční prostředky, které jsou aktuálně sice vyprodané, ale máme příslib u výrobce na výrobu více nežli 50000 kusů s dodáním 27. března 2020, dezinfekční ubrousky na ruce mají dorazit 19. března v množství cca 15 000 kusů. Tyto produkty přednostně expedujeme zákazníkům, kteří si je objednají dříve.

Preferujete nějak lidi v karanténě, seniory? Připravujete něco v tomto směru?

Není možné rozlišovat, zda je zákazník v karanténě, či nikoliv. 

Je šance, že se podaří zkrátit termíny objednávek? V čem je hlavní problém?

Logistika na sklad v přijímání nového zboží zdržena není a znovu bych rád sdělil, že zboží je opravdu dost a není nutné dělat zbytečné zásoby. Vzhledem ke vzniklé situaci expedujeme postupně všechny objednávky, které jsme přijali.

Autor článku

Redaktorka, editorka, dlouholetá šéfredaktorka serveru Vitalia.cz (do června 2022)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).