Hlavní navigace

Vietnamci v. Tesco. Začíná obchodní válka o centra měst

23. 2. 2011

Sdílet

V České republice poprvé někdo spočítal, jak hypermarkety a další prodejny velkých nadnárodních řetězců dokázaly přeměnit centra měst v polomrtvá území. Z moravské metropole Brna zmizelo během posledních tří let 500 malých obchodů, uvádí Centrum pro regionální rozvoj při Masarykově univerzitě ve své analýze.

V České republice poprvé někdo spočítal, jak hypermarkety a další prodejny velkých nadnárodních řetězců dokázaly přeměnit centra měst v polomrtvá území.

Z moravské metropole Brna zmizelo během posledních tří let 500 malých obchodů, uvádí Centrum pro regionální rozvoj při Masarykově univerzitě ve své analýze.

Brno je ale podle expertů jen modelovým příkladem toho, co způsobil tlak velkých marketů a ochotný zájem nakupujících Čechů vydat se autem na okraj města, píše server Aktuálně.cz.

Šestnáct z celkem 29 městských částí v Brně nyní trpí nedostatkem obchodů. Situace v dalších krajských městech je obdobná – s výjimkou těch, kde vyrostla nadnárodním řetězcům zprvu nenápadná a v žádné statistice neevidovaná konkurence: vietnamští obchodníci.

Majitelé obchůdků nevydrželi tlak nízkých cen velkých řetězců. Jen vietnamští prodavači potravin, oblečení či bot nejen odolávají, ale dokonce rozšiřují své obchodní panství otevřené zpravidla od brzkého rána do hluboké noci, včetně nedělí a svátků.

Celý článek najdete na serveru Aktuálně.cz.

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).