Kdyby mne od malička učili doma, asi bych byl na rodiče dnes pěkně naštvaný. Podařilo se mi ve škole potkat poměrně hodně protivných ne moc zchopných učitelek (o těch pár zástupcích mužského pokolení tohle naštěstí neplatilo). Ale stejně tak jsem potkal spoustu velmi dobrých, na které vzpomínám rád. A přijít o všechny kamarády a spolužáky?? Co by ze mě bylo, „maminčin mazánek“?
Docela mne zaráží, jak si všichni ti novátoři představují, že právě oni mají to vyjímečně inteligentní dítě.
Taky by mne zajímalo, kolik procent populace si může vůbec dovolit žít z jednoho platu. A kolik těch dětí pak budou mít jedno (pak nemáme vymírat).
Pokud jsou rodiče přesvědčeni, že dítěti něco chybí a chtějí mu to dát domácí výukou, tak proč mu to nedají po vyučování doma sami?
Z toho jakou „úroveň znalostí“ mají žáci, s potupem let, na vysoké škole musím jen konstatovat zlatí zamindrákovaní učitelé za komunistů…
> A přijít o všechny kamarády a spolužáky??
Priznavam, ze nemam ani jednoho kamarada ze zakladni skoly. Mam zname ze stredni skoly. Mam dobre zname z vysoke skoly. Moji nejblizsi kamaradi jsou ale ti ze sportovniho oddilu, do ktereho jsem chodil odpoledne po zakladni a stredni skole.
> Docela mne zaráží, jak si všichni ti novátoři představují, že právě oni mají to vyjímečně inteligentní dítě.
Ono to nemusi byt nezbytne o inteligenci. Take to muze byt o spatnych ucitelich.
Moje sestra byla na prvnim stupni „horsi dvojkarka, lepsi trojkarka“, coz je slusne receno „intelektualne slabsi prumer, lepsi podprumer“. Skola ji nebavila, nic nechapala, rodice se s ni porad museli ucit doma. Pak ji prehlasili na jinou skolu k jine ucitelce. V kratke chvili patrila v dane normalni prumerne tride k tem lepsim. Na stredni skole byla druha nejlepsi. Na vysoke patrila mezi pet nejlepsich v oboru.
Myslim, ze kdyby nemohla prestoupit na jinou skolu/do jine tridy nebo si to rodice mohli dovolit, byla by idealnim kandidatem na domaci vyucovani. Sestra nebyla hloupa, jen bud nedokazala pochopit latku zpusobem, jakym to ucitelka vysvetlovala, nebo ve tride byla jeste nejaka jina dynamika (vim, ze si stezovala, ze byla posazena dozadu, protoze byla vetsi, kdezto ona sama by radeji sedela blize k tabuli, blize k centru deni). Ucitelka ji nechtela presadit ani do nektereho z prednich rohu, kde by „nezaclanela“.
> Z toho jakou „úroveň znalostí“ mají žáci, s potupem let, na vysoké škole
Nestezovali si na podobnou vec uz ucitele ve filmu „Cesta do studakovi duse“? :-)