Vlákno názorů k článku Domácí vzdělávání: Dítě českým školám nesvěřím! od Pavel - Zase je to článek o ničem jediné co v životě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 2. 2010 9:08

    Pavel (neregistrovaný)

    Zase je to článek o ničem jediné co v životě používám a co jsem si odnesl ze školy je psaní a počty . Nic víc další znalosti jsou buď z knih a nebo z jiných zdrojů . Ale co si člověk odnese je učit se žít a pracovat v kolektivu . To že se někdo učí doma je sice hezký ale co je mu to platný když za něj vše vyřeší někdo blízký , ten človíček není schopnej vyřešit jakejkoli problem protože celou dobu vyrůstal v izolaci. Matka v článku píše s čím byla nespokojená sama ve škole , ano souhlasím nic ji nebránilo se vzdělávat i doma a nebo jinde když věděla že kantoři jsou neschopní. Ale poznala že lidi jsou různí .je to ta samá hovadina jako když od rána do noci vidím všude reklamu na posílení imunity organismu , HOV.. !!! jen to zabraňuje tělu si dělat vlastní protilátky a vlastní přirozenou imunitu.
    Doporučoval bych navštívit milé dámě azylový dům jakékoli charity , tam jsou její vzory tam jsou lidi za který celej život někdo rozhodoval , a pak když ten někdo nebyl nebyli schopni ani přežít sami ve společnosti a dnes žerou z popelnic . Tak jen tak dál a uč si děti doma !!!

  • 17. 2. 2010 15:45

    Ja (neregistrovaný)

    Tak to ja zase naopak s Pavlem silne nesouhlasim.

    Soucasnou podobu skoly vidim jako naprosty protiklad k tomu, jak by mela priprava na zivot vypadat. Ze skoly vychazi lide naprosto nepripraveni celit zakladnim zivotnim situacim, vcetne neceho tak samozrejmeho, jako je byt dobrym obcanem a obyvatelem Zeme, tedy byt bytosti schopnou uvedomit si moznosti, zodpovednost a nasledky sveho konani v ramci spolecenstvi, v nemz zije. Toto neni o to byt vzornym obcanem soucasneho politickeho systemu v CR, ale o tom mit vizi, kam a jak by mela jeho obec/kraj/sta­t/kontinent/svet (tedy spolecenstvi v nemz zije) smerovat do budoucna a tim nemyslim jen politicky, ale take v ramci ekonomiky (udrzitelny rozvoj), prirodnich zdroju apod.

    Skola vychova stado lidi s vice ci mene vhodnymi znalostmi na to, najit si praci na existujicim pracovnim trhu – a to jeste vubec nezminuji svuj nazor, ze mimo skolu by podle me bylo mozne ziskat vedomosti rychleji, kvalitneji (vetsi pochopeni hloubky a souvislosti) nebo i vice znalosti v danem case, o cemz je cely tento clanek.

    Prakticky nikdo ze skoly nevychazi s tim, ze by chtel inovovat, zakladat, budovat. Kazdy se chce jen zaradit a nejak prezit a nelze se jim divit, protoze ani netusi, jak neco noveho rozjet.

    Skola je dobra na popis faktu. Vubec nerozviji schopnosti, jak tato fakta pouzit pro vytvoreni novych faktu.

  • 17. 2. 2010 15:56

    Ja (neregistrovaný)
    Snad se to v tom mem prispevku neutopilo, ale v reakci na Pavla jsem chtel rict:
    1. Skola nikoho rozhodovat a resit problemy nenauci. Prave naopak. Vsechno dostanes naservirovane na podnosu vcetne spravnych odpovedi a kdyz te pak skola vyplivne, tak jsi zmateny z realneho sveta a problemu, ktera na tebe hazi
    2. ve skole jsi se naucil vice nez psat a pocitat. Jen to byla sucha fakta bez omacky kolem, ktera by to spojila, takze to nedava moc smyslu a brzy ti to z hlavy vypadlo.
  • 6. 5. 2014 10:45

    babajedovatá (neregistrovaný)

    přesně tak.naprosto souhlasím s Ja,jsou děti,kterým tento typ studia vyhovuje..dcera se učí doma a to si občas i ráda zajede do školy,protože tam má hodně kamarádů...nejezdí samozřejmě každý den,protože škola přes kterou dělá on line studium na tzv moodle je od nás přes 50km a musí proto vstávat opravdu hodně brzy..takže dojíždí tak dvakrát až třikrát týdně..a můžu říci,že i na škole mají k žákům zcela odlišný přístup než na ostatních školách..tady si děti,i ty které tuto školu navštěvují denně osvojují umění vlastní iniciativy,využívá se zde jejich přirozené zvídavosti..děti se učí na PC již ve zdejší školce takže do první třídy již vstupují se základními dovednostmi na PC...dcera je naprosto spokojena..protože krom školy stíhá ještě věci které by normálně nestíhala ...

  • 17. 2. 2010 21:08

    Šavel (neregistrovaný)

    Tak jsem si dnes udělal takový malý a pohříchu nereprezentativní průzkum a zeptal se čtyř klientů (víc jich tam nebylo) azylového domu naší charity.
    100% dotázaných navštěvovalo v dětství ZŠ/ZDŠ. Nikdo z nich nebyl vzděláván doma, jeden z nich byl dokonce v kolektivu od nejútlejšího věku (kojenecký ústav, dětský domov, diagnostický ústav, výkon trestu). Podle vaší hypotézy by tito lvové kolektivních salónů, kteří od dětství všechno řešili sami, měli být nejúspěšnějšími členy společnosti. V tomto případě ale ten blahodárný vliv kolektivu jaksi selhal, není-liž pravda?

  • 21. 2. 2010 0:47

    Maros (neregistrovaný)

    Som rád, že sa tu rozbehla diskusia, a zároveň som sa na tomto príspevku dobre pobavil. Ďakujem!

    Pavel, píšeš o niečom, o čom, očividne, vieš to HOV.. čo si spomínal. Odporúčam doštudovať literatúru:
    - John T. Gatto: Dumbing Us Down
    - John Holt: How Children Learn
    - John Holt: How Childern Fail
    - Ivan Illich: Deschooling Society

    > jediné co v životě používám a co jsem si odnesl ze školy je psaní a počty.

    A teraz mi povedz, načo bolo dobré tam 9 rokov tvrdnúť? Na túto dobu zatvárajú vrahov, aj to nie všetkých, a deti. So zatváraním vrahov súhlasím, ale čo také strašné urobili tie deti?

    Zvláštne, že málokedy počujem argument, že v škole sa deti naučia viac alebo lepšie ako inde. Pritom hlavným proklamovaným cieľom školy je deti <i>vzdelávať</i>. A nedá sa tomu čudovať: škola je premárnený čas, kde ťa buď niekto brzdí v tom čo vieš a čo ťa baví, alebo ťa núti robiť čo ťa nebaví. Efektivita mizerná. Pre porovnanie, autorka píše, ze 2 hodiny denne stačia.

    Čo sa týka tej sprostosti s kolektívom:
    1. To slovo mi radšej ani nespomínaj, som naň alergický – robia sa mi po tele červené fľaky. Volajme to radšej stádo.
    2. Neviem ako ty, ale ja som do 6 rokov do žiadnych ústavov nechodil a myslím, že mi to nijak neublížilo.
    3. Kolektív v škole mi síce tiež nijak moc neublížil, ale čo mi niečo dalo, bol i rodina a kamaráti zo sídliska aj mimo.
    4. Predpokladám, že nariekaš aj za zrušenou Základnou vojenskou službou – 2 roky v kolektíve! Paráda!
    5. Máš pocit, že škola a kolektív vychovávajú samostatných, iniciatívnych, premýšľajúcich, tvorivých… jedincov? Vlož si sem takmer akúkoľvek dobrú vlastnosť alebo zručnosť a v škole sa jej nenaučíš! Zato sa môžeš nučiť klamať, papagájovať a podobne, čo, uznávam, sú dôležité vlastnosti, hlavne pre politickú kariéru.
    6. Ako asi myslíš, že fungovala spoločnosť pred zavedením povinnej školskej dochádzky? A čo tie chúdence izolované deti? Oops, ono to fungovalo dobre a možno aj lepšie ako dnes. Minimálne boli ľudia lepšie pripravení na život a vedeli sa o seba postarať podstatne lepšie ako priemerný človek dnes.
    7. Neviem, kde sa berie ta *** predstava, že doma vzdelávane deti trávia všetok svoj čas zavreté doma s rodičom. Tieto deti majú podstatne viac času na zaujímavejšie aktivity, pri ktorých stretnú omnoho zaujímavejších ľudí ako urevaný kolektív v škole.
    8. A ak ešte stále veríš na nejaký zázračný kolektív – škôlka pre veľké deti by sa dala spraviť aj príjemnejšia a lacnejšia. A hlavne, skús mi vysvetliť, prečo by mala byť povinná.
    TAK DO *** AKÝ KOLEKTÍV!!!

    Ak si nebodaj dočítal až sem, skús si svoj mail ešte raz prečítať. Skutočne výplod sociálneho génia! Gratulujem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).