Vyjadruji pochvalu za zajimavy clanek.
Priznavam, ze me ty „2 hodiny denne“ taky trosku rozhodili, ale to zduvodneni je naprosto spravne. Ve skole se proplaca spousta casu na blbiny, aby se pak probehlo pozadovanym objemem latky v relativne male casti „hodiny“. Vim, ze na gymnaziu to bylo normalne kolem 50% „hodiny“ (tedy misto 45 minut se casto stravilo na vykladu jen 20–25 minut).
Ja bych mel nejvetsi strach z toho, ze bych nedokazal vysvetlit diteti danou latku. Mozna ne treti tridu, ale takovou sestou a vyse. Snad je to ale tim, ze osobne jsem na zakladni a stredni skole neprecetl ani jednu ucebnici a zil jen z toho, co jsem odposlouchal v hodine :-) (Pozn.: evidentne mi to stacilo, protoze jsem patril k tem lepsim. Mam technicke VS vzdelani)
Nejvetsi vyhody domaciho vyucovani jsou podle me:„evidentne mi to stacilo“
Evidentně nestačilo. 3. pád zájmena „já“ není „mě“, nýbrž „mně“, rozhodily se píše s ypsilon na konci, když se jednalo o hodiny. Také mám technické vzdělání, ale kdo nedokáže pochopit pár triviálních gramatických pravidel, ten musí mít problémy i s těmi matematickými.
K tomu zbytku – domácí příprava se předpokládala vždycky. Zejména u věcí, kde těch 30 minut ve škole k pochopení či zapamatování nestačilo.
3. pád zájmena „já“ sice muze byt „mně“, ale ja tam mam „mi“, takze je to spravne.
„Hodiny rozhodilY“ uznavam. Vsiml jsem si toho hned, kdyz jsem ten prispevek odeslal. Bohuzel to nejde editovat, takze jsem to nemohl opravit a nechtel jsem zbytecne zatezovat pripadnou diskuzi prispevkem, v nemz bych se omlouval za preklep.
K problemum s matematickymi pravidly: Priznavam, ze jsem mel na vysoke skole problemy s integrovanim dvojnych a trojnych integralu vektorovych funkci komplexnich promennych :-) Z tech pro me „lehcich“ oblasti matematiky mi nejsou dodnes plne jasna Galoisova pole (resp. vlastnosti polynomu nad nimi definovanymi).
mě tedy není jasné, dle jaké normy se hodnotí a posuzuje člověk, zda je schopný svými schopnostmi a inteligencí učit své děti, předpokládám, že každý člověk je jedinečný a nadaný na něco jiného, tzn. že pokud bude mít problém se zmiňovanou gramatikou, může být mnohem schopnější učit a mít vyšší IQ než člověk, kterému jde zmiňovaná garamatika dobře...ano souhlasím, že člověk všeobecně vzdělaný s průměrnou inteligencí by měl mít určité standartní znalosti, ale těžko podle pár chyb v gramatice zhodnotím člověka na jaké úrovni je....jsou to soudy neobjektivní a mě nic neříkající, takové řekla bych ty vštěpované ve školách, kterými jsme krmeni po celou dobu školní docházky....
Problem vidim opet v penezich, politice a nahledu na fungovani systemu. V momente kdy mame skolstvi „zdarma“ proste chybi logicky penize na vsechno = kvalitni kantory, vybaveni. Ja tomu rikam binarni deleni, jednicky odchazeji a nuly zustavaji a podle toho to skolstvi vypada. Vzdy kdyz vidim tu zaslouzilou soudruzku ( takova vyschla nutrie ) co bojuje za prava soudruhu ucitelu a oni kvikaji … At si laskave uvedomi co chteji, slusne platy, podminky, nepreplnene tridy? No to potom nemuzou kvikat na odborarskejch party …