Názory k článku
Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

Diskobolos
Diskobolos (neregistrovaný) 2a00:e140:0:----:----:----:----:----
7. 6. 2012 11:04 Nový

Zdravá stolice plave a nedělá šmouhy

celé vlákno

Mám zaděláno na doživotní trauma, páč moje hovno neplave a většinou i nějaký ten šlic udělá. Skvělé téma (poučné a zábavné), více takových.

crazy bitch
crazy bitch (neregistrovaný) ---.99.108.109.omegatech.cz
13. 6. 2012 12:39 Nový

Re: Zdravá stolice plave a nedělá šmouhy

celé vlákno

Já myslím že už jen ten fakt, že svoji stolici sledujete, je dobrým znamením toho, že vám není váš zdravotní stav lhostejný ;)

Mary
Mary (neregistrovaný) 46.208.40.---
7. 6. 2012 12:06 Nový

opravdu?

celé vlákno

Opravdu jsou Češi na prvním místě v počtu rakoviny tlustého střeva na obyvatele? V Evropě nebo kde se to zjišťuje?

xyz
xyz (neregistrovaný) ---.pripojen.cz
7. 6. 2012 12:19 Nový

Re: opravdu?

celé vlákno

Co jsem si přečetl pár studií, kde je ČR uvedena jako "vítěz", tak data mají od IARC (WHO) a dle uvedených zemí je to v celosvětovém měřítku. Pochopil jsem to jako počet lidí diagnostikovaných s rakovinou tlustého střeva.

http://www.who.int/ionizing_radiation/research/iarc/en/
http://cebp.aacrjournals.org/content/18/6/1688.short
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.3322/caac.20038/full

Určitě lze od IARC získat podrobnosti.

xyz
xyz (neregistrovaný) ---.pripojen.cz
7. 6. 2012 12:26 Nový

Re: opravdu?

celé vlákno

Zde jsou data za r. 2008, ČR je třetí za Maďarskem a Slovenskem, ale nevím, zda-li jsou to nejnovější data.

http://globocan.iarc.fr/factsheets/cancers/colorectal.asp

Můžete se zeptat zde:
http://www.iarc.fr/en/contact-us/cancerdb.php

Mary
Mary (neregistrovaný) 46.208.40.---
7. 6. 2012 17:37 Nový

Re: opravdu?

celé vlákno

Tak je to fakt. Děkuji moc za odkazy.

jehovista
jehovista (neregistrovaný) 194.213.54.---
7. 6. 2012 14:03 Nový

Fotky nebudou?

celé vlákno

Ne ze bych se v tom nejak vyzival, ale ty popisy by par obrazku asi hezky doplnilo a clovek by si udelal lepsi predstavu.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
7. 6. 2012 17:40 Nový

Re: Fotky nebudou?

celé vlákno
Rem
Rem (neregistrovaný) 89.235.0.---
7. 6. 2012 15:40 Nový

Zdravá stolice

Tvar - Nepřerušovaný váleček
Nedovedu si představit, že bych tlačil 30-40 cm dlouhý klobás.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz
7. 6. 2012 18:46 Nový

Nu...

To je zase mouder. Každá stolice zapáchá. Jedinou výjimkou jsou maximálně několik dnů stará miminka, která ještě nemají rozvinutou střevní mikrofloru a jsou kojena. Ale i ta to brzo doženou. Je ale pravda, že příliš velký a nebo příliš výrazný zápach signalizuje problém. A že plave? Naopak, stolice, která plave, značí už dost velkou dehydrataci, třeba v létě. Tělo šetří vodu a tlusté střevo jí odnímá. To může vést až k zácpě. A vláknina? Ta způsobuje bobtnání a nestavitelné chuchvalce tlačí před sebou. Takže neusnadňuje vyměšování, ale zvětšuje objem. Ale pozor při sníženém objemu pití, takové zácpy jsou děsivé. A ještě se tu neobjevila pravidelnost. Každý den dvakrát i dvakrát týdně nemusí být ještě problém, záleží na stavovacích zvycích. Ještě taková zajímavost, epitelní tkán střevního povrchu se vyměňuje cca každé 4 týdny. Proto je barva stolice do hněda.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz
7. 6. 2012 18:51 Nový

Ještě bych dodal...

Speciální jednotky na tajných misích například v Afghanistánu si nosí s sebou malé kontejnery na stolici, protože ji nemohou nechat na místě. Horalé mají dokonalý čich a podle směru větru a stavu stolice by poznali, kdy a kdo tam šel a kam směřuje. A jinak, stolice samozřejmě hoří. Ovšem vysušená. Na severu afriky a i jinde v pouštních oblastech se hlavně dobytčí výkaly suší a pak slouží jako palivo.

crew
crew (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
8. 6. 2012 15:16 Nový

Asi umírám

Už 20 let :-)

rrrobo
rrrobo (neregistrovaný) ---.tatrabanka.sk
8. 6. 2012 20:15 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

celé vlákno

Tmava stolica naznacuje prasknuty hemoroid? Nesposobuje nahodou praskuty hemoroid krv v stolici? A tmava stolica nesuvisi nahodou s krvacanim este pred hrubym crevom? Napr v zaludu alebo v tenkom creve?

všudybyl a všudykuk
všudybyl a všudykuk (neregistrovaný) ---.0.broadband9.iol.cz
9. 6. 2012 10:11 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

celé vlákno

Teda krvácení z žaludu do stolice bych nepřál ani Slovákovi.

Mary
Mary (neregistrovaný) 46.208.40.---
9. 6. 2012 10:22 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

celé vlákno

o))))))))))))))Ty seš číslo! o))))))))) Pokud mají Češi takové světové prvenství v karcinomu tlustého střeva, mělo by se o stolici mluvit co nejvíc. Nejenom strašit lidi. Férově říct, že to, co jedí, se dotýká jejich zdraví. Jenže na nemocech a nemocných lidech se přiživuje a parazituje tolik institucí, co si pěkně žijou, že se tahle jednoduchá souvislost nehodí říkat nahlas. Naše medicína je postavená na jiných základech, než je prevence a léčba dietami.

DJ Bubo
DJ Bubo (neregistrovaný) 213.192.24.---
9. 6. 2012 13:46 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

celé vlákno

Tak to moje hovniso je plné krve, páč mám hemoroidy, po výkonu musím mísu vykartáčovat, větrák nestíhá, takže o každém mém vyprázdnění ví pomalu celá ulice. Ale jinak mám stolici pravidelnou, 3 - 6x denně; podle toho, jestli jsem den před tím chlastal, či ne.

Mary
Mary (neregistrovaný) 46.208.40.---
9. 6. 2012 17:33 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

celé vlákno

Koukám,že si na mýty nepotrpíš. :-)))))))

Tamper
Tamper (neregistrovaný) 109.238.212.---
9. 6. 2012 21:52 Nový

zdravé?

celé vlákno

Onehdy jsem sledoval Dr.House a to je nějaká kapacita :D a ten říkal že lejno plave po nezdravé stravě plné tuku...Tak kde je pravda?

Harper
Harper (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
11. 6. 2012 11:39 Nový

Re: zdravé?

celé vlákno

No jasně. To věděli už v Nemocnici Larse von Triera. Plavat nemá.

Jiří
Jiří (neregistrovaný) 194.212.22.---
11. 6. 2012 15:53 Nový

Re: zdravé?

celé vlákno

... no jistě, vždyť si v článku odporuje.
Píše, že zdravé lejno plave, ale popírá to tvrzením, že zdravá strava s vlákninou je až 3x těžší.
To jsou asi zase špatně opsaná moudra (většinou špatný překlad ze zahraničních originálů).

w4rr10r
w4rr10r (neregistrovaný) 213.192.25.---
11. 6. 2012 18:36 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

celé vlákno

> Zdravá stolice by také měla mít menší váhu než voda (tj. v míse plave)

Myslíte hustotu...

> Je prokázáno, že vegetariáni, kteří přijímají více vlákniny, mají dvakrát tak těžkou stolici než lidé s běžným a lehce nezdravým jídelníčkem.

Aha, takže být vegetariánem je nezdravé, díky za potvrzení.

xyz
xyz (neregistrovaný) ---.pripojen.cz
11. 6. 2012 21:17 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

celé vlákno

To je logika pětiletého dítěte...

Je trochu rozdíl mezi limitní a relativní váhou; tedy dvakrát větší váha NEznamená, že se taková stolice potopí. Nakreslil bych pro snadnější pochopení obrázek, ale z kreslení hovínek jsem bohužel rovněž vyrostl.

Méďa Béďa
Méďa Béďa (neregistrovaný) ---.docent.klfree.cz
11. 6. 2012 22:27 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

celé vlákno

No spíš to vypadá, že s vegetariánem se člověk může bavit akorát o hovn...

Tim
Tim (neregistrovaný) 213.108.160.---
12. 6. 2012 14:13 Nový

Něco je špatně

celé vlákno

Na velkou chodím 2-3 do týdne, pokud jdu dvakrát v jednom dni, znamená to, že jsem snědl něco špatného a to mě prohání. Stejné je to s plaváním. Normálně se potápí a když plave, pak je to vždy po něčem, co před vytlačením hodně plynovalo a ze mě šlo velkou rychlostí. Obojí, jak vyšší frekvence, tak plavání, je vždy spojené s bolestí střev a probubláváním v nich, o pálení konečníku, jak kdybych vytlačil omáčku z feferonek, nemluvě. Z tohoto důvodu díky, nechci v článku popsaný zdravý způsob vyprazdňování.

V článku ještě nezazněly běžné poruchy vyprazdňování. Pokud změním prostředí, na velkou nejdu třeba týden. Stejné je to i když zanedbám pitný režim a spokojím se jen se sklenkou vody na celý den. Pak jdu na velkou jednou za týden. Vyprazdňování je pak ale porod... Při správném pitném režimu je vyprazdňování bez problémů.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.fel.zcu.cz
15. 6. 2012 12:10 Nový

Re: Něco je špatně

celé vlákno

Ano, máte pravdu. Někdy změna prostředí způsobí prodlevu ve vyprazdňování. Ale když to není moc často, není to ani škodlivé. Nedostatek pití jsem tu už komentoval. A s tím porodem máte pravdu.
Mohu-li do doporučit, jako asi nejlepší prevenci před všemi problémy se stolicí včetně hemoroidů, zácpy, průjmu a krvácení bych viděl tři věci.

Dostatek pohybu, stačí i chůze, ale cca řádově kilometr denně, správná strava, omezit hlavně tuky a pak se mi osobně osvědčila kefírová houba.

Při pravidelném popíjení velmi rychle upraví stolici na velmi přijatelnou konzistenci a frekvenci. Pak to nebolí, hemoroidy se stáhnou a trávení se upraví. Je to sice trochu drahý špás, protože kefírová (tibetská) houba vyžaduje zásadně čerstvé mlého (UHT nesnáší), ale pak se o střeva postará. A je to typické manažerské ršení, není třeba moc času, kefír se pije večer před spaním, ráno je hovínko rychlé a krásné před sprchou a jediný problém je občas hodit do auta balík čersvého mléka. Ale opravdu se to vyplatí.

Pepa
Pepa (neregistrovaný) 109.107.214.---
16. 6. 2012 11:35 Nový

Re: Něco je špatně

celé vlákno

Tak to jsem ještě neslyšel, že tibetská houba nesnáší UHT mléko. To vám řekla nebo jak jste na to přišel? Tibetskou houbu mám doma přes dva roky a v ničem jiném mi krásně neroste než v UHT (samozřejmě v polotučném- v nízkotučném jí nenechávám strádat.)

ajša
ajša (neregistrovaný) 85.135.74.---
22. 6. 2016 17:02 Nový

Re: Něco je špatně

celé vlákno

Jj přesně tak to mám i já :)))

Tinka
Tinka (neregistrovaný) 91.199.207.---
28. 4. 2015 19:04 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

Jem veľmi veľa vlákniny, mám veľmi veľa pohybu až až a pijem veľmi veľa tekutín a problémy s konečníkom a so stolicou mám. Mávam hnačku a zácpu a to keď som v 12,15,20 či 28 dni v cyklu a mám úplne pomotané trávenie. Inak mi trávi veľmi dobre aj stolica je pravidelná tak ako má byť.

Anmy
Anmy (neregistrovaný) ---.ip.nej.cz
6. 10. 2016 7:30 Nový

Re: Stolice bez mýtů: Jak vypadá ta zdravá?

Zkoumáte někdo stolici jestli v ní nemáte parazity? Mě o tom říkala kamarádka, že pokud máš určité příznaky, tak můžeš mít parazity.