Ano Kofola je jedna z nejlepších limonád na trhu, kam se hrabou koncerny, plné konzervantů.
Nevadí , pokud jí nepijete 2 litry denně .. Kofolu si dám cca 1 do měsíce , a někdy ani to ne. A určitě mi nevadí nic co v ní je. Problém je když jí máte jako zdroj pro pitný režim ....
Ale tady je přece úplně jedno, kolik toho člověk denně vypije. Tady je podstatné to, že umělá sladidla nemají v nediabetických potravinách co dělat.
V Kofole original žádný aspartam není!!!!! Je jen v Kofole bez cukru.
Aspartam je jedna z nejvíce zkoumaných látek, a pokud nemáte fenylketonurii, tak je v povolených limitech prokazatelně bezpečná
Ta je bezpečná hlavně tím, že se snadno rozkládá teplem na metanol, že....
podívejte se, kolik je povoleno methanolu v lihovinách a srovnejte to s množstvím takto hypoteticky vzniklého methanolu.
Jake konzervanty jsou v coca cole?
nevíme, nejsou uvedeny na obalu. ale je možné, že tento mok působí jako konzervant sám o sobě.
Takze podle stejne logiky je i Kofola mozna plna konzervantu.
nerozumím. ve složení kofoly konzervant uveden je.
Tak si jeste precti na co jsem puvodne reagoval.
To je hlavni uspech, jinak by byla znicena podobne jako Opavia a dalsi, transformaci na nepozivatelne hnusy.
Za uspech bych ovsem povazoval, az bude v restauracich levnejsi nez pivo.
Jojo, jako ceska firma by urcite prodavala uspesne to, co tu nikdo nechce kupovat, protoze by to bylo drazsi nez ty ostatni smejdy.
Podobne treba Skodovka - jak uzasne a levne verze Favoritu jsme tu ted mohli mit misto tech predrazenych nemeckych Octavii, ze jo!
Puvodni susenky Opavia (cca do roku 1999) nikdo nechtel kupovat ? Ale kdeze, naopak byly tak kvalitni (a levne) ze firma ohrozovala konkurenci a bylo treba ji znicit.
Pak nechapu, proc se v takovem pripade vubec nekdo obtezoval s dalsi vyrobou a proste to nezavrel.
Značka, pochopitelně značka, o nic jiného tu neběží. Lidé vidí povědomou značku, vzpomenou si a kupují, protože jsou na ten výrobek naučeni od dětství (toto chování máme "v genech" a souvisí např. i se současným takřka celonárodním odporem vůči koprovce a dršťkové).
A tady jsou dvě možnosti:
1) buďto má značka kontinuitu (příklad výrobků Opavie a Orionu) a pak k mršení kvality dochází průběžně, tzv. salámovou metodou, aby spotřebitel nic nepoznal a stačil na výrobek navyknout i své potomstvo, přičemž se spoléhá na to, že málokdo má doma schované balení téhož výrobku z roku 1990. Typicky dochází k tomu, že se postupně zmenšuje balení a že se kvalitní suroviny nahrazují méně kvalitními variantami nebo náhražkami. Pozor, netýká se jen potravin; nedávno jsem objevil v komoře zapomenuté houbičky na nádobí Söke někdy z roku 1993, a při porovnání s těmi dnešními jsou o polovinu větší!
2) nebo se jedná o obnovenou výrobu (příklad Pedro, Kofola, Bikava) a pak je zcela na libovůli výrobce, do jaké míry se bude držet původní receptury. Většina lidí nemá takovou chuťovou paměť, aby po patnácti, dvaceti letech poznala změny. Kofolu jsem nikdy moc nepil, takže nemůžu příliš srovnávat (ta dnešní mi přijde málo sycená, ale to je obecně problém celého dnešního nápojového průmyslu); ale třeba zmíněnou Bikavou jsem se už od mládí ládoval ve všech možných skupenstvích a mohu odpovědně prohlásit, že ten dnešní výrobek s ní nemá absolutně nic společného, ba rozdíl je patrný už při pohledu na obsah sáčku (jednolitě béžový prášek konzistence moučkového cukru nahradily nesoudržné černé a bílé krupičky). Ono totiž dost dobře nelze napodobit sušené kávové mléko tím, že se do instantní melty přimíchá rostlinná náhražka smetany.
Ja tedy chutovou pamet na susenky Opavia (Florenta) mam a ten blivajs co je to ted je strasny. Tenkrat to zmenili skokove, takze podle data spotreby slo poznat jeste ty stare pozivatelne nebo nove hnusne. Stejne tak slo i udelat srovnavaci degustaci :-)
Snaha o snizovani kvality vyrobku, aby se nemuselo sahat na cenu, je spolecna vsem, takze tohle moc s Opavii nesouvisi. A vzhledem k tomu, ze jak pisete, je v segmentu FCMG extremni citlivost na reklamu, by bylo jednodussi procpat do hlav novou znacku, nez kupovat starou fabriku a slozite menit vyrobu, ztracet cas a penize se vsemi souvisejicimi procesy ve vyrobe, obmenou zamestnancu, atd. Ne, tohle je proste porad jenom dalsi pseudonacionalni paranoia.
Jenze k tomu doslo po "prevzeti" firmy tehdy dle ODS modnim strategickym partnerem. Strategie se vsak ukazala jasna, jako u jinych firem.
Proč "někdo" koupil Čokoládovny v Modřanech, chvíli tam vyráběl, ba dokonce i na oko modernizoval a rozšiřoval výrobu, a pak je poslal do prdele?
S bývalou Kofolou má společný pouze název. Ze zvědavosti jsem koupil lahev a byl jsem znechucen. Ještě více jsem však byl znechucen například nápojem Top-topic, který byl za socialismu vynikající, osvěžující nápoj z vinných hroznů, zatímco dnes je to zředěná kyselina citronová oslazená stejně jako Kofola umělými sladidly a nasycená CO2, zřejmě ještě chemicky dochucená, takže je snad ještě odpornější než Kofola.
Já jsem si vždycky myslel, že vláknina se nestráví a slouží jako plnivo, aby v člověku nezahnívaly zbytky ztrávené potravy... A hlavní zdroj vlákniny by mělo být ovoce a zelenina. Pokud je v nápoji vláknina, tak jí nemůže být moc (jinak by to byla kaše a ne nápoj) a tak to při zažívání zas tak moc nepomůže. Jelikož se ani nijak jinak neztráví, tak nevím, jak by mohla působit proti kardiovaskulárním chorobám... Mohl by mi to prosím někdo vysvětlit?
Internet Info Vitalia.cz (www.vitalia.cz)
Chytře na život. ISSN 1802-8012
Copyright © 2009 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Vitalia.cz využívá zpravodajství ČTK