Hlavní navigace

Může mít každá žena krásná prsa? Jak na to?

Sdílet

 Autor: Copyright © 123RF Stock Photos
Pěkná prsa a dekolt si přeje asi každá žena. Velikost prsou se příliš ovlivnit nedá, pokud tedy nebereme v úvahu plastiku, ale pevnosti a zdravému vzhledu už pomoci lze. Jak?

Nic nepomáhá na pevná prsa tak, jako cvičení. Tipy na vhodné cviky najdete v článku Pevná prsa pro každého. Tentokrát se podíváme na některé další rady, jak výsledný dojem v oblasti dekoltu vylepšit.

Mužům se omlouváme, tenhle článek je asi opravdu nebude zajímat. Ale chcete-li zůstat u tématu, zkuste třeba tohle: Kuriozity z království výstřihů

Efekt mazání se projeví po čase


Autor: Copyright © 123RF Stock Photos

„Mám doma hned několik zpevňujících přípravků na prsa a dekolt a pravidelně je používám. To je tak asi vše," říká o péči, kterou věnuje výstřihu, Hanka (44). „Sice jsem zkoušela i cvičit, ale bohužel nemám pevnou vůli. Kosmetika je pohodlnější, i když ne všemocná.“ 

Ano, kosmetika může vedle cvičení podstatně ovlivnit vzhled poprsí. Důležitou součástí péče o dekolt je dopřát pokožce dostatek výživy a hydratace. Pokožku ve výstřihu mažte každý den zvláčňujícími, výživnými a zpevňujícími krémy nebo tělovými mléky. Na trhu je spousta přípravků – různá zpevňující tělová mléka či zpevňující a tvarující krémy určené přímo na poprsí, krk a dekolt.

Pokud se budete mazat pravidelně a dlouhodobě, časem poznáte, že kůže je pevnější a odolnější.

Prsa se doporučují mazat každé ráno a večer krouživými pohyby ve směru hodinových ručiček a spíše zespodu nahoru.

Pravidelná automasáž chce čas

Automasáž se doporučuje rovněž provádět každý den, i když z časových důvodů to asi nebude vždy možné. Dvakrát týdně byste si však mohla čas na masáž udělat.

K masáži použijte tělový nebo masážní olej, nakapejte si jej do dlaně a dlouhými táhlými pohyby ve tvaru ležaté osmičky masírujte pokožku až ke klíční kosti. Od klíční kosti pak pokračujte ještě výše po krku až k bradě.

Peeling na celé tělo včetně dekoltu

Peeling odstraní starou vrstvu kůže, zlepší prokrvení pokožky a kůže bude vypadat mladistvěji. Vyhlazená kůže bude i lépe vstřebávat nanášené krémy.

Peelingy si můžete zakoupit již hotové, anebo zkusit jednoduchou a levnější variantu v podobě mořské soli. Hrst mořské soli dejte jen na chvíli (2–4 sekundy) do teplé vody, čímž se zjemní, a poté s ní masírujte krk, šíji, dekolt a prsa. Peeling dekoltu si dopřejte asi tak jednou týdně.

Masky proti stárnutí dekoltu

Pokožka ve výstřihu postupem času ztrácí pružnost a ztenčuje se. S přibývajícím věkem chce tělo prostě víc pozornosti než za mlada. Jak říká Lucie (25): „Myslím, že v mém věku ještě žádnou péči nepotřebuji, ale za pár let se o to určitě budu zajímat víc. Zatím se jen po celém těle mažu tělovým mlékem a to mi stačí.“

Stárnoucí kůži je třeba dodat vitaminy a látky, které podpoří tvorbu kolagenu. Masky na dekolt je možné zakoupit buď již hotové, anebo se inspirovat některými domácími recepty. Sama pak poznáte, která z masek vám nejvíc vyhovuje. Masku se doporučuje nanášet jednou až dvakrát týdně.

Tipy na domácí masky na oblast dekoltu:

  • Hydratační jogurtová maska
    Smíchejte čtyři lžíce bílého tučného bio jogurtu, dvě lžičky tekutého medu a jednu lžičku citronové šťávy. Masku aplikujte na obličej, krk a dekolt a nechte působit asi 20 minut. Poté smyjte a ošetřete běžným tělovým mlékem, které používáte.
  • Maska z ovesných vloček
    Tři lžíce jemně mletých ovesných vloček přelijte asi šesti lžícemi vroucí vody a přidejte lžičku citronové šťávy. Aplikujte na obličej, krk a dekolt, 20 minut relaxujte a poté smyjte a ošetřete tělovým mlékem.

Mučení ve sprše: studená, teplá…

Nejúčinnější bývají obvykle ty nejméně oblíbené techniky, a jednou z nich je i sprcha střídavě studenou a teplou vodou.

To potvrzuje i Barbora (32), která své tělo jinak nezanedbává: „Pravidelně chodím do posilovny, kde mimo jiné procvičuju i prsní svaly. Také používám tělová mléka, ale ne žádné speciální na prsa a dekolt. Slyšela jsem, že je dobrá i střídavá sprcha studenou a teplou vodou, ale po pár pokusech jsem k tomu ztratila odvahu.“

poporodni_deprese

Když si ale pomyslíte, jak se vaše poprsí prokrví a zpevní, třeba to se zatnutými zuby zvládnete. Začněte vždy s teplou vodou. Kolem každého prsu obkružte desetkrát, pak masírujte proudem vody zdola nahoru oblast krku a dekoltu. Totéž opakujte se studenou vodou. Tento rituál můžete provádět každý den po běžném sprchování. Na pomoc si můžete vzít i jemnou mořskou lufu.

Co prsům a dekoltu neprospívá / čeho se vyvarovat

  • Horká koupel – oslabuje vazivovou tkáň
  • Diety – raději vsaďte na cvičení a zdravý způsob života
  • Nesprávná poloha na spaní – nejhorší je poloha na břiše, nejvíce se naopak doporučuje poloha na zádech
  • Nesprávně padnoucí spodní prádlo – když prsa nejsou tam, kde by měla být, nemají optimální oporu, což by měl být prvotní účel podprsenky. Také nezapomínejte na to, že sportovat byste měla jedině se sportovní podprsenkou.
  • Pozor na slunce – sluneční paprsky způsobují rychlejší stárnutí kůže, vrásky a pigmentové skvrny. Krém s ochranným faktorem by měl být v létě při pobytu na slunci samozřejmostí.

Co prsům prospívá / na co se zaměřit

  • Správné držení těla – narovnejte se, ramena stáhněte k sobě a prsa se vypnou i bez push–upky
  • Dostatečný pitný režim a přísun vitaminů

Extra rady, když potřebujete mít na večer perfektní dekolt

  • Kostky ledu
    Kostkami ledu přejíždějte po dekoltu, efekt je patrný ihned.
  • Plátky citronu
    Rozložte je na dekolt a nechejte asi 5 minut působit. Poté s nimi ještě jemně přejíždějte několik minut. Ovocné kyseliny dokáží pleť zjemnit a vypnout.
  • Záchrana na poslední chvíli? Make-up
    Dobře udělaný make-up dokáže doslova zázraky. Před samotným make-upem byste měla aplikovat vyhlazovací sérum. Vhodné jsou různé rozjasňující pudry.

Pečujete nějak o svůj dekolt a prsa? Pokud ano, jak? Nebo to považujete za zbytečné?

Autor článku

Psaní článků pro internetové magazíny se věnuje již od roku 2010. Na serveru Vitalia.cz se zaměřuje zejména na zdravotní problematiku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).