Hlavní navigace

Dietou metabolismus nezrychlíte. Zkuste jógu

Redakce

Kterak zrychlit metabolismus a konečně se zbavit kil, která si s sebou neseme z dětství, mládí nebo ze stresu? Zapomeňte na diety a omezování.

Doba čtení: 4 minuty

Hubnutí je také nejčastějším předsevzetím, které si na sklonku roku dáváme. Diety však nepatří mezi efektivní způsoby, jak zhubnout, protože z dlouhodobého hlediska se stávají skutečnou cestou do pekel. Rozkolísáte si metabolismus a ve finále skončíte s největší pravděpodobností s mnohem vyšší váhou, než jste začínala. Jak tedy efektivně zhubnout, nestresovat se a znovu nepřibrat?

Jana Černotová

terapeutka a cvičitelka Hormonální jógové terapie

Vystudovala zdravotní tělesnou výchovu na VŠTVS v Praze, pokračovala studiem rehabilitačních technik u MUDr. Smíška. Absolvovala Aromaterapii a masáže (těhotenské) při Asociaci českých aromaterapeutů a masérskou školu Davida Rozbroje v Ostravě. Je učitelem jógy II. stupně. Úspěšně absolvovala studium hormonální jógové terapie pro ženy a pro diabetiky u Dinah Rodriguez ve Vídni. Účastní s mnoha mezinárodních vzdělávacích seminářů a workshopů v oblasti jógy.

Zhubnout rozhodně není nemožné, jen člověk musí vědět, jak na to. Základem je udržet si dobrou náladu a nestresovat se, nehladovět a rozumně se hýbat. „Estrogen a progesteron jsou dva hormony, které zodpovídají za ženskou postavu. S jejich úbytkem dochází k metabolickým změnám a ke změnám v ukládání tuků zejména do oblasti břicha, pasu a prsou a navíc typicky se zvyšuje chuť k jídlu,“ popisuje Jana Černotová, terapeutka a cvičitelka Hormonální jógové terapie. „Když k tomu přidáme nezdravý životní styl, sedavé zaměstnání, stres, emoční vztahové problémy, kompenzujeme nedostatek harmonie v životě přejídáním nebo pojídáním všeho možného, co doma najdeme. A často v pozdních hodinách. Výsledek je pak rychle znát,“ říká terapeutka.

Zvyšte hladiny hormonů a zlepšete náladu

Co proti těmto nezmarům dělat? „Pokud se chcete věnovat nějakému sportu, nevyčerpávejte se příliš. Budete-li se totiž věnovat příliš intenzivnímu tréningu silově zaměřených sportovních aktivit, budete vyčerpávat své ženské hormony a nerovnováhu ještě více prohloubíte. Zkuste si vybrat třeba hormonální jógovou terapii a vytrvat při jejím praktikování,“ prozrazuje úspěšný recept Jana Černotová.

Stejně, jako je nutné hubnout s dobrou náladou, abychom nemuseli smutek zahánět jídlem, je nutné eliminovat stres. To vždy nemusí být úplně jednoduché, protože změny, byť k lepšímu, mohou být pro psychiku zpočátku náročné. Ale stresové hubnutí má stejné následky jako diety. „A právě praktikování hormonální jógové terapie zvýší hladiny hormonů a zlepší metabolismus, čímž zharmonizuje především vaše emoce. Veškeré změny, stravovací i sportovní, zavádějte postupně. Sportovní aktivity kompenzujte hormonální jógou. Váš metabolismus již bude aktivován cvičením a svaly budou procvičovány díky józe,“ vysvětluje výhodu jógové terapie terapeut..

Změňte stravovací návyky

Víte vůbec, co jíte? I když se vám opravdu nechce, zkuste si týden zapisovat všechno, co a kdy sníte a vypijete. Včetně uzobávání mezi jídly, dojídání po dětech nebo ochutnávání při vaření. A po týdnu si svůj seznam projděte. Snadno zjistíte, kolik si dopřáváte tučného, sladkého, fastfoodového, kolik bílého pečiva a alkoholu. A kolik najdete třeba rybího masa, zeleniny a ovoce? Vody bez bublin, zeleného, ovocného či bylinkového čaje…

„O svém jídelníčku přemýšlejte, také pokud jste v menopauze,“ radí Jana Černotová a dodává: „Existuje mnoho pomocníků. Mateří kašička je vynikajícím zdrojem vitamínů, aminokyselin, enzymů, působí proti únavě, stimuluje činnost mozku. Včelí pyl je bohatý na vitamíny A, B1, B2,B5 a růstový hormon, který pomáhá vaječníkům vstřebávat hormony hypofýzy. A je to růstový hormon, který stimuluje produkci estrogenu a pomáhá tak při polycystických vaječnících a ovulačních cyklech. Doplňte stravu naklíčenými obilninami a výhonky. Obsahují velké množství prány a pomáhají regenerovat buňky. Klíčením dochází k nárůstu přírodních estrogenů, vitamínů, enzymů i minerálů. Jeden šálek naklíčených sójových bobů obsahuje stejné množství vitamínu C jako 6 sklenic pomerančové šťávy.“

Dietou metabolismus nezrychlíte

Když se člověk začne zdravěji stravovat a dodržovat pitný režim (dva a půl až tři litry tekutin denně), dojde ke zrychlení metabolismu. Na rozdíl od diet, které metabolismus zpomalují. Zbavování se škodlivin je velmi prospěšný proces, který je dobré podpořit. Když se z těla vyplaví toxické látky, bude se člověk lépe cítit, zlepší se stav jeho pleti a vlasů a bude mít mnohem více energie. Vyplavování škodlivin je ale zpočátku pro tělo náročné. Pokud se chcete spolehnout jen na přírodní pomocníky, zkuste šťávu z černé jeřabiny či z aloe vera – proces očisty urychlí a minimalizují jeho nepříjemné vedlejší projevy, jako jsou bolesti hlavy nebo únava. Samozřejmě za podmínky, že budete dostatečně pít.

Vitalia_narozeniny

Hubnutí nesmí být utrpení. Když zdravě změníte životní styl, budou ztracená kila pouze jednou z řady příjemných změn, které na sobě brzy pocítíte. Tak se nebojte a jděte do toho. Pokud potřebujete podpořit, pořiďte si v lékárně květovou esenci Štíhlá linie, která vám pomůže s rozhodnutím začít žít zdravě. Květové esence posílí pevnou vůli, pomohou s určením reálného cíle a pomohou se závislostí, ať už je to jídlo nebo zahánění nudy jídlem. Není to nic, co byste nezvládla, a když ještě přidáte přírodní pomoc, půjde to mnohem rychleji a lépe.

Zdroj: TZ hormonalni-diabetes-joga.cz