U nás ve školní jídelně se vaří cca 20% porcí polévek oproti porcím hlavního jídla. Polévku jedí první dva ročníky (dává se jim symbolická porce), protože jim to učitelky přikáží, a potom žáci vyšších ročníků (ti si dávají sami a velkou porci). Polévky se moc nesolí, protože během výdeje se sůl v polévce víc koncentruje.
Problém není ani v těch polévkách (počet uvařených porcí se dá snížit), ale v rozmlsanosti dětí. Jak je vidět z fotek: vrací i netknuté, měkké maso, přílohy, i když se jim dává málo. Jedí jen to, co jim chutná a co znají z domova. Ideální by podle dětí byly hranolky, pizza a párek v rohlíku! Hodně dětí do jídla jen rýpne, vrátí ho a koupí si něco sladkého nebo obloženou housku. Když chce dítě bez masa, tak jim ho musíte dát, protože učitelky potom říkají, že si ta ušetřená masa berou kuchařky domů!
Dávám menší porce a každému říkám: když budeš mít ještě hlad, přijď si přidat. Nejvíc si chodí děti přidat dukátové buchtičky, rajskou a špagety.
Dneska to není jako dřív, kdy se vařila jen česká kuchyně. Musí se hlídat nutriční hodnoty, zastoupení mléka, ryb a jiných surovin v jídelníčku.
A není to tak, že by jídla nebyla dobrá. Vaří se to samé i pro učitele a učitelky a ti mají hodně mlsný jazýček, to mi věřte!
6. 10. 2024, 10:44 editováno autorem komentáře