Názory k článku Elektrokoloběžky: Kdy je povinná přilba, jak je to s řidičákem a co jízda na chodníku?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 8. 2023 7:32

    MonikaSh

    Pokud onu směrnici nezaimplementujeme do našeho právního systému (česky řečeno - neupravíme naše zákony ;-) ), tak se žádná změna od ledna nekoná. Ale protože to bude znamenat přínos financí do rozpočtu, tak se o to MD ČR postará.

  • 10. 8. 2023 9:28

    jara9165

    Paní nebo sl. Válková zřejmě dané problematice moc nerozumí a jen opsala to, co někdo někde zveřejnil, ačkoli by si veškeré informace ověřila. Pokud by si nastudovala zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v platném znění, tak by zjistila, že schvalování a registrace dvoustopých vozidel (kategorie L) se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 ze dne 15. ledna 2013 o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly. Z Čl. 4 a přílohy I tohoto nařízení, kde je uvedena klasifikace vozidel, vyplývá, že elektro koloběžky, které mají "konstrukční rychlost" rovnu nebo nižší než 45 km/h a trvalý výkon rovný nebo nižší než 4 000 W, jsou zařazeny do kategorie vozidel L1e-B, což je dvoukolový moped. Což není z hlediska zákona motocykl (kategorie L3e). Jak všichni víme, dvoukolový moped nepodléhá registraci, ale už k jeho řízení musí uživatel vlastnit příslušné řidičské oprávnění (min. skupiny AM) a měl by mít povinnou výbavu. Ještě bych doplnil, že konstrukční rychlost neznamená rychlost, kterou je vozidlo schopno dosáhnout a bývá uvedena na výrobním štítku na koloběžce a v Prohlášení o shodě (COC list), který výrobce vydává v souladu s Čl. 38 výše uvedeného nařízení. Takže prosím, nejdříve si pečlivě nastudujte a ověřte danou problematiku, než vypustíte do světa některé nepravdy, které se pak dále šíří sociálními sítěmi. Mělo by to být krédem každého slušného novináře.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).