Paní nebo sl. Válková zřejmě dané problematice moc nerozumí a jen opsala to, co někdo někde zveřejnil, ačkoli by si veškeré informace ověřila. Pokud by si nastudovala zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v platném znění, tak by zjistila, že schvalování a registrace dvoustopých vozidel (kategorie L) se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 ze dne 15. ledna 2013 o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly. Z Čl. 4 a přílohy I tohoto nařízení, kde je uvedena klasifikace vozidel, vyplývá, že elektro koloběžky, které mají "konstrukční rychlost" rovnu nebo nižší než 45 km/h a trvalý výkon rovný nebo nižší než 4 000 W, jsou zařazeny do kategorie vozidel L1e-B, což je dvoukolový moped. Což není z hlediska zákona motocykl (kategorie L3e). Jak všichni víme, dvoukolový moped nepodléhá registraci, ale už k jeho řízení musí uživatel vlastnit příslušné řidičské oprávnění (min. skupiny AM) a měl by mít povinnou výbavu. Ještě bych doplnil, že konstrukční rychlost neznamená rychlost, kterou je vozidlo schopno dosáhnout a bývá uvedena na výrobním štítku na koloběžce a v Prohlášení o shodě (COC list), který výrobce vydává v souladu s Čl. 38 výše uvedeného nařízení. Takže prosím, nejdříve si pečlivě nastudujte a ověřte danou problematiku, než vypustíte do světa některé nepravdy, které se pak dále šíří sociálními sítěmi. Mělo by to být krédem každého slušného novináře.