Hlavní navigace

Nejběžnější oblečení Čechů: Džíny a třičko

Martina Kopecká

Češi si příliš nelámou hlavu s tím, co si obléknou do práce či školy. Ráno ze skříně většinou vytahují džíny, triko či svetr. V obleku nebo kostýmu se do práce a školy vydává jen malá část Čechů. Vyplývá to z průzkumu Fashion Market 2009 společnosti Incoma GfK. Martina Drtinová ze společnosti Incoma GfK dnes ČTK sdělila, že džíny, triko či svetr jako převažující typ oblečení do práce a školy uvedlo 48 procent dotázaných, přičemž tento typ oděvů nosí téměř polovina čtyřicátníků a více než…

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Džíny

Češi si příliš nelámou hlavu s tím, co si obléknou do práce či školy. Ráno ze skříně většinou vytahují džíny, triko či svetr. V obleku nebo kostýmu se do práce a školy vydává jen malá část Čechů. Vyplývá to z průzkumu Fashion Market 2009 společnosti Incoma GfK.

Martina Drtinová ze společnosti Incoma GfK dnes ČTK sdělila, že džíny, triko či svetr jako převažující typ oblečení do práce a školy uvedlo 48 procent dotázaných, přičemž tento typ oděvů nosí téměř polovina čtyřicátníků a více než třetina lidí mezi 50 a 60 lety. Zhruba třetina lidí si před cestou do práce obléká halenky, sukně a košile bez kravat.

Oblek a kravata, případně kostým jsou každodenním pracovním oděvem pro pouhá čtyři procenta dotázaných Čechů. Jako alternativní oblečení do práce oblek a kostým uvedlo dalších 13 procent účastníků průzkumu. „Nošení formálního oděvu je typičtější pro starší ročníky, pro obyvatele Prahy a pro muže,“ uvedla Drtinová, podle níž ale ženy chodí v průměru méně ležérně oblečeny než muži.

Styl oblékání do práce podle Drtinové souvisí s příjmovou skupinou dotázaných. „Vyšší pozice a lépe placená zaměstnání s sebou nesou i formálnější odívání,“ podotkla.

Styl oblékání má vliv také na výběr prodejny. Zatímco lidé s volnějším stylem oblékání mezi oblíbenými prodejnami módy jmenovali nejčastěji C&A a H&M, formálněji oblékaní respondenti mají v oblibě prodejny OP Prostějov, Baťa, Adidas či Reserved. „Všechny skupiny respondentů se shodly na oblibě prodejen Tesco,“ dodala Drtinová.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).