Hlavní navigace

Názory k článku Jak správně doplnit vlákninu

  • 15. 8. 2012 12:21

    aaa (neregistrovaný) ---.systinet.com

    Proč se v takových člancích vždy doporučuji debilní metrosexuální snídaně typu celozrnný chléb z přibarvené bílé mouky a neslazený ovocný čaj z pytlíku, který ovoce ani čaj neviděl ani omylem? Proč se někdo nezamyslí a nezjistí, že třeba typická anglická snídaně z čočky nebo fazolí je plná vlákniny? Nebo typická ruská snídaně s kaší z pohanky nebo jáhel je daleko prospěšnější, než to, co paní popisuje? A pravá káva je lepší a prospěšnější než "ovocný" "čaj". Na oběd je možné si dat kuskus nebo těstoviny, klidně v celozrnné variantě. Je potřeba vykouknout z frikulínských stereotypů, zjistit si něco o gastronomii ostatních národů a nevymýšlet kolo.

  • 15. 8. 2012 14:45

    Jana Poncarová (neregistrovaný) ---.34.broadband15.iol.cz

    Dobrý den,

    děkuji za Vaši poznámku. Máte jistě pravdu, že čočka ke snídani je mnohem bohatší na vlákninu. Jenže ne každý podobnou snídani po ránu snese, ne každý bude chtít čočku připravovat, popř. ohřívat.

    Celozrnné pečivo nemusí být vždy jen obarvené, koupit se dá opravdové celozrnné pečivo. Stejně tak je možné pořídit skutečný ovocný čaj, nikoli jen jakousi "náhražku" z pytlíku.

  • 15. 8. 2012 15:33

    aaa (neregistrovaný) ---.systinet.com

    Tak všechno se dá, akorát po pokusech sehnat kvalitní celozrnné pečivo v Praze jsem skončil u pečení vlastního chleba. Totéž platí pro ovocný čaj. A to nemluvím o tom, že pro spoustu lidí bude velkou překážkou cena opravdových výrobků. Je velmi zajímavé zkoumat, jak se zdravě najíst z běžných věcí, které lze sehnat ve většině samoobsluh - proto příklad čočky nebo fazolí.

    Také znám lidí, co nesnesou spíše suchou nebo studenou snídani, takže knaekenbrot nebo chleba jsou ráno nepřijatelnou alternativou. Jak už jsem zmínil, spousta vlákniny se nachází v pohance, jáhlách, kuskusu nebo i ovesných vločkách, které jsou pro místní chuťové pohárky asi přijatelnější. Když vločky na dvě vteřiny hodíme do mlýnku na kávu, aby se trochu rozsekaly (ne až na moučku), tak je pak postačí zalít horkým mlékem na tři minuty a snídaně je hotová.

    Také je potřeba vzít do úvahy například fakt, že se bílkoviny rostlinného původu vstřebají daleko lépe, jsou-li tráveny s těmi živočišnými. Což znamená, že mléko do vloček nebo vajička a párek do luštěnin mají svá opodstatnění. Dále víme, že mléčný tuk může pomoct při hubnutí, takže nezavrhujme chleba s máslem.

    Rozhodně nelze o zdravé stravě přemýšlet dogmaticky za využití buzzwordů "celozrnný" a "bez cukru", ale naopak se snažit zjistit co nejvíce informací a vytvořit komplexní přehled o kombinacích výživových látek a posuzovat stravu jako součást takových kombinací. Pak nám vyjde, že třeba zmíněná čočka + vajičko je zdravé a nebudeme muset do sebe tlačit suchý marketing s názvem knaekenbrot.

  • 15. 8. 2012 15:35

    Mary (neregistrovaný) 87.112.156.---

    Ale dá to práci a vůbec to, co dřív bylo samozřejmé k jídlu, se v dnešní době vytratilo. Pomyslná pyramida, stojící na základních potravinách,nad nimi vrstva doplňkových potravin a nahoře úzká špička z pochutin jen pro radost, se povážlivě převrací a staví základnu na špičku.