Pokud by si zákazník koupil víno J. P. Chenet v boxu s cenou 89,90 a bylo mu markováno 129,90 (tedy plná cena bez slevy), má nárok na vrácení rozdílu mezi uhrazenou částkou a vámi veřejně deklarovanými podmínkami?
- Samozřejmě, že ano. Již několikrát jsem toto v Intersparu požadoval a vždy mi bylo (po hromadě nesmyslných keců) vyhověno
To už je potom ale věcí diskuze a zjišťování toho, zda výklad prodávajícího, či kupujícího je správný:-) Otázka, kterou jste položila (nevím, zda přímo vy) ale hovoří jasně. Mohu uvést svůj příklad z Intersparu: AKCE Kojenecká výživa Hami - různé druhy za 149,- Kč. Zakoupil jsem tedy Kojeneckou výživu Hami 1. Na pokladně mi byla naúčtována původní částka 199,- Kč. Odpověď vedoucí zněla, že na Hami 1 se tato sleva nevztahuje. Vzhledem k tomu, že bylo uvedeno "různé druhy" byly podmínky akce a tím i ceny jasné. O žádné výjimce se zde nehovořilo. Původně mi tedy chtěli vrátit peníze, ale já chtěl pouze rozdíl, nakonec mi bylo vyhověno.
Další zkušenost mám z obchodu Carrefour ve Francii. Cena 100g parmské šunky byla 0,01€. Jako správný Čech jsem toho ihned využil a čekal jsem, co se bude na kase dít. Vzal jsem 5 balení. Pokladní se podivila a já jí řekl, že takto to mají opravdu naceněno. Bez jakýchkoliv řečí mi zboží za tuto cenu prodali a následně opravili cenovku. To jen pro zajímavost zkušenost i z jiné země, než je ČR.
No, a co dělat, když jsou v regálu na stejné (slovy stejné) zboží tři cenovky s různou cenou?
Případně, stalo se mi, že jsem koupil něco, co mělo na regále cenu A, namarkovali mi cenu B, když jsem to reklamoval, tak to napřed telefonem ověřovali, pak mi řekli, že to bylo namarkované v pořádku, a když mě vyzvali, ať jim tedy tu cenu ukážu, tak už ty cenovky v regále byly opravené. To aby už člověk opravdu chodil po obchoďáku s kamerou a celý nákup si natočil, jenže pak ho zase vyvede ochranka kvůli zákazu natáčení...
Pak mate jeste moznost jim tam cely nakup nechat a odejit.
Nekolikrat jsem se takto uz hadal v Bille, kde maji v cenovkach trvale chaos. Zhruba ve 2/3 pripadu to skoncilo opravou ceny v pokladne (v muj prospech), v 1/3 pripadu jsem jim tam dane zbozi nechal, ze za tzv. "spravnou" cenu jej kupovat nebudu.
Schvalne jestli ma nekdo podobne zkusenosti s nakupy v zahranici, tedy na zapad/jih od nas :-)
Uz to tu bylo napsano, ale 130 Kc za toto vino je cena primo astronomicka, protoze to je obycejne vino, ktere se normalne prodava za 2 az 3 EUR bez "slevy".
Tohle by se melo stale opakovat, protoze to okradani zakazniku (nemyslim ted zamenou cen, ale premrstenou cenou jako takovou) dosahuje v teto zemi strasnych rozmeru.
Mozna by Vitalia mohla zavest databazi vyrobku pod nazvem, "Kolik co doopravdy stoji".