Hlavní navigace

Češi rádi nakupují v obchodních centrech

Ludmila Hamplová

Čechům v průměru zabere návštěva nákupního centra 110 minut. Zatímco ženy v něm nakupují 118 minut, tak muži jsou s nákupy hotovi rychleji a nákupní centrum opouštějí v průměru po 101 minutách. Cesta do obchodního centra trvá v průměru půl hodiny. Přitom tři čtvrtiny návštěvníků se za nákupy vydává autem. Uvedla to agentura ČTK.

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Čechům v průměru zabere návštěva nákupního centra 110 minut. Zatímco ženy v něm nakupují 118 minut, tak muži jsou s nákupy hotovi rychleji a nákupní centrum opouštějí v průměru po 101 minutách. Cesta do obchodního centra trvá v průměru půl hodiny. Přitom tři čtvrtiny návštěvníků se za nákupy vydává autem. Uvedla to agentura ČTK.

Nejnavštěvovanějším nákupním centrem v Česku je obchodní komplex Nový Smíchov v Praze. Mezi mimopražskými nákupními centry vede brněnská Galerie Vaňkovka.

V ČR bylo loni podle údajů společnosti Incoma Research otevřeno rekordních 20 nákupních center a menších obchodních komplexů. Celkový počet nákupních center tak vzrostl na 290. V následu­jících letech rozmach nákupních center podle odborníků zpomalí hospodářská krize. Developeři totiž mají horší přístup k bankovním úvěrům, a proto některé plánované projekty pravděpodobně neuvedou v život.

Přitom některá nákupní centra v Praze se už nyní potýkají s nízkou návštěvností. Stojí za tím rostoucí konkurence, špatné umístění a skladba obchodů. Samotným obchodníkům se však nízká návštěvnost nelíbí a žalují provozovatele nákupních center, po kterých požadují snížení nájemného. Rozhodčí soud při Hospodářské komoře podobných sporů řeší několik desítek.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).