Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Actimel je plný zvířecích bakterií. Bububu… od Peter - Nechápem, ako môže byť mikroorganizmus patentovaný, najmä ak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 6. 2013 19:07

    Peter (neregistrovaný)

    Nechápem, ako môže byť mikroorganizmus patentovaný, najmä ak sa (podľa tvrdenia spoločnosti) nachádza aj v materskom mlieku. Danone je stvoriteľ alebo čo?

  • 19. 6. 2013 21:54

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Jednoduše.

    1) Když se to hodí, tak Danone tvrdí, že jeho baktérie jsou přirozené.

    2) A na druhé straně jsou patentované, což s přirozenými baktériemi neuděláte.

    Jinak řečeno, v České republice mohou firmy lhát jako když tiskne a trestné to není. Podle vnitřní morálky firem, některé firmy, jako třeba Danone, lžou jako když tiskne, protože můžou a protože ochrana spotřebitele v Česku je nulová. Ne nadarmo nám říkají popelnice Evropy.

    Takže lež je běžný marketinkový nástroj firem jako Danone. Danone ovšem zapomnělo, že ne všude si to nechají líbit, a tak Danone má za sebou nesčetné problémy a soudy za lži i jiné nekalé praktiky v mnoha státech. Ale jak říkám, v Česku je lhát spotřebitele naprosto beztrestné, zde jde i to, co neprojde ani v Rusku či Kambodži.

    Jednoduše si dejte dohromady ad 1) a ad 2) a přidejte si, že pro Danone je lež běžnou taktikou, což je objektivně dokázáno mnoha soudními procesy, které Danone prohrálo, a předpokládejte, že řeči Danone nejsou čistá pravda, ale také lež či pololež.

  • 20. 6. 2013 11:05

    JV (neregistrovaný)

    Vážení kolegové,

    dovolte mi se drobně podělit o názor. Za poslední rok jsem sečetl asi 12 bakalářských či diplomových prací na téma reklama a to nejen od studentů, ale také od zkušených marketingových odborníků z praxe, kteří u nás studují. Všechny závětry vyznívaly stejně.

    Bez nelegální reklamy to dnes vůbec nejde. Dodržování zákonů si nemůže v obrovském převisu konkurence nikdo dovolit. Názory se však liší v jedné zajímavé otázce:

    Je důsledkem všudypřítomné klamavé a protiprávní reklamy spíše to, že lidé kupují více (absolutní spotřeba) nebo to, že lidé kupují od jiných obchodníků (přetahovaná o jistého zákazníka). Úvahy studentů na toto téma mne velmi zaujaly a v mnoha ohledech i překvapily.

    Otázka tedy zní? Můžeme Danopne vyčítat to, co dělá možná jen "v jiném kabátku" úplně každý její konkurent? (Nebo si myslíte, že nedělá?)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).