Hlavní navigace

Pozor na nábory zdravotních pojišťoven na ulici

[Tisková zpráva] Za nábor na ulici zaplatíte vysokou cenu. Váš lékař vás odmítne ošetřit! Takové jsou následky bezohledných, agresivních až útočných náborových akcí, které praktikují některé zdravotní pojišťovny ve snaze ulovit co nejvíce nových klientů.

Sdílet

Paní Marta je zoufalá. V dobré víře přehlásila svoji dceru od Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) k nové zdravotní pojišťovně. Jenže lékaři, ke kterým dcera dosud bez problémů chodila, ji najednou odmítají ošetřit…

Takové jsou následky bezohledných, agresivních až útočných náborových akcí, které praktikují některé zdravotní pojišťovny ve snaze ulovit co nejvíce nových klientů. Dokonce si na to najímají profesionální agentury. Mladí, dobře oblečení, vemlouvaví chlapci a děvčata vám naslibují hory doly, aniž by vůbec tušili, co to zdravotní pojištění je.

Jim nejde o vás, ale jen o svůj vlastní honorář. V Hradci Králové jsme se například setkali na ulici s náborářem, který chtěl, abychom rovnou na místě vyplnili a podepsali přihlášku k nové pojišťovně. Nabízel za to šek na čtyři stovky, který nám prý po prvním květnu proplatí jedna z našich bank.

Vysoká daň za čtyři stovky

Jenže, k čemu vám budou čtyři stovky v kapse, když vás odmítne ošetřit doktor, ke kterému chodíte už dvacet let? Jak se to může stát, ptáte se? Snadno. Vaše nová pojišťovna s ním nemá smlouvu. A vám nezbude, než si hledat ošetření jinde nebo se modlit, abyste ten rok, než se zase budete moci vrátit ke své původní pojišťovně, moc nemarodili. „Na náměstí mě zastavil nějaký klučina. Podepsala jsem jakýsi papír, že to je jen informace, že s námi mluvil a že nám z pojišťovny zavolají. Ale žádné rodné číslo jsem mu nedávala,“ vypráví klientka Jana C. operátorce naší infolinky poté, co jí a dalším šesti členům rodiny přišly karty z jiné zdravotní pojišťovny.

„Volám, abych se dozvěděla, co se děje. Chci se jen zeptat, jestli jsme u vás ještě pojištěni, protože já k té nové nechci,“ zní její naléhavý hlas. Operátorka bohužel zjišťuje smutnou pravdu. Tato rodina už u nás pojištěna není.

Z různých regionů se nám ozývají desítky klientů, kteří se neuváženě přehlásili jinam nebo vůbec netušili, že jeden podpis způsobí automatické přehlášení celé jejich rodiny k jiné pojišťovně. Naštěstí, prokazatelné podvody jsme dokázali řešit a klienti jsou zpět u nás. Někteří však mají smůlu. Rok budou žít v nejistotě, zda je lékař ošetří.

Přemýšlet raději až doma

Co dělat? Jak se bránit? Není třeba se náborářům vyhýbat, klidně si vezměte nabízené letáčky. Ale nic nepodepisujte. Poděkujte a odejděte. Přemýšlejte až v klidu domova. Zjistěte si, zda má konkrétní pojišťovna smlouvu s vaším praktickým lékařem, pediatrem, gynekologem nebo s nejbližší nemocnicí.

Na rozmyšlenou a na získání informací máte spoustu času. Přestup od pojišťovny k pojišťovně je možný jednou za 12 měsíců, vždy k začátku čtvrtletí. Mějte stále na mysli, že pokud se necháte zlákat nabídkou údajně zajímavých bonusů a neuváženě se přeregistrujete, můžete své rozhodnutí vzít zpět nejdříve za rok.

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR je největší zaměstnanecká pojišťovna s šestnáctiletou praxí a více než milionem klientů. Je otevřena všem občanům. Působí na území celé republiky a má smlouvu s více než 25 000 zdravotnickými zařízeními v zemi.


Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).