Jak podpořit zdravé a produktivní pracovní prostředí

Autor: Freepik.com
Zaměstnavatelé by si měli uvědomit, že zdravé pracovní prostředí přispívá nejen k fyzickému, ale i psychickému blahobytu zaměstnanců, což má přímý dopad na jejich produktivitu. Je potřeba myslet na ergonomii a další zdravotní aspekty, které by měly být součástí firemní kultury. Jak tedy zaměstnancům vytvořit produktivní prostředí?
1. 2. 2024
pr článek

Sdílet

Klíčové aspekty pracovního prostředí

Faktory jako akustika, osvětlení, klimatizace, a pohodlí významně ovlivňují, jak se zaměstnanci cítí během práce, a tyto aspekty mohou vědomě i podvědomě zlepšovat jejich pracovní výkonnost. Pojďme si některé z nich více rozebrat.

1. Osvětlení, akustika a čistý vzduch

Jedním z klíčových prvků je osvětlení. V mnoha případech je preferováno přirozené denní světlo, které lze regulovat žaluziemi nebo roletami, a v případě nedostatku denního světla je důležité zajistit kvalitní umělé osvětlení.

Dalším důležitým prvkem je akustika. V open space kancelářích se často setkáváme s problémem hluku, který negativně ovlivňuje koncentraci. Akustické panely, izolované konferenční místnosti a tiché zóny pomohou vytvořit klidnější prostředí bez nepříjemného rámusu.

Dbejte na kvalitu ovzdušív kancelářských prostorech. Dobrá ventilace a filtrace vzduchu jsou nezbytné pro udržení zdraví vašich zaměstnanců, zejména pak v chřipkovém období musí být zajištěna dostatečná výměna vzduchu kvůli virům a bakteriím v ovzduší.

2. Kancelářský nábytek pro zdraví a pohodlí

Kancelářský nábytek hraje ve vytváření optimálního pracovního prostředí nezastupitelnou roli. Pohodlné sezení je nezbytné pro zdraví, proto je důležitý pečlivý výběr křesel a židlí, na nichž zaměstnanci tráví minimálně 8h denně. Přednost dejte zejména ergonomickým kancelářským židlím, které podpoří zdravé sezení. Určitě nechcete, aby vaši zaměstnanci měli zničená záda z nekvalitních židlí. 

Pro zdravější pracovní prostředí jsou také ideální výškově nastavitelné stoly, které umožňují střídání sezení a stání, což přispívá k lepší fyzické kondici pracovníků. Nezapomínejme ani na úložné prostory, které by měly být praktické a zároveň esteticky příjemné.

Autor: Freepik.com

3. Odpočinkové zóny

Zóny pro odpočinek a relaxaci mohou pomoci zaměstnancům obnovit energii a zlepšit soustředění. Poskytněte svým zaměstnancům koutek, kam si na chvíli zajdou oddechnout a popovídat s kolegy. Relax zónu lze vybavit speciálním sedacím nábytkem – odpočinkovými křesly či pohovkami, sedacímy vaky, nebo houpačkami a konferenčními stolečky. Zkuste přidat i šipky, fotbálek, nebo jiné zábavné odreagování.

Další faktory ovlivňující produktivitu zaměstnanců

  • Kromě nábytku má na produktivitu vliv i teplota a vlhkost vzduchu, přičemž ideální teplota se pohybuje okolo 21–23 °C.
  • Myslete i na takové drobnosti, jakou jsou zásuvky či USB porty, které jsou integrované do desky kancelářského stolu. Tyto zefektivní a usnadní práci s elektronikou.
  • Pokojové rostliny v kanceláři jednak zvyšují estetickou hodnotu prostoru, ale také přispívají k vyšší efektivitě práce zaměstnanců. Rostliny nebo výhled na zeleň mohou zlepšit náladu a snížit stres.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).