Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Nejčastější mýty o kojení od Ženská - No, v době těhotenství jsem pod vlivem všech...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 7. 2013 9:50

    Ženská (neregistrovaný)

    No, v době těhotenství jsem pod vlivem všech těch článků předpokládala, že to všechno bude strašně složité. Nakonec nebyl problém vůbec žádný s výjimkou těch rad, jako např. budit mimčo na kojení. To mi připadalo jako strašná blbost; ani v pravěku, ani ve středověku žádný časovaný buzení praktikovat nemohli a kojilo se stejně. Odsávačku jsem taky nepoužívala, kojila jsem ho klidně na úřadě, když bylo nejhůř. Slušné to není, ale připadá mi to jako daleko menší pokrytectví, než kazit mlíko v láhvi a mít horší vliv na zdraví děcka. Když do toho tělu zasáhnete, neví pak, co dělat. Nakonec jsme byli synchronizovaní, mlíko jsem měla vždycky, když byla potřeba, nikdy mi to nezašpinilo halenku a nikdy nebyl problém. Nepotřebovali jsme ani kojenecké láhve, odsávačky ani kloboučky. Nejlepší prevence je zahnat všechny "důležité" lidi.

  • 8. 7. 2013 12:42

    Lenka (neregistrovaný)

    Ano..je to o přístupu a psychice... jinak já taky kojila na veřejnosti, v případě nutnosti i v busu... hlad si nevybírá místo... a určitě je to slušnější než mraky sexuálních scén v TV po celý den.. :)

  • 8. 7. 2013 13:14

    kolemjdoucí (neregistrovaný)

    Souhlas, já taky všechny činnosti, které lidé obvykle činí v soukromí, provádím na veřejnosti. Prostě trávicí a vylučovací systém si čas a místo také nevybírá a určitě je to mnohem slušnější než ty hrozné věci, které můžete najít na internetu.
    A co se týče kojení na veřejnosti, jsem pro všemi deseti. Rád si to fotografuji a mamince třebas i pochválím, když malému chutná.

  • 8. 7. 2013 16:52

    xf (neregistrovaný)

    Nešaškuj. Ono je pravda, že některé ženy se v takovém předvádění se na veřejnosti vyžívají, jdou tam, aby se mohly předvádět. Exibicionistky, pro něž je tohle jediná příležitost, jak být nějak zajímavé, přičemž se radují a číhají, jak sprdnou toho, kdo by jim to vytkl.

    Ale tohle zjevně nebude případ těch, na než reaguješ. Ono opravdu jsou místa a chvíle, kdy to nejde jinak, a potom má zdraví kojence přednost.

    Ale není každému dáno to umět rozlišit. Nejen těm zmíněným exibicionistkám, ale i tobě.

  • 10. 7. 2013 17:44

    Dan (neregistrovaný)

    Zdraví kojence? :-D Ještě jsem neslyšel, že by nějaký kojenec zemřel nebo trpěl doživotními následky když ho ženská nenakojí před spoustou lidí na náměstí nebo právě v tom autobuse - ale počká s tím 5 nebo 10 minut než se dostane někde do soukromí :-).

    Jinak dítě se kojí cca každé tři hodiny (8x - 12x) za 24 hodin. A pokud se mamince nestává, že by ji jenom tak teleportoval Aštar Šeran z hvězdné flotily doprostřed davů a ona MUSELA kojit před lidmi, tak se s tím snad dá docela počítat a zařídit, aby nemusela kojit zrovna těch pár minut kdy jede třeba v MHD. Na městě nebo v restauracích se dá zase odejít do ústraní do míst, která jsou určená k soukromí...

    Když na mě přijde potřeba, tak se taky nezačnu uprostřed divadelního představení ládovat rohlíkama a šustit sáčky, s tím že na pohoršené pohledy zařvu: "No co???! Celej den jsem nic nejed! Mám hlad!"
    Nebo když jdu takhle po náměstí, tak si taky nedřepnu doprostřed a nevykálím se s komentářem: "Potřeba si nevybírá čas ani místo..."

    Ano, kojenec nemá ještě rozum, ale měla by ho mít jeho matka a tak ho má nakojit PŘED tím než někam jedou a vždy než bude delší dobu na veřejnosti, tak ho prostě nekojit, aby na veřejnosti nemusela :-).

    Tedy úplně stejně jako například lidé chodí na WC. Taky jdete doma a neuděláte potřebu přímo v metru s tím, že "to prostě přišlo" :-D.

  • 10. 7. 2013 20:38

    SB (neregistrovaný)

    Máte kojence? Jestli ano, tak jistě víte, že kojenec si pečlivě plánuje, kdy dostane hlad a když mu to náhodou nevyjde a je zrovna v autobusu nebo na úřadu, poklepe mámě na rameno a řekne: „Mami, už mám hlad, ale chvilku počkám.“
    Jestliže jsme všichni jako kojenci potřebovali mléko a kojení je prý nejlepší, bylo by ohleduplné to co nejvíce usnadnit i jiným dětem a ženám to ulehčit, mají starostí jiných než jak se schovat před znechuceným Danem dost.

  • 12. 7. 2013 19:03

    PePr (neregistrovaný)

    Teda při čtení reakce Dana napadlo mě spíš slovo na de... ale to to je trefné. Red Dwarf forever!

  • 13. 7. 2013 8:04

    Jan Vazal (neregistrovaný)

    Obsáhlý komentář, ale nedozvěděl jsem se z něj, proč by matka měla usilovat o soukromí a nemohla dítě nakojit rovnou ve chvíli, kdy má dítě hlad? Proč by to někomu mělo vadit? Neobtěžuje to ani hlukem, ani zápachem a neznečišťuje to životní prostředí. Kojení na veřejnosti může pohoršovat jedině zakomplexované chudinky. A kvůli nim má být dítě o hladu? Tleskám maminkám, které upřednostňují potřeby svého dítěte před zakomplexovanými chudinkami.

  • 11. 8. 2013 11:48

    Jarda_P

    No prece proto, aby nejaky zamindrakoany chudak neomdlel, protoze poprve v zivote vidi prso. Mohl by se pri padu uhodit do hlavicky a byl by z nej jeste vetsi debil, nez predtim.

  • 13. 8. 2013 12:00

    Klothylda (neregistrovaný)

    Hele, ja treba to povazuji za nevychovanost. Ale zas rozlisuji, kdyz ma dite hlad a matka je treba na delsi ceste, to je pak pochopitelny. Ale kdyz se jdu o pauze najist do blizkeho OC a denne tam svoje vnady predvadi ta sama, protoze si proste nemuze odpustit kaficko s kamaradkou v MC, to je uz trochu moc. Ale i ok, pak maji sedet v MC treba v detskem koutku, ne si jit sednout k pizzerii k obedvajicim lidem! Navic podle prubehu scen snad za rok to ona dela naschval, scea vzdy konci porvavanim po ostatnich, jak nemuze za to, ze jsou neplodny... A dalsi kterou potkavam? Ta pro zmenu koji vzdy v miste vstupu do OC (v OC je pritom dost mist, kde by si ji ani nikdo nevsiml. Nehlede na fakt, ze dite lze nakojit tak, ze si toho ani davy nemaji sanci vsimnout! Pises, "Tleskám maminkám, které upřednostňují potřeby svého dítěte před zakomplexovanými chudinkami" - tak je obdivuj, ja nevychovane lidi neobdivuji. Jak pisi v uvodu, nekdy neni zbyti, ale pokud toto povazuji nektere za zcela normalni, pak neuprednostnuji potreby sveho ditete, uprednostnuji svoje potreby! Den se da naplanovat tak, aby se dite mohlo nakrmit v soukromi a klidu. Chapu, ze tem zaslouzilym matkam, co musi vecne nekde trajdat a pak svadi kojeni venku na ohledy k diteti tohle zvedne hysterii. Garantuji ti vsak, ze okoli kolem dite pri kojeni vnima, nebo to lidi berete kde nazor, ze jen dospelym, ci vetsim detem dela klid u jidla dobre? A chapu, kdyz mamina koji nekde v nefrekventovanem miste parku, kde je klid, jednak ji chodec muze obejit, kdyz to nechce videt, nebo tam nechodit. Ale kdyz prectes komentar jedne ve stylu, jak vse co delaji jini v soukromi ona dela na verejnosti (musela jsem se fakt od srdce zasmat co vsechno delavaji lidi v soukromi). A pak takovy problem kolem pojmu - verejnost? Co ma kdo za verejnost? Protoze sorry, ale kojit v autobuse MHD o kterem vim, ze to ma z konecny na konecnou do pul hodky a jezdi natriskan na maximum, to mi prijde nevychovane a sobecke hlavne k tomu diteti (jezdi kolem ucnaku, ZS, coz nepisi kvuli vlivu na mladez, ale spis pro predstavu zvukove kulisy v onom dopravnim prostredku. A ver, ze jak treba ve Francii se jako chlap nevymocis na ulici, v provedeni baby dite jen tak vsude nenakojis take. To jen u nas je ted tahle aktivita prosazovani nevychovanosti moderni! A pak k tem mindrakum jinych, vis ono neni male procento zen, ktere treba nemohou mit deti, ktere je nemohou donosit, pripadne diky zdravi plodu neriskovali pokracovani tehotenstvi atd. jako chlap muze stezi vedet, ze procento zen, ktere maji zkusenosti se samovolnym potratem atd je starsne mnozstvi. Tudiz bych byla opatrna, tvoje by mozna zamindrakovana nebyla a potrat, smrt ditete by treba oslavila vecer sampanskym, moje kolegyne se z potratu a dalsim porodu mrtveho ditete hrabe uz rok a samozrejme ne jen fyzicky - dle tebe take zakomlexovana chudinka? Jestli chce nekdo takovou razanci prosazovat kojeni na verejnosti, jak jedna zde predvedla vyse, pak vlastne rika "ja na vas vsechny dlabu, jste mi se svymi nazory u zadku", ohledy jste povinni brat jen vy na mou osobu, protoze ja narozdil od vas jsem bohyne co vsechno smi" a pak nasledne jeji vztek, kdyz zjistuje, ze lidi - jako obvykle nasadi v chovani klasicke zrcadlo a vraci se jim to same - je jim se svymi nazory presne v jedinem bode - u zadku.

  • 23. 8. 2013 6:34

    XY (neregistrovaný)

    Mate pravdu ! neni normalni jak exhibioniska koji na frekventovanem miste v supermarketu a pritom maji tam kojici koutky pro soukromi a klid. A jeste se u toho vyzyvave rozhlizi a jeji pohled rika SERU NA SLUSNOST A SOUKROMI! DIVEJTE SE NA ME NALITE CICKY. Tohle nikdy nepochopim. Tohle patri nekde do ustrani kde ma matka i dite klid.
    A je take hodne zen ktere byly znasilnene a nemuzou mit potom uz dite. Tyto zeny jsou take zamindrakovane? Ne ony bojovaly o svuj zivot a prozily si utrpeni a nikdo jim ani nepomohl. Dokonce lekari je ani nevysetri na AIDS a viry!!! Tohle je dnesni rozvracene zdravotnictvi kde prachy jsou na prvnim miste. HYENISMUS V TOMTO STATE VLADNE

  • 11. 8. 2013 11:45

    Jarda_P

    Jasne, spravna zenska si s sebou vozi stan nebo zastenu, aby mohla kojit v soukromi a nepohorsila puritany, jako vy. Vy, s vasimi rohliky v divadle, na rozdil od kojence, ktery zacne rvat, muzete pockat. Kojenec se krmi, kdyz ma hlad. A co me se tyce, tak at si zenske koji, kde se jim zamane. Urcite je to lepsi, nez aby mi pul hodiny drasal usi revem, protoze mu nikdo neda mliko, aby vas nepohorsil.

  • 13. 8. 2013 10:33

    Klothylda (neregistrovaný)

    Hele, my mame takou znamou, ta myslim koji nejradeji na nejfrekventova­nejsim miste! Jen tak na okraj, ze si doma odskoci a nevy... se treba u konferencniho stolu? Kdyz jsem videla na vlastni oci jejich byt, klidne bych tomu i verila, pouzity vlozky po koupelne, zasmradle kalhotky treba na zidli. On kdyz clovek neni soudny v tom, co je a neni normalni na verejnosti, necekej soudnost treba doma!

  • 25. 11. 2016 19:45

    evulinka (neregistrovaný)

    Vy jste se asi zbláznil, ne? :)
    Jak můžete přirovnávat dítě k sobě?!
    Miminko se vzbudí kdy chce a vzbudí se prostě s hladem. Syn mi někdy spinká hodinku, někdy dvě a jindy o něm 4 hodiny nevím. Vážně nedokážu odhadnout, jak rychle mu vytráví a jak tvrdě spinká, aby nevnímal pocit hladu.
    To, že mám dítě neznamená, že musím s ním sedět doma do doby, než bude papat samo. Mám taky nějaké povinnosti, potřebuji do města vyřídit různé papíry a také si ráda odpočinu mezi lidmi a přijdu na jiné myšlenky. A v tomhle momentě opravdu nelze zaručit, kdy bude chtít dítě pít. Než vynervovaná, šílená matka, která jenom hledí na hodinky a letí jak zběsilá, aby vše rychle stíhala než se dítě probudí, aby to nerušilo cizí lidi.. to si radši sednu úplně kdekoliv, prso vytáhnu a dám mu to co potřebuje. Až budete mít vlastní dítě a uslyšíte a uvidíte jak je zoufalé a hladové, jak brečí a prosí mámu, aby mu dala napít, tak nějaký hloupý a cizí názor že mu to vadí vám bude víte kde..

  • 13. 8. 2013 10:26

    Klothylda (neregistrovaný)

    A to na verejnosti i sexujes? Tyhle exhibicionisticky typy, co na sebe neupozornuji jinak, nez nevychovanosti - to bude generace deticek, kdyz je vychovava tohle! U nas jedna takova "uvedomila" matka koji prakticky denne v OC, jednak na jeji vnady neni nikdo zvedavej, druhak je uzasny, jak se tu takove chvaleji za toto, pritom kazdemu dojde, ze kojit v autobuse, v mistech, kde se promenaduje hafo lidi misto na klidnem miste!

  • 10. 7. 2013 20:21

    SB (neregistrovaný)

    Kojení je individuální záležitost a u každé matky může probíhat jinak. Myslet si, že když jste neměla problémy vy, nemůže je mít někdo jiný, je hloupé a domýšlivé. Ona stačí třeba taková jedna kratší psychická zátěž a už se to sere. Shrnuto: Buďte ráda, že vám to šlo a ušetřete ostatní distribuce vašich názorů o tom, jak je to jednoduché (což je mimochodem příčina pocitu selhání kojících v případě problému) - většinou není.

  • 13. 8. 2013 12:34

    Klothylda (neregistrovaný)

    Hele, ona je i otazkou, v jakem prostredi je to dite doma, kdyz tam po sobe stekaji dva vypatlanci, ono v nicem jinem nezije, pak bude brat kojeni na lavicce na Vaclavaku jako bonus nabuseny klidem a pohodou:-D A matka pak muze mit svou pravdu o tom, ze to diteti vubec nevadi. Nektere by mely radeji mlcet, takto to pusobi, ze zastankynemi kojeni na verejnosti jsou ve vetsine jen ty, co nic jineho nez porodit nedokazaly a nechapu, ze pro zbytek spolecnosti nejsou ikonami:-D Ja na vlastni oci videla, ze ve Francii vyhodili z frekventovaneho mista kojici matku a jeste platila pokutu. Je fakt, ze to byla Ruska. Kazdopadne, kojeni v mistech kde je opravdu narvano lidmi, moceni po ulici atd, maji na to v zakone cosi o porusovani mravu, kdyz matka ale koji v parku, je to zjevne i tam ok. Pak me u nas fascinuje, kolik jich potkam kojit a detsky koutek, kde je prebalovaci pult, super sezeni prave ke kojeni - je kojicich matek zcela prost.

  • 11. 7. 2013 20:25

    pepik (neregistrovaný)

    Já jsem neměla žádný problém, tudíž pokud budete v klidu, nikdo nemůže mít problém.

    Uvědomujete si, jaká je tohle blbost? Vy jste měla kliku, nic jinýho....

  • 11. 8. 2013 11:46

    Jarda_P

    >Slušné to není,....

    Proboha, proc?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).