Hlavní navigace

Názor k článku Lze alkohol pít zodpovědně a s rozumem? od Autor - Myslím, že se určitě shodneme na tom, že...

  • 21. 9. 2016 14:22

    Autor (neregistrovaný) ---.vfn.cz

    Myslím, že se určitě shodneme na tom, že počet alkoholiků přímo úměrně závisí na počtu celkových konzumentů alkoholu v dané populaci.

    Jiné faktory mohou samozřejmě v celku působit proti tomuto jevu. Bez jejich uvažování poté nemůžete hodnotil vliv sledovaného faktoru izolovaně. To se opravdu nedá.

    Tabákové firmy ztrácejí ve světě dlouhodobě i přes reklamu (mj. stále více regulovanou). Přesto v době těchto celkových ztrát došlo ke zvýšené spotřebě cigaret právě u věkových skupin mladistvých, tedy u nejcitlivějších částí populace k reklamním vlivům. V důsledku reklamy klesaly ztráty tabákových výrobců jen velmi mírně proti potenciálu faktorů, které naopak v daném čase silně působily proti kouření. Doporučuji vám hezký film: Děkujeme, že kouříte!

    Pokud tedy hledám ve Vaší argumentaci korektní věcnou linii, nenalézám ji. Hledáte pouze jakoukoliv konfirmaci ve prospěch svého předem daného názoru. Počet alkoholiků může samozřejmě absolutně klesat a přesto faktor X může ve stejném časovém období být příčinou alkoholismu. Jen ho v úhrnném celku převáží faktory s opačným vlivem. Pak samozřejmě nelze vyhodnotit vliv faktoru z celkových počtů. To je naprostý nesmysl. Ale to snad víte...

    Zkuste si k tomu dohledat opravdu něco skutečně odborného. Těch analýz těchto technik je relativně dost. Pokud víte jak funguje tento svět, zkuste si také položit otázku, proč by výrobci tabáku a alkoholických nápojů tak dlouho a tolik investovali do reklamy, kterou zde nepřímo označujete za prakticky neúčinnou. Jsou to úplní hlupáci? Nebo jste někdy někde slyšel o manažerovi, který významně dlouhodobě snížil společnosti zisk a výnosy a byl přitom povýšen a ceněn za to, že zlepšil její image odháněním mládeže od jejích produktů? Ale váš subjektivní názor vám neberu. Jen argumenty, které používáte na jeho obhajobu, jej nepotvrzují.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).