Hlavní navigace

Názor k článku 10 mýtů o tloustnutí: Snídani můžeme klidně vynechat od Náhodný kolemjdoucí - Myslím, že je to opravdu velmi individuální. Já...

  • 18. 3. 2014 9:59

    Náhodný kolemjdoucí (neregistrovaný) ---.is.a.tor.exit.server.torland.is

    Myslím, že je to opravdu velmi individuální. Já například v současnou roční dobu, při současném způsobu života mám naprosto šílenou aktivitu žaludku (doslova vlčí hlad, kdy jsem schopen sežrat cokoli co se nechá) kolem půl páté hodiny ráno. Ale ta žádost těla trvá jen asi 20, maximálně 30 minut a pokud tento okamžik zaspím tak naopak až do asi 10-11 hodiny vnímám jakékoli jídlo jako zatěžující (člověk úplně cítí jak se tělo s tím trávením pere). Proto většinou jím až brzký oběd (kolem té jedenácté hodiny).

    Zažívání je celkově velmi zvláštní věc. Většinou se uvádí, že člověk by měl mít asi 5-6 porcí jídla denně.
    Při jistém způsobu života (který zde nechci blíže rozpitvávat) mi ale nejvíce vyhovuje režim o dvou jídlech denně. Kromě těchto jídel ještě jím co kde utrhnu podle chuti a libosti (tu třešně, jablka, listovou zeleninu a bylinky,...).
    Pěti jídel denně rozhodně nedosahuji, a ty dvě hlavní jídla jsou oproti tomu zbytku opravdu zásadní porce. Zažívání má pravidelný rytmus, mnohem stabilnější než když jsem se ještě stravoval klasicky tak jako většina lidí, nikdy se necítím přejezený, postavu si udržuji stabilní přiměřenou momentální aktivitě (hovořím o potřebné síle, ne velikosti zásobních tuků i když na zimu se vždy trochu "zažírám").

    Je mi jasné že současný způsob příjmu potravy (nejde o nějaký systém, vše se utvořilo naprosto přirozeně) mi nemusí vydržet na pořád, ale proč se nedržet něčeho co mi evidentně dlouhodobě prospívá.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).