Hlavní navigace

vitamin C

Nejhorší přílohou z brambor jsou hranolky

Vařené, pečené a šťouchané brambory, hranolky, krokety, bramborové knedlíky i kaše. Brambory samy o sobě jsou zdravé, příloh z nich je celá řada, ale musíte vědět, jak je připravit.

19. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Kysané zelí z našich obchodů není zdravé, ukázal test

Kysané zelí nesmí být sterilované, aby si zachovalo tělu prospěšné látky – vitamín C a probiotické bakterie. Takové vlastnosti očekáváme od zelí v sáčku. Test odhalil, jak moc se pleteme.

6. 2. 2018 11:22
Doba čtení: 3 minuty

Rozdíl mezi citrony a citronkami? Obrovský

V zimě se doporučuje v rámci prevence i léčby nachlazení zvýšit příjem vitamínu C. Klasickým zdrojem je citron. Kromě samotného ovoce se na trhu nabízejí různé citronové šťávy a citronky. Jak na tom tyto výrobky jsou s obsahem céčka a mají vůbec něco společného s citronem?

Doba čtení: 4 minuty

Rakytník: dokonalý na posílení imunity

Obsah vitamínu C má daleko vyšší než černý rybíz, pomeranče nebo kiwi, cenné látky v něm najdete ve vysokém množství a navíc v ideálním poměru. Ten zaručuje, že rakytníkový koktejl využije tělo bezezbytku a jeho obranyschopnost výrazně posílí.

2. 11. 2015 0:00
Doba čtení: 7 minut

Vitamín C – různé podoby, stejný účinek

Nejznámější bojovník proti nachlazení a jiným neduhům se poslední dobou krčí v koutě za dalšími „zázračnými“ pomocníky pro posílení imunity. Vitamín C má ale stále nezastupitelnou úlohu.

1. 10. 2015 22:38

Vysoké ceny citronů za pár týdnů klesnou

Citrony za sto korun za kilo, to tu snad ještě nebylo. Není to však zas tak velké překvapení. Proč jsou citrony zrovna teď tak drahé a proč toho nemusíme až tak litovat?

Doba čtení: 4 minuty

Infuze vitaminu C zahýbá s vaší imunitou

„Ta pomáhá na moc věcí,“ říkávaly naše prababičky o některých bylinkách. I v dnešním labyrintu vyspělé farmakologie a medicíny najdeme několik látek s velmi širokým a zásadním zdravotním záběrem.

Doba čtení: 7 minut

Kolik je v ovoci vitamínů? Údaje se podezřele liší

Často se setkáváme s tím, že různé zdroje podávají naprosto rozdílné informace o tom, kolik které ovoce obsahuje vitamínů. Jak je to možné? Čemu se dá věřit a kde se vůbec tyto údaje berou?

Doba čtení: 5 minut

Z českého ovoce má nejvíc vitamínu C černý rybíz

Dostatek céčka je důležitý pro naše zdraví. Doplňovat ho můžeme i z našeho ovoce. Vitamínovou bombou jsou kuličky černého rybízu, častěji si ale pochutnáváme na jahodách. Ty mají 30× více vitamínu C než jablka.

11. 6. 2014 11:30

V čem jsou čerstvé jahody unikátní? Jen vůni tvoří čtyři sta látek

Chuť, vůni a vlastnosti čerstvých jahod nelze ničím nahradit. Aroma náhražek jim nesahá po kotníky a dovážené podtržené jahody jsou jen chabou náhradou mimo jahodovou sezónu.

11. 6. 2014 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Voda s citronem – zdravý zvyk, ale musí být teplá

Traduje se, že našemu organizmu prospívá, když si ráno dáme sklenici teplé vody s citronem,to není žádná novinka. Ale proč? Přeceňujeme tento zvyk, anebo na něm skutečně něco je?

Doba čtení: 4 minuty

K doplnění vitamínu C se citrusy moc nehodí

Vysoký obsah vitamínu C není tak podstatný, jako to, nakolik jej naše tělo dokáže využít. Hodně céčka mají šípky, rakytník či rybíz, zato třeba citron není v tomto směru žádnou bombou.

Doba čtení: 6 minut

Vitamín C rovnou do žíly: v krvi vydrží až osm hodin

Vysoké dávky vitamínu C, ovšem v infuzích, aby se skutečně vstřebal do krve a neprošel tělem pouze jako příliš drahá moč, mají být novým elixírem energie. Vyzkoušeli jsme to.

Doba čtení: 4 minuty

Bylinkový speciál: Česnek medvědí

Připomíná konvalinku, ale na rozdíl od ní není jedovatý. Jeho listy chutnají jako stroužky česneku, ale na rozdíl od nich jsou výrazné. Vypěstujte si česnek medvědí podle našich rad.

Doba čtení: 2 minuty

Deset neoblíbenějších salátů: nej je ledový

V obchodech je k mání kolem dvaceti různých druhů salátů. Víte, jak s kterým nakládat, k jaké úpravě se hodí a jak podpoří naše zdraví? Nabízíme přehled deseti nejoblíbenějších druhů.

Doba čtení: 6 minut

Recepty s jahodami: mají víc „céčka“ než pomeranče

Dopřejte si jahod, co hrdlo ráčí. Jsou plné vitamínů, pomáhají při vysokém tlaku, artróze i revmatismu. Dejte si jen tak nebo z nich udělejte dort a jahodové capuccino podle receptů.

21. 6. 2013 8:00
Doba čtení: 4 minuty

Aspartam ve žvýkačkách vás položí. Když jich bude 415 naráz

Aspartam leží v žaludku kde komu. Kolik ho v sobě vlastně můžeme mít, abychom nepřekročili doporučené množství? Máme jasné příklady a oficiální odpověď na otázku: je aspartam bezpečný?

Doba čtení: 5 minut

Kysané zelí neobsahuje vitamin C, zjistil dTest

Konzumace kysaného zelí je doporučována hlavně díky vysokému obsahu vitaminu C. Jenže, jak potvrdily nejnovější testy, výrobci nešetrnou sterilací dokážou céčko ze zelí vymazat.

Doba čtení: 2 minuty

Jak poznat dobré pomelo? Těžko

Nechutná vám grep ani pomeranč? Dejte si pomelo. Vitamínovou bombu, která vyléčí kašel, oteklý kotník i kocovinu. Jeho výběr ale připomíná příslovečné kupování zajíce v pytli.

Doba čtení: 4 minuty

Doplňovat céčko potřebuje jen člověk a morče

Tělo si žádá očistu. Ať už se chcete vyhnout chřipce nebo potřebujete důkladně vyluxovat organismus od škodlivých látek, vsaďte na naše tipy. Detox a vitamíny teď potřebuje každý z nás.

12. 9. 2012 10:00
Doba čtení: 4 minuty

Smrkáte, kašlete a je vám v létě ouvej? Chřipka to není

Přestože do oken pere slunce, vy a kupa papírových kapesníků ležíte v posteli? Prozradíme, kdo za to může a vyvrátíme mýtus o letní chřipce.

17. 8. 2012 10:00
Doba čtení: 3 minuty

Do pětadvaceti je pleť krásná, pak začnou galeje

Kolagenu, který donedávna napínal naši pleť, pomalu dochází dech. Jak zachránit pleť před hlubokými vráskami a zdravotními problémy?

15. 8. 2012 10:00
Doba čtení: 4 minuty

Jedna záděra a už vás vezou

Záděry nejsou módní hit, a přesto je už měl každý. Kousky suché kůže hyzdí ruce a mohou způsobit otravu krve. Přinášíme osvědčené rady, jak se jich zbavit.

Doba čtení: 4 minuty

Vitamin C pomůže zahnat jarní únavu. Jak ale poznat kvalitní tabletky?

Samozřejmě že nejlepší je vitamin C v přírodní formě, třeba jako čerstvě vymačkaná citronová šťáva. Jenže tabletky jsou pohodlnější. Jak si v jejich nabídce vybrat a podle čeho?

13. 3. 2012 10:00
Doba čtení: 3 minuty

Šťávy a džusy obsahují kyseliny, jež rozleptávají zubní sklovinu

Ovocné šťávy není dobré pít denně, a už vůbec ne na noc. Podle výzkumu pravidelná konzumace snižuje tvrdost skloviny až o 84 %. Džusy také významně ovlivňují účinky některých léků.

Doba čtení: 7 minut

Citrusy jsou sice zdravé, ale kůra je plná nepříznivých éček

Pomeranče, citróny a další citrusové plody jsou lepší než vitamín C v tabletě. Jak poznáte šťavnaté a zdravé kusy a proč se vyhnout třeba strouhání kůry do cukroví nebo kandované kůře?

Doba čtení: 4 minuty

Posilování imunity je dobrý byznys, co ale opravdu funguje?

Pilulek, které se nám vnucují a podbízejí, že vylepší naši imunitu, jsou stovky. A nejsou levné. Jak se v nich vyznat a co skutečně pomáhá? Imunoložka Blanka Říhová to ví.

Doba čtení: 3 minuty

Triky, jak předejít "rýmičce" a nachlazení

Existují opravdu účinné recepty, jak předejít podzimním nemocem? Ano! A některé jsou skutečně jednoduché a navíc nic nestojí – třeba vynechat mléko a nasadit česnek.

Doba čtení: 2 minuty