Hlavní navigace

Iontové nápoje při sportu většina z nás nepotřebuje

Chodíte do fitka, na pilates nebo jezdíte na kole? A co přitom pijete? Iontové nápoje jsou v kurzu. A dost často se jimi proléváme úplně zbytečně.

Doba čtení: 4 minuty

Na inline bruslích zhubnete až s „vybruslenou technikou“

Inline bruslení je šetrnější než běh, ale kondici zvýší stejně. Kalorický výdej však závisí především na intenzitě, kterou při bruslení vyvinete.

Doba čtení: 4 minuty

Hamaka: Zavěste se v síti na aerojóze

Milujete jógu a chcete si ji užít zase trochu jinak? Nebo vás bolí krční páteř a hledáte aktivní alternativu masáží? Zkuste aerojógu.

Doba čtení: 3 minuty

Cvičte jako mimina: co malé děti umí perfektně a my jsme už zapomněli

Bolavá záda, pokleslá ramena, povolené břicho – co s tím? Nemusíte hledat složitá řešení. Máte v rodině miminko? Inspirujte se u něj. Na podobných cvicích je založena vývojová kineziologie.

Doba čtení: 5 minut

Homeopatie v rukou sportovců

Bolest, únava, lehká zranění. To všechno tak trochu ke sportu patří. Stejně jako regenerace, odpočinek a péče o tělo. Mnozí vrcholoví i amatérští sportovci by přidali ještě homeopatii.

Doba čtení: 4 minuty

I senioři mohou chodit do posilovny

Ten nejlepší sport pro seniora? Představujete si procházky nebo pomalé protahování. Omyl. Pošlete tatínka do posilovny, třeba na kruhový trénink.

Doba čtení: 3 minuty

Jak se stravovat před a po cvičení: Vynechání jídla je chyba

„Důležité je brát v úvahu dobu, kdy chodíme cvičit, a cíl našeho snažení,“ doporučuje nutriční terapeutka a osobní trenérka a uvádí tři nejčastější chyby, které lidé dělají.

Doba čtení: 9 minut

Sedy, lehy? Zapomeňte! Jak správně cvičit břicho a kde děláme chyby

„Pekáč buchet“ je sen většiny mužů, „přesýpací hodiny“ meta žen. Přestaňte o ně bojovat a břicho cvičte zdravě a efektivně. Jinak si zaděláváte na řadu potíží včetně bolesti zad a zácpy.

Doba čtení: 4 minuty

Když si zacvičíte, pomůžete pokožce. Jak?

Vhodný sport rozproudí krev, odplavuje toxiny, odbourává stres, vytvaruje svaly. A to vše se projeví na pleti.

29. 3. 2017 10:50
Doba čtení: 2 minuty

Sportovci to smí „přehánět“ s bílkovinami

Sportovní dietolog o roli a postavení bílkovin ve výživě (s příkladem jídelníčku klienta-sportovce).

Doba čtení: 10 minut

6 důvodů, proč je pro tělo dobrý silový trénink

Ať už se snažíte zhubnout, udržet si stávající hmotnost, nebo naopak přibrat, silový trénink vám pomůže snáze dosáhnout vytyčených cílů a zároveň přispěje k tomu, že se budete cítit lépe.

13. 10. 2016 10:38
Doba čtení: 3 minuty

Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

Proč se mi pomocí běhání nedaří zhubnout? Asi něco dělám špatně. Podívejte se, co to může být.

Doba čtení: 3 minuty

Co a kolik jíst, když začínáte s běháním a chcete zhubnout

Toužíte po štíhlých křivkách? Nejdůležitější rada zní: Najezte se tak, abyste neměli hlad! Nejdříve se totiž ztrácí vybudované svaly. A když přijdete o svaly, nezlepšíte si fyzičku a ani nezhubnete.

10. 9. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

10 000 kroků denně vám ke zhubnutí nestačí

Ujdete denně deset tisíc kroků a žádné hubnutí se u vás nekoná? Ono je to totiž málo. Je třeba víc zabrat.

Doba čtení: 2 minuty

Sedmdesát let? Ideální věk na golf

Renata Brýdlová se golfu věnuje už roky. Trénuje vrcholové sportovce i „normální lidi“. K jejím žákům patří mladý kluk na vozíku, páry, jež by neměly šanci dělat spolu jiný sport, i dámy ve věku, kdy se už nevyslovuje číslovka. Ony s ní nemají žádný problém.

Doba čtení: 9 minut

Nejlepší nápoj po sportu? Nealko pivo, říká Petr Havlíček

Aby nám při pohybu nebylo ouvej, je dobré vědět, jak se stravovat i pít. Radili jsme se s Petrem Havlíčkem, který doporučil vhodné nápoje před, během i po sportovní aktivitě.

29. 8. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Jak pít při sportu

Během hodiny středně náročného sportování vypotíte až dva litry. Tělo přitom ztrácí vodu ještě předtím, než sportovec pocítí žízeň.

18. 8. 2016 13:19
Doba čtení: 4 minuty

Otřesy mozku: Nevracejte se ke sportu, dokud neodezní všechny příznaky

Otřes mozku neboli komoce není bohužel ve sportu ničím výjimečným. Týká se kontaktních sportů, fotbalu, hokeje či ragby, ale i jezdectví, kde jsou příčinou pády z koně. Extrémem je box.

9. 8. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Vrcholový sportovec nemůže jíst nikdy zdravě, říká Petr Havlíček

Jak se stravuje vrcholový sportovec? Petr Havlíček dostal k rozboru jídelníček amerického sportovce Michaela Phelpse a nestačil se divit, kolik a jak často tato plavecká špička jí.

Doba čtení: 1 minuta

Vibrační plošina procvičí střed těla a prospěje kostem

Cvičení na vibračních plošinách je trend moderní doby. Může nám ale pomoci získat tělo snů? Dle odborníka je rozhodně vhodným doplněním tréninku. Skvěle posílí střed těla, nezatěžuje klouby a prospívá kostem.

27. 7. 2016 0:00
Doba čtení: 2 minuty

Fyzioterapeutka o strečinku: Některé cviky z internetu jsou vyloženě nevhodné

Mnoho lidí se zaměřuje především na samotný sportovní výkon. Uběhnu tolik, zvednu to tolikrát… a podcení při tom důležitost strečinku, tedy protažení před zátěží i po ní. „Následky špatného strečinku jsou naším denním chlebem,“ říká sportovní fyzioterapeutka Iva Hnátová.

Doba čtení: 8 minut

Cvičení tabata: na hubnutí i posilování?

Tabata – cvičení, které může trvat pouhé čtyři minuty. I ty ale dají naší tělesné schránce zabrat. A víte, co je „after burn effect“? Tělo sportovce cvičícího tabatu spaluje kalorie i dlouho po tréninku.

12. 7. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Děti jsou vrcholovým sportem opotřebované

Některé tolik neškodí, a jsou dokonce prospěšné. Jiné sporty jsou vyloženě rizikové a mohou přivodit řadu zdravotních potíží. „Problém je v tom, že příprava je dnes vyhnaná na hranice možného,“ říká Jaroslav Větvička, bývalý dlouholetý předseda lékařské komise Českého olympijského výboru a šéflékař českého olympijského týmu.

30. 5. 2016 0:00
Doba čtení: 12 minut

S kloubními operacemi pacienti často zbytečně spěchají

Jako dnes většina ortopedů i Vladimír Medek nejčastěji napravuje bolavá kolena. Čím se však jeho praxe od mnoha kolegů liší, je skutečnost, že své pacienty často „kurýruje“ nejen z poškozených kloubů, šlach, svalů či vazů, ale také ze sklonů k neuváženým radikálním řešením.

Doba čtení: 9 minut

Aby běh neškodil: Kdy už je dost teplo na krátké kalhoty?

Teploty se stále pohybují kolem sedmi stupňů Celsia, venku se ale již objevují běžci v kalhotách po kolena. Je to zdravé? Při jakých teplotách je možné odložit teplejší oděv a neškodit si?

16. 3. 2016 11:36
Doba čtení: 3 minuty

Běhat o holi? Ne, s holemi. Nordic running sníží zátěž

„Běháním s holemi významně šetříme kolena, achilovky a kotníky,“ říká Milan Kůtek. A má přesně změřené o kolik. S runningovými holemi dokonce doporučuje i chodit.

Doba čtení: 6 minut

Příliš horlivý běžec si brzy zničí zdraví, říká trenér

Běhání není zdravé, když běžíte špatně. Lidé více řeší boty, hubnutí, sporttestery, místo aby se zaměřili na správnou techniku a tréninkový plán. „Kdo nenašlapuje správně, může běhat celý život a spíš si uškodí, než aby něčeho dosáhl,“ říká Miroslav Semerád.

22. 2. 2016 0:00
Doba čtení: 11 minut

Proteinové nápoje podle odborníků: Při sportu, při dietě, dokonce i dětem

Když se řekne „proteinový nápoj“ nebo také „proteiňák“, leckdo se obrní předsudky a vybaví se mu obraz steroidy „nabušeného“ kulturisty. Co vlastně nabízí tělu proteinový prášek, kdy je prospěšný a v jakém množství?

Doba čtení: 7 minut

Polovina dětí sportuje, ale chybí jim všestrannost

Měli bychom být rádi, že děti sportují, ale když se jednostranně přetěžují, tak to také není dobře. V rámci zdravého a optimálního rozvoje dětí je nutné dbát na pohybovou variabilitu a všestrannost. Jak toho docílit?

1. 12. 2015 11:30
Doba čtení: 4 minuty

Neumíme už ani správně chodit. Originální metoda zbavuje bolestí zad

Vsedě, třeba u počítače, si zkracujeme svaly. Břicho odpočívá, napětí svalů podél páteře vzrůstá. Stlačují se meziobratlové disky a klouby. Podobně se ničíme při sportu, běhu, chůzi. Alena Křivánková Mračková používá k nápravě unikátní metodu dr. Smíška.

6. 11. 2015 0:00
Doba čtení: 9 minut