Hlavní navigace

Sportovci to smí „přehánět“ s bílkovinami

Sportovní dietolog o roli a postavení bílkovin ve výživě (s příkladem jídelníčku klienta-sportovce).

Ivan Mach

11. 2. 2017 0:00
Doba čtení: 10 minut

6 důvodů, proč je pro tělo dobrý silový trénink

Ať už se snažíte zhubnout, udržet si stávající hmotnost, nebo naopak přibrat, silový trénink vám pomůže snáze dosáhnout vytyčených cílů a zároveň přispěje k tomu, že se budete cítit lépe.

Samantha Clayton

13. 10. 2016 10:38
Doba čtení: 3 minuty

Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

Proč se mi pomocí běhání nedaří zhubnout? Asi něco dělám špatně. Podívejte se, co to může být.

Redakce

11. 9. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Co a kolik jíst, když začínáte s běháním a chcete zhubnout

Toužíte po štíhlých křivkách? Nejdůležitější rada zní: Najezte se tak, abyste neměli hlad! Nejdříve se totiž ztrácí vybudované svaly. A když přijdete o svaly, nezlepšíte si fyzičku a ani nezhubnete.

Redakce

10. 9. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

10 000 kroků denně vám ke zhubnutí nestačí

Ujdete denně deset tisíc kroků a žádné hubnutí se u vás nekoná? Ono je to totiž málo. Je třeba víc zabrat.

Kateřina Čepelíková

8. 9. 2016 14:44
Doba čtení: 2 minuty

Sedmdesát let? Ideální věk na golf

Renata Brýdlová se golfu věnuje už roky. Trénuje vrcholové sportovce i „normální lidi“. K jejím žákům patří mladý kluk na vozíku, páry, jež by neměly šanci dělat spolu jiný sport, i dámy ve věku, kdy se už nevyslovuje číslovka. Ony s ní nemají žádný problém.

Lenka Krbcová

2. 9. 2016 0:00
Doba čtení: 9 minut

Nejlepší nápoj po sportu? Nealko pivo, říká Petr Havlíček

Aby nám při pohybu nebylo ouvej, je dobré vědět, jak se stravovat i pít. Radili jsme se s Petrem Havlíčkem, který doporučil vhodné nápoje před, během i po sportovní aktivitě.

Kateřina Čepelíková

29. 8. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Jak pít při sportu

Během hodiny středně náročného sportování vypotíte až dva litry. Tělo přitom ztrácí vodu ještě předtím, než sportovec pocítí žízeň.

Redakce

18. 8. 2016 13:19
Doba čtení: 4 minuty

Otřesy mozku: Nevracejte se ke sportu, dokud neodezní všechny příznaky

Otřes mozku neboli komoce není bohužel ve sportu ničím výjimečným. Týká se kontaktních sportů, fotbalu, hokeje či ragby, ale i jezdectví, kde jsou příčinou pády z koně. Extrémem je box.

Lenka Krbcová

9. 8. 2016 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Vrcholový sportovec nemůže jíst nikdy zdravě, říká Petr Havlíček

Jak se stravuje vrcholový sportovec? Petr Havlíček dostal k rozboru jídelníček amerického sportovce Michaela Phelpse a nestačil se divit, kolik a jak často tato plavecká špička jí.

Kateřina Čepelíková

4. 8. 2016 11:00
Doba čtení: 1 minuta

Vibrační plošina procvičí střed těla a prospěje kostem

Cvičení na vibračních plošinách je trend moderní doby. Může nám ale pomoci získat tělo snů? Dle odborníka je rozhodně vhodným doplněním tréninku. Skvěle posílí střed těla, nezatěžuje klouby a prospívá kostem.

Blanka Chocová

27. 7. 2016 0:00
Doba čtení: 2 minuty

Fyzioterapeutka o strečinku: Některé cviky z internetu jsou vyloženě nevhodné

Mnoho lidí se zaměřuje především na samotný sportovní výkon. Uběhnu tolik, zvednu to tolikrát… a podcení při tom důležitost strečinku, tedy protažení před zátěží i po ní. „Následky špatného strečinku jsou naším denním chlebem,“ říká sportovní fyzioterapeutka Iva Hnátová.

Lenka Krbcová

18. 7. 2016 0:00
Doba čtení: 8 minut

Cvičení tabata: na hubnutí i posilování?

Tabata – cvičení, které může trvat pouhé čtyři minuty. I ty ale dají naší tělesné schránce zabrat. A víte, co je „after burn effect“? Tělo sportovce cvičícího tabatu spaluje kalorie i dlouho po tréninku.

Blanka Chocová

12. 7. 2016 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Děti jsou vrcholovým sportem opotřebované

Některé tolik neškodí, a jsou dokonce prospěšné. Jiné sporty jsou vyloženě rizikové a mohou přivodit řadu zdravotních potíží. „Problém je v tom, že příprava je dnes vyhnaná na hranice možného,“ říká Jaroslav Větvička, bývalý dlouholetý předseda lékařské komise Českého olympijského výboru a šéflékař českého olympijského týmu.

Lenka Krbcová

30. 5. 2016 0:00
Doba čtení: 12 minut

S kloubními operacemi pacienti často zbytečně spěchají

Jako dnes většina ortopedů i Vladimír Medek nejčastěji napravuje bolavá kolena. Čím se však jeho praxe od mnoha kolegů liší, je skutečnost, že své pacienty často „kurýruje“ nejen z poškozených kloubů, šlach, svalů či vazů, ale také ze sklonů k neuváženým radikálním řešením.

Pavel Taněv

21. 3. 2016 0:00
Doba čtení: 9 minut

Aby běh neškodil: Kdy už je dost teplo na krátké kalhoty?

Teploty se stále pohybují kolem sedmi stupňů Celsia, venku se ale již objevují běžci v kalhotách po kolena. Je to zdravé? Při jakých teplotách je možné odložit teplejší oděv a neškodit si?

Lenka Krbcová

16. 3. 2016 11:36
Doba čtení: 3 minuty

Běhat o holi? Ne, s holemi. Nordic running sníží zátěž

„Běháním s holemi významně šetříme kolena, achilovky a kotníky,“ říká Milan Kůtek. A má přesně změřené o kolik. S runningovými holemi dokonce doporučuje i chodit.

Lenka Krbcová

15. 3. 2016 0:00
Doba čtení: 6 minut

Příliš horlivý běžec si brzy zničí zdraví, říká trenér

Běhání není zdravé, když běžíte špatně. Lidé více řeší boty, hubnutí, sporttestery, místo aby se zaměřili na správnou techniku a tréninkový plán. „Kdo nenašlapuje správně, může běhat celý život a spíš si uškodí, než aby něčeho dosáhl,“ říká Miroslav Semerád.

Lenka Krbcová

22. 2. 2016 0:00
Doba čtení: 11 minut

Proteinové nápoje podle odborníků: Při sportu, při dietě, dokonce i dětem

Když se řekne „proteinový nápoj“ nebo také „proteiňák“, leckdo se obrní předsudky a vybaví se mu obraz steroidy „nabušeného“ kulturisty. Co vlastně nabízí tělu proteinový prášek, kdy je prospěšný a v jakém množství?

Blanka Chocová

11. 2. 2016 0:00
Doba čtení: 7 minut

Polovina dětí sportuje, ale chybí jim všestrannost

Měli bychom být rádi, že děti sportují, ale když se jednostranně přetěžují, tak to také není dobře. V rámci zdravého a optimálního rozvoje dětí je nutné dbát na pohybovou variabilitu a všestrannost. Jak toho docílit?

Redakce

1. 12. 2015 11:30
Doba čtení: 4 minuty

Neumíme už ani správně chodit. Originální metoda zbavuje bolestí zad

Vsedě, třeba u počítače, si zkracujeme svaly. Břicho odpočívá, napětí svalů podél páteře vzrůstá. Stlačují se meziobratlové disky a klouby. Podobně se ničíme při sportu, běhu, chůzi. Alena Křivánková Mračková používá k nápravě unikátní metodu dr. Smíška.

Andrea Pencová

6. 11. 2015 0:00
Doba čtení: 9 minut

Jako národ tloustneme a lenivíme. I s dětmi

Během školního roku, ale i v průběhu prázdnin tráví děti i sedm hodin před televizí nebo počítačem. Na nějaké sportovní vyžití prakticky nemyslí, proč také, když rodiče jsou na tom stejně?

Redakce

21. 8. 2015 11:35
Doba čtení: 2 minuty

Běhání v těhotenství: ano, nebo ne?

Těhotenství není nemoc. Těhotná žena by se však měla řídit určitými zásadami – jedna z nich je nezačínat s novým sportem. Zkušená běžkyně ale s běháním nemusí přestávat, pokud je bez komplikací.

Blanka Chocová

3. 6. 2015 0:00
Doba čtení: 5 minut

Sport a menstruace – jde to dohromady?

Menstruace naruší pravidelný režim. Provázejí ji bolesti, výkyvy nálad, nepohoda. Mají ženy v tomto období dát sbohem běhání či jiné fyzické aktivitě?

Blanka Chocová

16. 4. 2015 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Děti se nerodí líné. Jak rozhýbat malé lenochy?

Kluci, kteří neumí kopnout do míče, holky, co se kvůli své postavě stydí při tělocviku, obtloustlí dospívající, kteří více než své spolužáky znají své „přátele“ ze seriálů… Mohou s takovými dětmi rodiče ještě něco dělat?

Blanka Chocová

24. 2. 2015 0:00
Doba čtení: 8 minut

Hubnutí je i pohyb. Jak neudělat chybu hned na začátku

Žít zdravěji, více se hýbat – podobná předsevzetí vedou v prvních měsících nového roku ke sportování i nováčky. Otázkou je, jak správně začít a „nepřepálit“ začátek.

Karolína Hlavatá

30. 1. 2015 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Na lyže jen s Evropským průkazem zdravotního pojištění? Radši ne…

Evropský průkaz zdravotního pojištění nám v zahraničí zajistí pouze to, že máme nárok na ošetření za stejných podmínek jako tamní pojištěnci. Co to znamená? Je stále nutné zřizovat si cestovní pojištění?

Blanka Chocová

16. 1. 2015 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Dřív než začnete sportovat, musíte se napít

Voda funguje jako základní chladicí směs, takže tak jako v autě, když mu vyteče voda z chladiče, tak se i naše tělo při zátěži přehřeje a necítíme se bez tekutin dobře. Co, kdy a kolik toho máme vypít při sportu?

Kateřina Čepelíková

3. 11. 2014 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Noční křeče nohou spraví minerálka s hořčíkem

Je někdo, kdo to nezažil? Uprostřed noci – hnusné probuzení, křeč v noze, bolest, bezmoc. Někomu se to stalo párkrát, jiní se takhle budí pravidelně. Co s tím?

Lenka Krbcová

14. 7. 2014 0:00
Doba čtení: 5 minut

Sportem k trvalé invaliditě? Něco na tom bude

Kdy je pohyb ještě zdravý a kdy nadělá víc škody než užitku? Vrháme se do sportování a o jeho účincích nevíme zhola nic. Přitom pro nás může být stejně nepříznivé jako některá „éčka“.

Monika Hájková

30. 5. 2013 0:00
Doba čtení: 4 minuty