Hlavní navigace

sport

Jóga venku – méně stability, více soustředění

Slunce nad hlavou a vlhká tráva pod nohama. Jóga pod širým nebem je pro aktuální roční období jako stvořená. Co navíc vám přinese čím dál oblíbenější body-mind cvičení venku?

Tereza Víchová

17. 5. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nejsme opraváři. Člověk si může pomoci sám, říká slavný fyzioterapeut Pavel Kolář

Zkušená novinářka a publicistka Renata Červenková vystihla prý „slabou chvíli“ renomovaného fyzioterapeuta. Kývl na spolupráci a výsledkem je obsáhlá kniha Labyrint pohybu. Rozhovory s Pavlem Kolářem jsou ale mnohem víc než povídání o pohybu.

Lenka Krbcová

19. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 10 minut

Prof. Vítek: Pozor na vysoký příjem bílkovin

Nejen vrcholoví, ale i amatérští sportovci hledají informace o bílkovinách neboli proteinech. Narostou po nich svaly, pomáhají při hubnutí, podpoří lepší výkon? Expert na sportovní výživu před přehnaným příjmem proteinů varuje.

Lenka Krbcová

13. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Na hory s homeopatiky: největším přínosem je rychlý účinek

Pohmožděniny, šokové stavy, bolesti svalů a kloubů, pooperační péče… Arnica montana má široké využití a je označována za „lék první pomoci“. Přibalte si ji na hory.

Helena Singerová

8. 2. 2018 0:00
Doba čtení: 2 minuty

10 výhod pravidelného cvičení. Víte o nich?

Nejen svaly a postava, ale i činnost mozku a nálada. To vše se zlepší díky pravidelnému vhodnému pohybu. Budete zdravější, vyšší a možná i úspěšnější.

Samantha Clayton

12. 1. 2018 14:38
Doba čtení: 4 minuty

Když cvičíte špatně, nikdy nezhubnete

Cvičíte, jíte zdravě, a přesto kila ne a ne jít dolů? Chyba může být právě ve cvičení.

Šárka Kuželová

11. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Máte nadváhu? Je vám padesát? Nevadí, tančete!

Lenka Ottová vede kurzy v úspěšném tanečním studiu Dance Perfect, které před lety založila. Podle jejích zkušeností je tanec zdravý pro tělo i pro duši. A začít může kdokoli a kdykoli.

Lenka Krbcová

2. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 6 minut

Ivan Mach: Sportovcům chybí odborníci na výživu

Výživovým poradcem byl už v časech, kdy tohle povolání ještě neexistovalo. Již od sedmdesátých let se věnuje poradenství ve výživě, zejména se zaměřením na sportovce.

Lenka Krbcová

11. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 16 minut

Chyby, které kazí správnou chůzi s trekingovými hůlkami

Trekingové neboli také trekové hole mají mnoho předností. Při chůzi pomohou zapojit efektivně horní část těla, mají tak vliv na kardiovaskulární systém i na odlehčení pohybového aparátu, zejména pak na páteř. Jak je dobře vybrat a používat?

Daniel Mareš

23. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Jak jíst, když sportujete? Výživa udělá i 10 % výkonnosti

Stará se jak o vrcholové, tak „hobby“ sportovce. „Sportovní výživa u nás se sice zlepšuje, ale stále ještě je to Popelka,“ říká profesor Libor Vítek.

Lenka Krbcová

20. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 8 minut

Jak vrstvit funkční prádlo, abyste nenastydli

Špatná velikost a materiál: to jsou časté chyby, kterých se při výběru outdoorového oblečení dopouštíme. Dokonale vymyšlené materiály totiž fungují jen za určitých podmínek. Službu vypovědí i při špatné údržbě a užívání.

Tereza Víchová

8. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Každý zvládne hodinu pohybu denně. Proč si dát pozor na plavání i jízdu na kole?

Hodina pohybu denně je minimum, ale to neznamená, že musíte hned do posilovny. Všichni se mohou dostatečně hýbat, i když pracují v kanceláři. Poradíme vám, jak na to.

Tereza Víchová

23. 10. 2017 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Průzkum: Do pětatřiceti sportujeme, pak už to balíme

Sportu moc nedáváme, a čím jsme starší, tím jsme pohodlnější. Dokazuje to nová statistika sportu, do níž jsme nahlédli a vybrali z ní to nejzajímavější. Víme, jaký sport máme nejraději i kolik seniorů sportuje.

Redakce

18. 10. 2017 12:00
Doba čtení: 3 minuty

Proč nedovolit dětem běžet víc než 1,5 kilometru?

Jsou malé a běh je baví. Nečiní jim problém ani pět a více kilometrů. Zvládly by i deset. Je vůbec dlouhý běh pro předškolní děti vhodný?

Helena Singerová

27. 9. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Chyba za chybou: Výživa rekreačních sportovců a hubnoucích lidí pohledem odborníka

Také rekreační sportovci by měli dbát o správnou výživu. Co jejich tělu nejvíce chybí a jak se stane, že je obézní člověk vlastně podvyživený? Jakub Přibyl upozorňuje na největší chyby, jakých se lidé dopouštějí.

Helena Singerová

23. 9. 2017 0:00
Doba čtení: 13 minut

Necelá polovina dětí v ČR má vadné držení těla, pětině zcela chybí pohyb

Rozsáhlá studie přináší zprávu o českých dětech. Mnohé mají patologie v držení těla. Ty, které nesportují, častěji bolí hlava. Pětina dětí má pohybovou aktivitu nulovou.

Redakce

26. 8. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Běhat ráno, nebo večer? Rozdíly tu jsou

Otázku, zda je lepší běhat ráno, nebo večer, si kladou všichni běžci, rekreační, výkonnostní i ve vrcholové přípravě. Obě varianty jsou možné s tím, že smysl se může lišit.

Lenka Krbcová

10. 8. 2017 10:43
Doba čtení: 3 minuty

Metoda, která rozhýbe i líné děti v létě

Když chodí děti do školy, mají alespoň základní pohyb v rámci výuky tělesné výchovy, ale co o prázdninách? Neleniví u počítače, telefonu či s partou kamarádů na lavičce v parku? Zkuste je rozhýbat pohybovou pyramidou.

Kateřina Čepelíková

7. 8. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Proteinové tyčinky nejsou ani zdaleka tak zdravé, jak se tváří

Proteinové tyčinky se v mnoha případech vydávají za výrobky, které by ve zdravém jídelníčku rozhodně neměly chybět. Časopis dTest porovnal třiatřicet proteinových tyčinek dostupných na našem trhu a zjistil, že vše je jinak.

Redakce

18. 7. 2017 9:53
Doba čtení: 4 minuty

Iontové nápoje při sportu většina z nás nepotřebuje

Chodíte do fitka, na pilates nebo jezdíte na kole? A co přitom pijete? Iontové nápoje jsou v kurzu. A dost často se jimi proléváme úplně zbytečně.

Tereza Víchová

13. 6. 2017 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Na inline bruslích zhubnete až s „vybruslenou technikou“

Inline bruslení je šetrnější než běh, ale kondici zvýší stejně. Kalorický výdej však závisí především na intenzitě, kterou při bruslení vyvinete.

Tereza Víchová

9. 6. 2017 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Hamaka: Zavěste se v síti na aerojóze

Milujete jógu a chcete si ji užít zase trochu jinak? Nebo vás bolí krční páteř a hledáte aktivní alternativu masáží? Zkuste aerojógu.

Tereza Víchová

5. 6. 2017 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Cvičte jako mimina: co malé děti umí perfektně a my jsme už zapomněli

Bolavá záda, pokleslá ramena, povolené břicho – co s tím? Nemusíte hledat složitá řešení. Máte v rodině miminko? Inspirujte se u něj. Na podobných cvicích je založena vývojová kineziologie.

Tereza Víchová

2. 6. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Homeopatie v rukou sportovců

Bolest, únava, lehká zranění. To všechno tak trochu ke sportu patří. Stejně jako regenerace, odpočinek a péče o tělo. Mnozí vrcholoví i amatérští sportovci by přidali ještě homeopatii.

Helena Singerová

25. 5. 2017 0:00
Doba čtení: 4 minuty

I senioři mohou chodit do posilovny

Ten nejlepší sport pro seniora? Představujete si procházky nebo pomalé protahování. Omyl. Pošlete tatínka do posilovny, třeba na kruhový trénink.

Tereza Víchová

22. 5. 2017 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Jak se stravovat před a po cvičení: Vynechání jídla je chyba

„Důležité je brát v úvahu dobu, kdy chodíme cvičit, a cíl našeho snažení,“ doporučuje nutriční terapeutka a osobní trenérka a uvádí tři nejčastější chyby, které lidé dělají.

Veronika Řeháková

18. 5. 2017 0:00
Doba čtení: 9 minut

Sedy, lehy? Zapomeňte! Jak správně cvičit břicho a kde děláme chyby

„Pekáč buchet“ je sen většiny mužů, „přesýpací hodiny“ meta žen. Přestaňte o ně bojovat a břicho cvičte zdravě a efektivně. Jinak si zaděláváte na řadu potíží včetně bolesti zad a zácpy.

Tereza Víchová

21. 4. 2017 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Když si zacvičíte, pomůžete pokožce. Jak?

Vhodný sport rozproudí krev, odplavuje toxiny, odbourává stres, vytvaruje svaly. A to vše se projeví na pleti.

Jacquie Carter

29. 3. 2017 10:50
Doba čtení: 2 minuty

Sportovci to smí „přehánět“ s bílkovinami

Sportovní dietolog o roli a postavení bílkovin ve výživě (s příkladem jídelníčku klienta-sportovce).

Ivan Mach

11. 2. 2017 0:00
Doba čtení: 10 minut

6 důvodů, proč je pro tělo dobrý silový trénink

Ať už se snažíte zhubnout, udržet si stávající hmotnost, nebo naopak přibrat, silový trénink vám pomůže snáze dosáhnout vytyčených cílů a zároveň přispěje k tomu, že se budete cítit lépe.

Samantha Clayton

13. 10. 2016 10:38
Doba čtení: 3 minuty