Hlavní navigace

sport

Sportovní aplikace a krokoměry – které fungují a jak

„Váš dnešní cíl je 10 000 kroků.“ Sportovní aplikace vás vyburcují k výkonu. Vytáhnou vás ráno z postele, s přáteli pak sdílíte, kdo kolik uběhl. Krokoměry a aplikace pro sport jsou in a překvapivě účinné. Co všechno umí a dokážou nahradit trenéra?

Dnes 0:00
Doba čtení: 5 minut

Jí syrovou stravu. „Mám víc energie než dřív,“ říká vitarián

Sympatický mladý sportovec z Frýdku-Místku Jaromír Stopka, který se už dva roky živí pouze vitariánskou stravou, se společně se svým kolegou rozhodl začít vyrábět raw tyčinky pod zvučným českým názvem Živan.

Včera 0:00
Doba čtení: 6 minut

Jak jezdit na kole a nemít trable s hemoroidy

Cyklistika je jedním z rizikových faktorů vzniku hemoroidů. A pokud už vás rozšířené žíly v oblasti konečníku trápí, ztěžují jízdu na kole a současně se zhoršuje jejich stav.

31. 7. 2018 13:06
Doba čtení: 3 minuty

Alkohol a hubnutí: to nesmím ani víno?

Alkohol je obecně velmi kalorický, a tudíž jej výživoví poradci v rámci redukce tělesné hmotnosti obecně nedoporučují. Ale co když přeci jen neodoláte?

29. 7. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Sodíková pravidla při sportu

Ve stravě běžného člověka je sodíku nadbytek, a tak by měla většina lidí příjem této minerální látky výrazně omezovat. V případě sportujících osob je však situace trochu odlišná.

27. 7. 2018 8:00
Doba čtení: 4 minuty

Cena za „vymakanou” krásu mužského těla

Kdo tvrdí, že jen ženy se až příliš zaobírají vlastní krásou, tvary svého těla a dokonalou postavou, je naprosto na omylu. Který muž by nechtěl mít perfektně vysportované tělo se „šestipackem“? Co ale za touto námahou stojí a jak se při tom nezničit?

20. 7. 2018 0:00
Doba čtení: 10 minut

Už ne posilovna, ale venkovní hřiště. Kde je hledat a jak cvičit

Možná už jste nějaké viděli, protože rostou doslova jako houby po dešti. A jestli chcete protáhnout tělo v přírodě a nejste typ do posilovny, bude pro vás workoutové hřiště to pravé.

9. 7. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Nejčastější chyby po cvičení – děláte je také?

Tipů a triků, jak správně provádět cviky a naplánovat zátěž jednotlivých partií, je plný internet. Mnoho z nás však zapomíná, že pro dosažení optimálních výsledků hraje klíčovou roli potréninková regenerace.

3. 7. 2018 11:20
Doba čtení: 4 minuty

Tejpování používají i na roky staré jizvy a zranění

Tejpování různých částí těla speciálními páskami je stále oblíbenější. Běžně se používá třeba při hojení modřin a otoků. Tímto způsobem je dokonce možné ošetřovat i několik let stará zranění.

13. 6. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nová „diagnóza“: florbalový hrb

Proč vzniká takzvaný „florbalový hrb“ a jak proti němu bojovat? Poradí nám fyzioterapeut i hráč florbalu. Zásadní je zařazení kompenzačních cviků, shodují se. Hlavní roli v edukaci by měl hrát trenér.

6. 6. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Jóga venku – méně stability, více soustředění

Slunce nad hlavou a vlhká tráva pod nohama. Jóga pod širým nebem je pro aktuální roční období jako stvořená. Co navíc vám přinese čím dál oblíbenější body-mind cvičení venku?

17. 5. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nejsme opraváři. Člověk si může pomoci sám, říká slavný fyzioterapeut Pavel Kolář

Zkušená novinářka a publicistka Renata Červenková vystihla prý „slabou chvíli“ renomovaného fyzioterapeuta. Kývl na spolupráci a výsledkem je obsáhlá kniha Labyrint pohybu. Rozhovory s Pavlem Kolářem jsou ale mnohem víc než povídání o pohybu.

19. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 10 minut

Prof. Vítek: Pozor na vysoký příjem bílkovin

Nejen vrcholoví, ale i amatérští sportovci hledají informace o bílkovinách neboli proteinech. Narostou po nich svaly, pomáhají při hubnutí, podpoří lepší výkon? Expert na sportovní výživu před přehnaným příjmem proteinů varuje.

Doba čtení: 5 minut

Na hory s homeopatiky: největším přínosem je rychlý účinek

Pohmožděniny, šokové stavy, bolesti svalů a kloubů, pooperační péče… Arnica montana má široké využití a je označována za „lék první pomoci“. Přibalte si ji na hory.

Doba čtení: 2 minuty

10 výhod pravidelného cvičení. Víte o nich?

Nejen svaly a postava, ale i činnost mozku a nálada. To vše se zlepší díky pravidelnému vhodnému pohybu. Budete zdravější, vyšší a možná i úspěšnější.

Doba čtení: 4 minuty

Když cvičíte špatně, nikdy nezhubnete

Cvičíte, jíte zdravě, a přesto kila ne a ne jít dolů? Chyba může být právě ve cvičení.

Doba čtení: 3 minuty

Máte nadváhu? Je vám padesát? Nevadí, tančete!

Lenka Ottová vede kurzy v úspěšném tanečním studiu Dance Perfect, které před lety založila. Podle jejích zkušeností je tanec zdravý pro tělo i pro duši. A začít může kdokoli a kdykoli.

2. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 6 minut

Ivan Mach: Sportovcům chybí odborníci na výživu

Výživovým poradcem byl už v časech, kdy tohle povolání ještě neexistovalo. Již od sedmdesátých let se věnuje poradenství ve výživě, zejména se zaměřením na sportovce.

Doba čtení: 16 minut

Chyby, které kazí správnou chůzi s trekingovými hůlkami

Trekingové neboli také trekové hole mají mnoho předností. Při chůzi pomohou zapojit efektivně horní část těla, mají tak vliv na kardiovaskulární systém i na odlehčení pohybového aparátu, zejména pak na páteř. Jak je dobře vybrat a používat?

Doba čtení: 5 minut

Jak jíst, když sportujete? Výživa udělá i 10 % výkonnosti

Stará se jak o vrcholové, tak „hobby“ sportovce. „Sportovní výživa u nás se sice zlepšuje, ale stále ještě je to Popelka,“ říká profesor Libor Vítek.

20. 11. 2017 0:00
Doba čtení: 8 minut

Jak vrstvit funkční prádlo, abyste nenastydli

Špatná velikost a materiál: to jsou časté chyby, kterých se při výběru outdoorového oblečení dopouštíme. Dokonale vymyšlené materiály totiž fungují jen za určitých podmínek. Službu vypovědí i při špatné údržbě a užívání.

Doba čtení: 3 minuty

Každý zvládne hodinu pohybu denně. Proč si dát pozor na plavání i jízdu na kole?

Hodina pohybu denně je minimum, ale to neznamená, že musíte hned do posilovny. Všichni se mohou dostatečně hýbat, i když pracují v kanceláři. Poradíme vám, jak na to.

Doba čtení: 4 minuty

Průzkum: Do pětatřiceti sportujeme, pak už to balíme

Sportu moc nedáváme, a čím jsme starší, tím jsme pohodlnější. Dokazuje to nová statistika sportu, do níž jsme nahlédli a vybrali z ní to nejzajímavější. Víme, jaký sport máme nejraději i kolik seniorů sportuje.

18. 10. 2017 12:00
Doba čtení: 3 minuty

Proč nedovolit dětem běžet víc než 1,5 kilometru?

Jsou malé a běh je baví. Nečiní jim problém ani pět a více kilometrů. Zvládly by i deset. Je vůbec dlouhý běh pro předškolní děti vhodný?

27. 9. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Chyba za chybou: Výživa rekreačních sportovců a hubnoucích lidí pohledem odborníka

Také rekreační sportovci by měli dbát o správnou výživu. Co jejich tělu nejvíce chybí a jak se stane, že je obézní člověk vlastně podvyživený? Jakub Přibyl upozorňuje na největší chyby, jakých se lidé dopouštějí.

Doba čtení: 13 minut

Necelá polovina dětí v ČR má vadné držení těla, pětině zcela chybí pohyb

Rozsáhlá studie přináší zprávu o českých dětech. Mnohé mají patologie v držení těla. Ty, které nesportují, častěji bolí hlava. Pětina dětí má pohybovou aktivitu nulovou.

26. 8. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Běhat ráno, nebo večer? Rozdíly tu jsou

Otázku, zda je lepší běhat ráno, nebo večer, si kladou všichni běžci, rekreační, výkonnostní i ve vrcholové přípravě. Obě varianty jsou možné s tím, že smysl se může lišit.

Doba čtení: 3 minuty

Metoda, která rozhýbe i líné děti v létě

Když chodí děti do školy, mají alespoň základní pohyb v rámci výuky tělesné výchovy, ale co o prázdninách? Neleniví u počítače, telefonu či s partou kamarádů na lavičce v parku? Zkuste je rozhýbat pohybovou pyramidou.

7. 8. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Proteinové tyčinky nejsou ani zdaleka tak zdravé, jak se tváří

Proteinové tyčinky se v mnoha případech vydávají za výrobky, které by ve zdravém jídelníčku rozhodně neměly chybět. Časopis dTest porovnal třiatřicet proteinových tyčinek dostupných na našem trhu a zjistil, že vše je jinak.

18. 7. 2017 9:53
Doba čtení: 4 minuty

Iontové nápoje při sportu většina z nás nepotřebuje

Chodíte do fitka, na pilates nebo jezdíte na kole? A co přitom pijete? Iontové nápoje jsou v kurzu. A dost často se jimi proléváme úplně zbytečně.

Doba čtení: 4 minuty